Ik heb een ronduit irritant probleem, wat is dat zomaar zonder aanleiding de computer (XP), de connectie met de server verliest.
Outlook werkt dan nog wel (exchange), maar als je dan voorheen naar \\server ging kreeg je netjes alle shares te zien, terwijl, als de connectie weg is, zie je alleen nog de share "users".
Als je dan naar \\server.bedrijf.local gaat, zie je wel alle shares.
Ik heb dit ook bij meerdere klanten, waar dan een server geplaatst is, echter zijn de PCs dan niet opnieuw geinstalleerd, en word ook niet gebruik gemaakt van bijv. een roaming profile. Er is dan slechts een netwerk drive mapping gemaakt naar een share op de server.
Hier word dan ook ineens de verbinding verbroken.
Vervelende is, is dat ik niks in de logs terug kan vinden.
De drive mapping zelf is op verschillende manier geprobeerd, gewoon met Windows, en met een .bat bestandje, maar dit maakt geen verschil.
Ik hoor er ook niet iedereen over. Niet elke PC heeft het...
Weet iemand waar ik zoiets nog verder kan zoeken?
Outlook werkt dan nog wel (exchange), maar als je dan voorheen naar \\server ging kreeg je netjes alle shares te zien, terwijl, als de connectie weg is, zie je alleen nog de share "users".
Als je dan naar \\server.bedrijf.local gaat, zie je wel alle shares.
Ik heb dit ook bij meerdere klanten, waar dan een server geplaatst is, echter zijn de PCs dan niet opnieuw geinstalleerd, en word ook niet gebruik gemaakt van bijv. een roaming profile. Er is dan slechts een netwerk drive mapping gemaakt naar een share op de server.
Hier word dan ook ineens de verbinding verbroken.
Vervelende is, is dat ik niks in de logs terug kan vinden.
De drive mapping zelf is op verschillende manier geprobeerd, gewoon met Windows, en met een .bat bestandje, maar dit maakt geen verschil.
Ik hoor er ook niet iedereen over. Niet elke PC heeft het...
Weet iemand waar ik zoiets nog verder kan zoeken?