Op deze website staat beschreven hoe je d.m.v. apache_cache jpgraph kunt gebruiken als cache tool.Ik wil het echter veel simpeler doen door een php script te maken dat i.p.v. het png te tonen het bestand op te slaan op de server. Is dit mogelijk?
Natuurlijk is dat mogelijk, al zou ik het niet in een separaat script doen maar gewoon de output opslaan ipv naar de browser sturen (misschien aan de hand van een parameter). Hoe heb je het geprobeerd en tegen welk probleem liep je aan toen je het niet werkte?
[ Voor 39% gewijzigd door Gerco op 03-09-2008 22:32 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Maar hoe sla ik de output op dan? Volgens mij is het met jpgraph zelf niet mogelijk, behalve dan door de manier waarop ik hierboven aanhaal. Ik wil heel simpel een output naar file en niet naar browser.Gerco schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:31:
Natuurlijk is dat mogelijk, al zou ik het niet in een separaat script doen maar gewoon de output opslaan ipv naar de browser sturen (misschien aan de hand van een parameter). Hoe heb je het geprobeerd en tegen welk probleem liep je aan toen je het niet werkte?
Ik snap het probleem niet. De $graph->stroke() functie waarmee je de grafiek naar de output stuurt accepteert ook een absoluut pad met een filename. Als die meegegeven wordt zal de grafiek gewoon naar een file geschreven worden ipv naar de output gestuurd worden...
Probeer maar: $graph->stroke("/var/www/graph.png");
En als dat niet werkt kan je het doen met output buffering (zoek de functie ob_start() maar eens op in de PHP manual).
Succes!
Probeer maar: $graph->stroke("/var/www/graph.png");
En als dat niet werkt kan je het doen met output buffering (zoek de functie ob_start() maar eens op in de PHP manual).
Succes!
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Op de officiële site bij de FAQ staat:
How can I generate an image directly to disk without streaming it back to the browser?
Probeer dat eens.
How can I generate an image directly to disk without streaming it back to the browser?
Probeer dat eens.
http://xyproblem.info/
Holy fuck, sorry! Mijn welgemeende excuses! Ik allemaal moeilijk doen om de output inderdaad d.m.v. PHP op te slaan als bestand met fopen() enzo, blijkt dat jpgraph (overigens een fantastisch scriptje) het zelf kan! Ideaal! Het is dus allemaal gelukt.
Volgende keer toch wat beter de documentatie doorlezen 
Meestal is dat iets waar je mee begint (ipv een topic aanmaken
)
Meestal is dat iets waar je mee begint (ipv een topic aanmaken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()