Philips 32" FullHD, XFX 9600gt, automatische resize

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-04 22:27

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb sinds een aantal dagen een vaag probleem omtrent mijn 32" FullHD tv van Philips (9603). Ik heb deze via een DVI-D -> HDMI kabel aangesloten met mijn XFX 9600gt kaart. In eerste instantie werkt dit goed, ik krijg beeld, echter daar komt ook gelijk het probleem om de hoek kijken.

Wanneer ik switch tussen een tv zender en het HDMI kanaal waar de pc aan verbonden is, dan resized de kaart het beeld niet goed. Wanneer de tv zender dus mooi beeldvullend wordt weergegeven, zoals het hoort, en ik schakel terug naar de 1e HDMI ingang, dan wordt dit niet correct weergegeven (het beeld wordt te groot) en zie dus de randen niet meer. Dit kan ik dan wel weer aanpassen door het beeld 'niet op schaal' te laten weergeven (via de afstandbediening), maar het is niet zoals het hoort.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Bij het nvidia configuratiescherm kan ik wel aanpassen dat het beeld wel of niet geresized moet worden -> je zou nu zeggen van wel, maar het is wel vreemd als de resolutie op 1920x1080 ingesteld staat en dit ook de native resolution is van het scherm, dus dit lijkt me niet nodig. (tevens als ik dit doe, de resize, dan geeft hij enkele banner nog steeds niet correct weer...)

Heeft iemand enige suggestie waar dit aan kan liggen? En hoe dit op te lossen is?

Danke!

Verwijderd

Bij mijn philips kon ik aangeven wat ik had aangesloten op elke ingang. Toen ik daar voor PC had gekozen had ik geen overscan meer.

M'n probleem was niet precies hetzelfde als dat van jou. Ik kreeg geen goed beeld zonder wegvallende delen of verschalen via het nvidia control panel maar het lost misschien bij jou het wegvallen van de randen rondom wel op.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:10:
Bij mijn philips kon ik aangeven wat ik had aangesloten op elke ingang. Toen ik daar voor PC had gekozen had ik geen overscan meer.

M'n probleem was niet precies hetzelfde als dat van jou. Ik kreeg geen goed beeld zonder wegvallende delen of verschalen via het nvidia control panel maar het lost misschien bij jou het wegvallen van de randen rondom wel op.
Ik kan inderdaad ook aangeven dat ik op de 1e HDMI ingang een computer heb aangesloten, en dat ik dit gedaan heb met een DVI -> HDMI-kabel. Dus daar kan het niet aan liggen. het blijft echter vreemd dat hij ook dan een overscan geeft. Zoals ik al eerder zij kan ik dit op 2 manieren 'oplossen', door of in het Nvidia control panel aan te geven dat de display geresized moet worden (kan je dan handmatig doen) of op de afstandbediening de optie 'niet op schaal' kiezen.

Je zal wel begrijpen dat ik dit niet wil doen, omdat in het Nvidia control panel aangegeven staat dat de geselecteerde resolutie en de ingestelde resolutie 1920*1080 is, en dat ook op de tv alle instelling staan zoals de situatie aangesloten is.

Iemand nog een ander idee waar dit aan kan liggen?

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Nobody with an idea?

Wat ik verder ook nog ondervind is het feit dat er een groooot kleurverschil is tussen een gewone monitor en deze tv. Dit zie je met name goed in het logo wanneer Vista Ultimate opstart (vet overbelicht) en ook als er een groene wordt weergegeven.....

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kleuren kan je aanpassen in het nvidia configuratiescherm. Verder zou je kunnen kijken onder het gedeelte: 'Change flatpanel scaling'.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:57
ik had precies hetzelfde met een 720p LG LCD TV. Het ding gaf altijd overscan en slikte de native resolutie (iets hoger dan 720p) ook al niet via HDMI. Ook in het service menu van de tv kon je het niet instellen.

Toen kocht ik een VGA kabel, zo een uit 1987, en het beeld is top. Gewoon instellen als een monitor op de native resolutie. Het beeld was zo ook natuurgetrouwer te krijgen.

Dus als het je niet lukt een oplossing te vinden, kan het zo ook nog. Staat natuurlijk niet stoer, maar probeer het anders eens zou ik zeggen.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:39:
Kleuren kan je aanpassen in het nvidia configuratiescherm. Verder zou je kunnen kijken onder het gedeelte: 'Change flatpanel scaling'.
Done already, maar nog steeds niet naar gehele tevredenheid. Ik heb sowieso inmiddels al besloten dat er binnen nu en niet al te lange tijd een gewone tft naast komt te staan.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Initial G schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:43:
ik had precies hetzelfde met een 720p LG LCD TV. Het ding gaf altijd overscan en slikte de native resolutie (iets hoger dan 720p) ook al niet via HDMI. Ook in het service menu van de tv kon je het niet instellen.

Toen kocht ik een VGA kabel, zo een uit 1987, en het beeld is top. Gewoon instellen als een monitor op de native resolutie. Het beeld was zo ook natuurgetrouwer te krijgen.

Dus als het je niet lukt een oplossing te vinden, kan het zo ook nog. Staat natuurlijk niet stoer, maar probeer het anders eens zou ik zeggen.
Thanks for the help, maar je zal begrijpen dat als ik een tv van €1500 een blu-ray drive en een 9600gt kaart aanschaf, wil genieten van volledige HD kwaliteit. En daarbij komend, ik hád de tv aan de 9600gt kaart aangesloten met een vga kabel (zo eentje uit 1987 ;) ), maar dat gaf absoluut geen beeldvullend signaal, laat staan overscan ;)

Wat ik overigens wel vreemd vindt is dat de nieuwe vga-kaarten 260/280 van nvidia en 4850/4870 van ati totaal niet worden uitgerust met HDMI, maar alleen met dvi-d. Ik snap ook wel dat hiervoor kabels zijn en dat je de resolutie behoudt, maar toch, 't wordt de nieuwe standaard...
Pagina: 1