Continue netwerkadres zoeken

Pagina: 1
Acties:

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 18:08
Het volgende is het geval:

Een PC met XP.
Linksys WRT54G (v5)
Draadloos deed het lange tijd perfect. Van de 1 op andere dag kan er geen verbinding meer worden gemaakt met het draadloze netwerk. Netwerk wordt wel gevonden. Er wordt continue geprobeerd een netwerkadres te verkrijgen.
Pingen gaat dus ook niet, omdat er geen netwerkverbinding is.
Dus even met het macbook proberen. Ook geen verbinding.

Ziggo gebeld, antwoord: MAC-adres van de PC klonen naar router.
Volgens mij ook goed gedaan, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Natuurlijk ook stroom van de router afgehaald --> geen oplossing.
Router gereset --> geen oplossing.
Google --> wel zaken gevonden met winsock fix e.d. Ook klonen MAC-adres, maar geen oplossing kunnen vinden.

Bedraad lukt het wel om verbinding te krijgen met het wereld wijde web.

Ik heb wel wat probleempjes bij mensen verholpen, maar dit gaat mijn pet te boven.

Is er iemand die dit herkend en zijn oplossing wilt delen? I'm lost.
Hieronder even de ipconfig /all info.
Wireless krijgt dus niets, bekabeld krijgt netjes zijn adresjes toegewezen.

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/erwin.teunisse/wireless.png

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:32
Heb je al eens geprobeerd om de wifi in je router op een ander kanaal te zetten?
Het kan best zijn dat er in de buurt een of ander draadloos apparaat (zoals bluetooth, wifi, dect of een ander RF ding).storing geeft.
Heb zelf vorige week dit ook moeten doen. Wifi deed het altijd goed, maar was ineens in bepaalde delen van het huis heel slecht.
Wifi kanaal veranderd en de problemen zijn verholpen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klonen van mac adres heeft helemaal geen nut als je Internet verbinding zelf wel werkt (oftewel: de status pagina van de router geeft je Ziggo-adres aan) maar je wireless werkt niet.

Reset je router, en begin weer van start met het instellen van je wireless verbinding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 18:08
doctormetal schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:49:
Heb je al eens geprobeerd om de wifi in je router op een ander kanaal te zetten?
Het kan best zijn dat er in de buurt een of ander draadloos apparaat (zoals bluetooth, wifi, dect of een ander RF ding).storing geeft.
Heb zelf vorige week dit ook moeten doen. Wifi deed het altijd goed, maar was ineens in bepaalde delen van het huis heel slecht.
Wifi kanaal veranderd en de problemen zijn verholpen.
Dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Ga ik zeker proberen.
Helaas gaat het niet om mijn netwerk, dus ik kan helaas ook geen direct resultaat geven.
alt-92 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:50:
Klonen van mac adres heeft helemaal geen nut als je Internet verbinding zelf wel werkt (oftewel: de status pagina van de router geeft je Ziggo-adres aan) maar je wireless werkt niet.

Reset je router, en begin weer van start met het instellen van je wireless verbinding.
Een router reset en het opnieuw instellen van de wireless verbinding heb ik inderdaad gedaan, maar dat was helaas geen oplossing.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 00:31
MAC-protection in je router aanstaan? Maak je gebruik van WPA2 terwijl je wifi-adapter dit niet ondersteunt? Heb je een G-router maar ontvangt je adapter alleen de B-band?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 00:31
En? Is het probleem verholpen? :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Al iets gevonden? Ik heb bij een vriend namelijk EXACT hetzelfde probleem. Het typische is dat de verbinding wel intact blijft als ik als wireless security NONE kies.

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2025
Ten eerste is MAC adres klonen onzin (dat hoeft alleen op de router zelf, als je een andere hebt dan die van ziggo (@home in mijn geval))

Ik heb ook een tijd geleden een soortgelijk probleem gehad... maar heb het ook niet kunnen oplossen dus heb ik weer de oude Netgear gepakt voor draadloos (router dhcp/dns etc allemaal door de nieuwe alles in 1 router, beetje zonde om dat brakke netgear kreng aan het netwerk te hangen..)

Probeer het wachtwoord te verwijderen, dat hielp volgens mij bij mij nog voordat hij het helemaal niet meer deed en ik geen zin meer had :P
Pagina: 1