Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Ik zit serieus in de problemen....

ik had al een tijdje een probleem dat ik windows niet kon opstarten, vanwege bekende hall.dll problemen.

Aangezien ik deze keer niet windows opnieuw wilde instaleren heb ik het alsvolgt proberen te fixen.

Start op met cd windows XP
...laat hem starten tot hij me prompt om te herstellen (niet het F2 automatische herstel)
druk R om in de herstel console te gaan
typ bootcfg /rebuilt
Krijg een fout
type bootcfg /list
krijg een fout
typ bootfix...
er gebeurt iets

Ik option herstart m'n computer en... de leopard partitie is verdwenen!

Ik start op met leopard instal disk 1
Schijfhulp programma: één fat-partitie van 10MB met als label: "no name"
ik doe niks

Ik verbind via firewire de macbook aan de imac, hou T in (target modus) zet de macbook aan, zie dezelde "no name" schijf.

Start windows (zit er nu in)
Instaleer Nucleus kernel macintosh, vind 10 partities, gaat hem nu mounten.
maar ik wil niet appart bestanden recoveren, ik wil de partitie herstellen.

HELP please, hoe krijg ik leopard terug?

Ik heb gelukkig wel een time-machine backup, maar deze is minstens al 14 dagen oud (heb de schijf nu ook uitgeleend aan iemand, dus kan er niet meteen bij)
ps Windows zou ik ook graag recoveren...

Oude indeling was (met bootcamp) 5GB windows de rest leopard, totaal: 160GB

[ Voor 10% gewijzigd door g4wx3 op 03-09-2008 22:16 ]

http://www.softfocus.be/

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Dat het nog steeds niet algemeen bekend is dat je nooit aan je Mac schijf mag laten rommelen door andere besturingssystemen. Ik denk dat als je snel alles terug wilt, het het beste is om toch die TimeMachine backup terug te zetten. Maar Windows haal je daar sowieso niet mee terug. Je zou nog wel kunnen kijken naar recovery software voor Macintosh, maar daar hangt waarschijnlijk wel een prijskaartje aan :o

Hier stond achterhaalde informatie…

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Move naar Apple Software & Diensten en gratis een titelchange, omdat het een software probleem is :)

Wat je dus met bootfix hebt gedaan, is Apple's EFI bootmanager en GPT vervangen met Microsoft's bootmanager en MBR. Voor zover ik weet zijn er nog geen programma's die ondersteuning hebben voor EFI. Misschien dat je wat met TestDisk, GParted of Partition Table Doctor.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

En booten van de Leopard DVD en dan de diskutility opstarten om de schijf te laten repareren?
Die is te vinden als de CD geboot is onder het menu-item utilities.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Wat ik vandaag heb gedaan:
Opgestart van CD 1 leopard
Herstelprocedure mb timemachine backup
Na 23 minuten: Computer start en geeft meteen een driver fout
dan maar een schone instalatie
Na de instalatie krijg ik opnieuw de kans om gegevens vanaf timemachine te kopieren
Enkel mijn thuismap geselecteerd, en ik kan weer aan de slag, heb slechts enkele gegevens verloren. Maar de schade is miniem.

Andere optie was de macbook als target schijf starten [T] en partition recover van de windows partitie, windows opnieuw instaleren, dan nucleos recover instaleren, en de rest van de gepartitioneerde drive scannen. (kon ook via target modus, maar was veel te traag)
De enige andere computer hier met firewire was de imac, daar staat windows vista op onder bootcamp, daar ben ik mee beginnen te scannen, maar aangezien de imac gebruikt moest worden heb ik dat opgegeven.

http://www.softfocus.be/