Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN -> Webcam valt uit na paar minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb ineens een behoorlijk vervelend probleem. Gisteren kon ik nog gewoon prima cammen met een persoon uit mijn msn lijst. Echter vandaag gaat het in eerste instantie goed, na een tijdje begint ie te haperen, en een paar minuten later valt ie gewoon uit met de melding dat ik de verbinding geannuleerd zou hebben.

Ik heb al de poort-settings nagelopen in mijn router en die staan goed voor zover ik dat kan zien. Ook al eens gewoon de hele firewall uitgeschakeld in de router, zodat poorten dus niet geforward hoeven te worden. Ook dat helpt niet. Aan de cam ligt het ook niet, had het gisteren met de oude. Vandaag een nieuwe gekocht en nog steeds hetzelfde probleem (een nieuwe moest er toch sowieso komen).

Wat me opvalt is dat bij verbinding in de opties van MSN Er een rooie driehoek staat met een uitroepteken er in, tussen de PC en de router. (je ziet daar bovenaan PC --> Router --> Internet.)

Er staat vervolgens:

Je hebt momenteel een directe verbinding met .NET Messenger Service.

Je bent verbonden met internet via een niet-UPnP voor een poort beperkte NAT (Beheerder).

Heeft dat er iets mee te maken? Het is erg frustrerend in ieder geval. Heb ook al gegoogeled, maar echte oplossingen kom ik tot dusver niet tegen... Iemand? :/

PS. ; haar webcam loopt gewoon probleemloos door, alleen die van mij gaat haperen en valt uit.

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Heeft het niet iets met je USB poort te maken dan?

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb ik ook aan gedacht, maar ik zou niet weten hoe precies. Ik meen dat ik dit probleem niet eerder heb gehad, en de cam werkt volgens mij wel gewoon goed als ik 'm niet via MSN gebruik maar gewoon zo. Ik kan het voor de zekerheid wel even testen.

*valt me iets in; powersave misschien van usb. Eens even kijken of dat helpt om het uit te zetten*

Verwijderd

Topicstarter
Hmm usb powersave is het ook niet. Stond al uit.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand...? :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb btw de cam inmiddels ook al gewoon zo getest. Staat ondertussen 3 kwartier zonder problemen aan. Via msn valt ie per 10min uit. Ik denk dat het iets met mijn Livebox te maken heeft... Op internet kom ik niet heel veel tegen over dit probleem, maar de dingen die ik vind gaan allemaal over routers. Hopelijk heeft iemand een oplossing of idee..

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-11 18:42

SECURITEH

Man of legend.

Ik heb dit probleem ook met mijn Logitech cam, al sinds dat ik hem heb gekocht.
Terwijl mijn broertje met zijn goedkopere Logitech cam geen enkel probleem heeft in combinatie met MSN (de cam is wel op een andere PC aangesloten).

Ik heb mij nog niet echt verdiept in dit probleem omdat ik hem toch niet zo vaak gebruik.
Maar na het zien van deze thread vraag ik mij dus af welk merk jouw cam is? :p

Verwijderd

Topicstarter
Logitech. De 30 euro variant op dit moment, maar ervoor had ik het ook al met een goedkopere van Logitech.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, lastige vraag i guess? :(

Verwijderd

Ik denk dat het een probleem is met je netwerk toch, kan je het niet testen zonder router? Dus dat je PC rechtstreeks aan het internet hangt?

Wat ik ook al in het verleden heb meegemaakt is dat je tcp/ip connections tegen een limiet aanloopt en dat MSN vervolgens als eerste uitviel. Dit kan je terugvinden onder
Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken > Systeem > Waarschuwing met omschrijving tcp/ip
(website met uitleg)

Als dat het geval is kan je dit eventueel patchen met meuk: EventID 4226 Patcher 2.12 en zien of het probleem is opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zie dat die patch in ieder geval voor Windows XP en 2003 is, ik heb Windows Vista. Mijn fout, had ik even moeten zeggen :) Enneh, ik kan helaas de pc niet directer aan het internet hangen dan hoe het op dit moment is. Hij zit aan de livebox (draadloos), welke zowel router als modem is. Het gekke is gewoon dat ik me niet eerder dat rode driehoekje kan herinneren met dat uitroepteken. Dus er moet iets veranderd zijn ergens maar ik heb geen idee wat. De livebox is ook al gereset helemaal terug naar fabrieksinstellingen. Heb erna niet meer gecammed, dus ik zal het vanavond ofzo nog eens proberen. Ik heb echter het gevoel dat het daarmee niet opgelost is....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmpf. Nog steeds geen vooruitgang. Valt nog steeds uit etc. Is het dan de Livebox? Is er verder uberhaupt iets aan te doen? Het is erg vervelend namelijk.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste poging dan....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmpf, ik word d'r echt gek van. Het blijft maar gebeuren heb al vanalles geprobeerd. Niemand??
Getting desperate here..
Pagina: 1