Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista hangt vast

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb nu ongeveer sinds 3/4 jaar vista op mijn DELL XPS 420
Maar sinds dat ikdeze PC heb, komt het geregeld voor dat het zich zomaar van de een op het andere moment vasthangt. en er draaien geen zware applicaties.
Soms alleen MSN en media player.
en dan hoor je opeens mediaplayer haperen ff muziek, dan niet, dan wel en dan is het gedaan, krijg je geen scherm meer geopent blijft aan het laden of dergerlijke, en dan kun je gewoon 5/10 minuten niks..dus druk ik alt + ctrl + delete in voor taak beheer om te kijken wat hangt, maar zelfs dit komt niet op en daar meot ik 5/10 minuten op wachten, daarna werkt ook alles weer gewoon.

Soms staan er wat zwaardere programma;s open zoals photoshop, illustrator, maar dan kom ik nog niet boven de 2 GB uit terwijl er 4 GB inzit.
heeft iemand misshien enig idee waar dit door kan komen of hoe ik het kan oplossen?
ik zou niet weten waar ik op moet zoeken aangezien het willekeurig komt en gaat?!
dit zijn mijn systeem specs.

Vista Home premium
4GB RAM geheugen
320 GB SATA (7200RPM)
Quadcore processor
NVIDIA GeForce 9800GT

Verwijderd

Wellicht een hardware problemen, geheugen, koeling, zoiets? Maar als je die pc pas 3/4 jaar hebt, kan je dan niet beter gebruik maken van je Dell servicecontract van 1 jaar?!? Zeker als het hardware is, dan valt dat misschien nog wel binnen de garantie.

offtopic:
Vasthangen is een pleonasme

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Bios een keertje updaten doet mogelijk wonderen.

Laat het resultaat even weten :)

• fopspeen
Hier heb ik nog niet over nagedacht!
Dit ga ik eens proberen zodra ik thuis ben :)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb dit ook een keer gehad en toen bleek mijn oudere toetsenbord niet compatible.
Er waren nl. ook geen vista drivers voor en heb nieuw toetsenbord gekocht, probleem opgelost.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Soms staan er wat zwaardere programma;s open zoals photoshop, illustrator, maar dan kom ik nog niet boven de 2 GB uit terwijl er 4 GB inzit.
Wuh? Is dat niet een apart probleem? Vista x64 wel geinstalleerd als je 4GB hebt? Misschien is dat wel de oorzaak van je problemen?

Het kan ook een harddisk zijn met een bad sector. Windows is nml zo "slim" het net zo lang te blijven probreren totdat het 5 minuten lang niet lukt. En gedurende zo'n timeout zit je PC vast.

Met zulke specs, weet je wel zeker dat je PC 3-4 jaar oud is? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-09-2008 01:22 ]

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fopspeen schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:48:
Ik heb nu ongeveer sinds 3/4 jaar vista op mijn DELL XPS 420
Maar sinds dat ikdeze PC heb, komt het geregeld voor dat het zich zomaar van de een op het andere moment vasthangt.
[...]
en dan hoor je opeens mediaplayer haperen ff muziek, dan niet, dan wel en dan is het gedaan, krijg je geen scherm meer geopent blijft aan het laden of dergerlijke, en dan kun je gewoon 5/10 minuten niks..dus druk ik alt + ctrl + delete in voor taak beheer om te kijken wat hangt, maar zelfs dit komt niet op en daar meot ik 5/10 minuten op wachten, daarna werkt ook alles weer gewoon.
Dan heb je een (semi-) Deadlock (Wikipedia) waarschijnlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fopspeen
4GB kan makkelijk met normale 32 bits Vista dus dat is het probleem niet
En het kan een bad sector zijn maar ik heb de PC van 10 maanden ondertussen.
met 3/4 jaar bedoelde ik 3 kwart jaar sorry :o

Het kan natuurlijk maar ik heb dit vanaf het begin gehad alleen was het toen niet zo erg als nu.

@alt-92 Dit zou natuurlijk kunnen. Maar als ik alleen Windows Media Player open heb en MSN verder eigelijk niks geopend. Dit moet toch gewoon normaal langs elkaar kunnen draaien? en ook photoshop en illustrator alleen?

edit: Bios updaten had geen zin!

[ Voor 3% gewijzigd door fopspeen op 10-10-2008 15:28 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meten == weten.
[google=Debugging deadlock windows]

Een aanrader is [google=the case of the unexplained] > dat levert je een Video tutorial op van Mark Russinovich. Erg leerzaam.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1