[Skype] Kosten voor ontvanger internationaal gesprek

Pagina: 1
Acties:

• Corrit
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:21
Ik zit nu voor m'n stage in Finland en aangezien gewoon bellen veel te duur is ben ik van plan een skype abonnement te nemen. Dit ziet er allemaal heel mooi uit natuurlijk, 2 cent per minuut om naar Nederland te bellen, maar ik wil eerst wel zeker weten of er geen andere kosten achter weg komen.

Op de site staan namelijk nergens de kosten voor de ontvanger. Is het gratis voor iemand in Nederland om een internationaal skype-gesprek te ontvangen? Of betalen zij dan nog eens €0.40 per minuut zoals bij gewone internationale telefoontjes?

Ik heb al op verscheidene sites en topics op got gekeken maar tot nu toe nog niets tegengekomen wat echt duidelijkheid geeft.

alvast bedankt voor reacties :)

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:31
Er zijn geen kosten voor de ontvanger. Ook niet bij "gewone" internationale telefoontjes, ik weet niet hoe je hier bij komt. Je betaalt alleen kosten als ontvanger als je met een mobiel toestel in het buitenland een gesprek ontvangt, maar aangezien we het hier over een vaste lijn hebben (anders kost het ook meer dan 2 cent per minuut) is dat ook niet mogelijk.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Als iemand mij vanuit het buitenland belt, dan hoef ik toch niet te betalen? Alleen als het collect-call is.

Verder kun je ook kijken naar Voipbuster. Ik weet niet of je in finland een vast toestel hebt? Dan kun je via phone-to-phone helemaal gratis bellen (alleen wordt er volgens mij een start-tik van je saldo ingehouden)

Pvouput live

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Corrit schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:26:
Ik zit nu voor m'n stage in Finland en aangezien gewoon bellen veel te duur is ben ik van plan een skype abonnement te nemen. Dit ziet er allemaal heel mooi uit natuurlijk, 2 cent per minuut om naar Nederland te bellen, maar ik wil eerst wel zeker weten of er geen andere kosten achter weg komen.
Zo te lezen heb je het nu over beltegoed 'inkopen'; met een abo kun je namelijk voor 0 cent per minuut bellen (max. 10.000 minuten/maand meen ik).
Zie http://www.skype.nl/#europeanSubscriptionTab

Bij het goedkoopste abo kun je 1 land kiezen waar je dan zonder kosten/minuut heen kunt bellen, bij duurdere meerdere landen.
Let wel: geldt alleen voor vaste nummers, mobieltjes moet je nog steeds per minuut afrekenen.

En zoals boven mij gezegd: voor de ontvanger zijn er geen kosten.

• Corrit
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:21
Het gaat inderdaad over het kopen van beltegoed, zodat ik naar een vast nr in Nederland kan bellen. Ik hoef niet ongelimiteerd te bellen ofzo dus 10 euro is eerst meer dan genoeg. Ik heb hier geen vaste telefoon en het is alleen maar de bedoeling dat ik via m'n laptop met een headset kan bellen.

@ the___butcher:
Als je normaal naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland belt betaal je (voor zover ik weet) beide een aardig bedrag per minuut. Ik ging er van uit dat dit met een vaste lijn ook zo was.

Maar als dat met een vast nummer geen extra kosten oplevert weet ik in elk geval genoeg :) Voor 10 euro 500 belminuten is meer dan voldoende. Bedankt voor de snelle reacties!

• Krypt
Met voipbuster kun je ook van pc to phone, kost je dan ook niets.

Pvouput live

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:31
Als je normaal naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland belt betaal je (voor zover ik weet) beide een aardig bedrag per minuut. Ik ging er van uit dat dit met een vaste lijn ook zo was.
De ontvanger betaalt dan inderdaad een fors bedrag, als die zich buiten Nederland bevindt. Maar ik zie niet zo goed wat dat te maken heeft met jouw vraag: "Is het gratis voor iemand in Nederland om een internationaal skype-gesprek te ontvangen?".
Als beller betaal je trouwens nooit meer dan dat je zou betalen als de ontvanger gewoon in eigen land zou zijn - anders zou je vooraf de gesprekskosten niet kunnen weten. Dit is dan ook de reden dat de ontvanger de extra kosten voor het ontvangen van het gesprek in het buitenland betaalt.
Afgezien van het feit dat de tarieven die hiervoor gerekend worden belachelijk hoog zijn, zit het allemaal vrij logisch in elkaar.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:14
Krypt schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:43:
Met voipbuster kun je ook van pc to phone, kost je dan ook niets.
Volgens mij is het niet helemaal zoals jij zegt, m'n zusje zat in het buitenland, en om haar op een vast nummer te kunnen bellen (langer dan een aantal testminuten) moest ik eerst "beltegoed" op m'n voipbuster account zetten. Als ik hier een 10-tje op zette dan kon ik daarna 3 maanden gratis bellen naar (haar) vaste nummer. Ik weet wel dat dit niet voor elk land zo is. Daarna kon je die 10 euro natuurlijk nog op bellen (ook iets van 2 ct per minuut).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Krypt
Dat is waar. Je moet wel even wat saldo erop zetten zodat je gebruik kan maken van de freedays.

Dat had ik er inderdaad bij moeten zetten.. Ben ik een beetje vergeten omdat ik nog iets van 350 freedays hebt staan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157985

Als ik met skype naar een persoon in het buitenland met een belgisch gsm-nr bel, betaalt dan de ontvanger, of betaal enkel via skype hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 157985 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:22:
Als ik met skype naar een persoon in het buitenland met een belgisch gsm-nr bel, betaalt dan de ontvanger, of betaal enkel via skype hier?
Jij betaalt de kosten voor het bellen naar België (want daar zit zijn provider), en de ontvanger betaalt de kosten van België naar het land waar hij zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157985

Iva_Bigone schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:33:
[...]

Jij betaalt de kosten voor het bellen naar België (want daar zit zijn provider), en de ontvanger betaalt de kosten van België naar het land waar hij zich bevindt.
Dan is skype enkel handig wanneer je zelf in het buitenland zit, niet wanneer de persoon die je wilt willen daar zit... Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 16:44

mr_fragle

Don't forget the guide

Anoniem: 157985 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:16:
[...]

Dan is skype enkel handig wanneer je zelf in het buitenland zit, niet wanneer de persoon die je wilt willen daar zit... Bedankt
Dan moet die persoon daar a) skype installeren (goedkoopste), b) een vast nummer regelen (alleen skypekosten naar vast nummer voor de skypende partij) of c) een simkaart van dat land regelen (alleen skypekosten naar mobiel voor de skypende partij).

Verder is het idd zo dat je met Voipbuster 120 freedays krijgt om voor 0 cent naar 26 landen te bellen (zie website voor lijst). Nederlandse vaste aansluitingen vallen daar onder. Dus stort 10 euro op voipbuster en je belt voor 0 cent naar Nederlandse vaste nummer (na 120 dagen heb je nog mooi 10 euro beltegoed op je voipbuster, of je gebruikt het om naar andere nummers te bellen of te smsen).

Volgens mij is dit trouwens ook eenvoudig te vinden op de websites van skype en voipbuster??

And now the most interresting part of deze grot

Pagina: 1