Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 18:02
Ik heb enkele dagen geleden een Nokia N96 gezien op marktplaats. Het toestel kost €200,- wat volgens mij echt nooit kan. Er staat dat de adverteerder in Amstelveen, Noord-Holland woont. Maar ik heb hem een email gestuurd waarin hij zegt dat ie in spanje woont. Ook heb ik een email gestuurd voor een prijsbevestiging waarop hij antwoordt :

The total price for only one phone is 200 euros. i have 15 mobile phones for sale. the mobile phones are originals (made in Finland). they are brand new, factory sealed and unlocked on all GSM networks world wide. They are all with 2 years international waranty and all accesories are included. They will come with waranty fully transferable to your name and will come with the receipt from the authorized dealer and there will be no problem for you to use the warranty.
you wish to buy all 15 phones ? my best price for all is 2000 euros. Also i offer a return policy of 7 days with a total refund if you are not satisfaid.

Regards,
S.

Het lijkt me dikke oplichterij. Maar is het geen oplichterij is het een mooie deal. Misschien dat ik nog ff de moeite neem om nog een paar vragen te stellen via email.

btw, heeft er iemand ervaring met paydutch.nl?

mvg, IseT

Verwijderd

Dingen die te goed zijn om waar de zijn, zijn meestal ook precies dát ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:17
Dat mensen hier nog in geloven zeg..

Als je van je geld af wil, mag je het ook naar mijn bankrekening overmaken.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
De Nokia N96 is nog helemaal niet verkrijgbaar, dit is naar mijn mening dus oplichterij.

We are shaping the future

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

If it's too good to be true, it probably is.
Misschien dat ik nog ff de moeite neem om nog een paar vragen te stellen via email.
Stel dat je 200 euro overmaakt en je krijgt nooit een telefoon toegestuurd, wat wil je daar aan gaan doen? Die verkoper/oplichter woont ook nog eens helemaal in Spanje. Zelfs dat hoeft niet waar te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 03-09-2008 23:54 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:06
onder rembours:P?
Betalen na verzending?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dit zijn de overbekende Roemeense oplichters, op InternetOplichting.nl staan emails met vrijwel letterlijk dezelfde tekst. Vorig jaar "hadden" ze de N95, later de iPhone en nu dus deze. Altijd de meest gehypte toestellen en er zijn ook altijd weer mensen, die erin trappen .
Niet te geloven, dat er nog iemand ook maar een enkele seconde over na moet denken, zeker op een tech-forum.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 18:44
Doorgeven aan marktplaats. Advertentie zal verwijderd worden en je zal bedankt worden voor je hulp. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

iemand die 'warranty' niet kan spellen vertrouw ik per definitie niet.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een telefoon die nog niet uit is en nieuw volgens mij zo'n 600 euro los gaat kosten.
En jij gelooft dat je deze misschien voor 200 euro kan kopen? Als hij al dit toestel heeft zou hij toch gestoord zijn om hem voor maar 200 euro te verkopen. Jammer dat er altijd mensen zijn die hier intrappen.. -O-

Verwijderd

Moet je nagaan dat zulke lui het overal proberen. 200 per telefoon? Man na 10 bestellingen heeft die persoon ruim 2000 euro in de zak gestoken. En waarschijnlijk zit die nog in een ontraceerbaar internetcafe ook.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 12:21
Stel je nou eens voor dat JIJ nu de N96 zou hebben terwijl die nog niet uit is. Zou jij het dan voor 200 euro verkopen als je weet dat er zat mensen zijn die dat ding nu al zouden willen en er nu meer dan de winkelprijs ervoor zouden betalen? Ik dacht het niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Oguz286 op 04-09-2008 01:02 ]

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 18:02
nou ik bestel nooit iets via marktplaats/ebay en weet helemaal niet wat voor oplichterij daar aan de gang is. Meestal als ik iets bestel is dat via een webshop. Maar ik keek ff toevallig op marktplaats na enkele telefoons. zag ik deze er tussen staan. En bij twijfel bestel ik nooit wat daarom dat ik het hier ff vroeg, mss dat er iemand ervaring mee had :p

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-11 16:50
Sowieso niet iets kopen bij een "engels" persoon op marktplaats ;)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het enige wat je nog zou kunnen vragen is of het oké is dat je de N96 voor 200 euro komt ophalen op een afgesproken locatie. Krijg je daar een negatief antwoord op, weet je meteen zeker dat het oplichterij is. Want dan willen ze eerst dat jij 200 euro overmaakt, zij krijgen dat snel bijgeschreven en nadien reageren ze niet meer op de emailtjes die jij naderhand zal sturen. Jij kan fluiten naar je geld èn je virtuele N96 en de verkoper geniet van een lekker drankje onder de parasol bij een zwemband in Spanje van het weer. Bovendien: zet zulke advertenties uit op tig sites, er hoeft er maar slechts 1 200 euro over te maken en je hebt al meteen 200 euro verdiend.

Voor eenvoudig niks doen, behalve slim het spel spelen. Prima verdiensten niet? ;)

• Jaap-Jan
Met oplichting hebben sommige mensen op dit forum al genoeg ervaring. ;)

Paydutch.nl ziet er op het eerste oog wel betrouwbaar uit, maar als je een gokje wilt wagen denk ik dat je niet meer kwijt bent dan een hoop tijd. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:35:
Doorgeven aan marktplaats. Advertentie zal verwijderd worden en je zal bedankt worden voor je hulp. ;)
nou nee, sterker nog je krijgt helemaal geen bedankje , je hoort er nooit niks meer van , en de ad blijft er gewoon op staan , zowiezo is 80% van marktplaats intussen oplichting , want ze pakken je toch nooit, mits je zoveel winst gaat maken , en je in nederland woont ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:37:
Dingen die te goed zijn om waar de zijn, zijn meestal ook precies dát ;)
Precies! Op het moment dat je intuitie je zegt dat je er een topic over moet maken, weet je al hoe laat het is... Meldt de advertentie even bij Marktplaats!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:39:
[...]

nou nee, sterker nog je krijgt helemaal geen bedankje , je hoort er nooit niks meer van , en de ad blijft er gewoon op staan , zowiezo is 80% van marktplaats intussen oplichting , want ze pakken je toch nooit, mits je zoveel winst gaat maken , en je in nederland woont ;)
Niet mijn ervaring anders:
Beste Jaap-Jan,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Het betreft hier een buitenlandse oplichter. Wij hebben deze persoon geschorst van onze site. Mocht u dit in de toekomst weer tegenkomen dan horen wij dat graag van u.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

nou ik heb er nog nooit een gekregen

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nou, lijkt me duidelijk.... een scammer....

Slotje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.