[DVD]Marantz DV4200[N1B] IR ontvanger defect

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:21
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een Marantz DV4200 op de kop getikt via marktplaats voor een mooi bedrag € 40,00 inc. verzend. Ik vond het al erg uniek dat een dvd-speler die her en der voor tussen de € 100,00 en € 125,00 euro tweedehands wordt aangeboden, voor dat bedrag van de hand gaat.

However, toen ik het apparaat ontving heb ik het gelijk aangesloten. Toen merkte ik al dat de afstandsbediening niet functioneerd. Beter gezegd de dvd-speler reageerd dus niet op de afstandsbediening. Dit heb ik kunnen uitsluiten vanwege het feit dat ik sinds vandaag een Logitech Harmony 555 in gebruik heb, waarbij ik mijn dvd-speler geselecteerd heb, en de Harmony 555 heeft nota bene nog "geleerd" van de Marantz afstandsbediening.

Mijn punt nu, op het geweldige internet kwam ik de site tegen van RadioBBB, op deze site is een gigantische catalogus aanwezig van elektronische apparaten waaronder mijn Marantz DV4200 N1B. Ik heb nu de mogelijkheid om voor € 6,60 excl. verzend een nieuwe IR ontvanger te bestellen.

Deze zal ik er dan zelf in moeten mont(sold)eren, alleen ga ik me die moeite niet nemen als het bij voorbaat niet zal werken.

Concreet zit ik dus met twee vragen:
  • Werkt de nieuwe ir-ontvanger (de informatie op de website betreft de ontvanger lijkt mij toch aannemelijk).
  • Zou er buiten de ir-ontvanger zelf nog ergens een knik in de kabel zitten die het doorgeven van de signalen belemmerd.
p.s. kan je ir-diodes gewoon doormeten met een multimeter?

Graag jullie gedachten hier over.

discogs

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-02 16:25

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Alvorens je een nieuwe ir-ontvanger bestelt en gaat lopen solderen, check ff de remote control setting op de achterkant. Deze dient op internal te staan.

Ik heb zelf een DV4610 en heb een tijd lang gedacht dat de ab ook niet meer functioneerde. Bleek de remote control setting op een of andere manier op de achterkant op external te staan (je kan dan bijvoorbeeld de ir ontvanger van je versterker gebruiken om de dvd speler te bedienen, als deze achter een gesloten deur staat ofzo).

Als de ir-ontvanger daadwerkelijk kaduuk is en je hebt nog andere marantz apparatuur, dan kan je middels deze feature dus de ir-ontvanger van een andere marantz apparaat gebruiken en hoef je alsnog niet te solderen.

Specs | Audioscrobbler

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:21
Ik zal het vanavond even testen, ik had ook al contact met Marantz gehad en hun kwamen met hetzelfde antwoord. De mensen waarvan ik de dvd-speler gekocht heb vertelden mij ook dat ze het apparaat met de remote van hun versterker bedienden. Dus ik denk dat ik hem voor niets uit elkaar geschroefd heb 8)7

Problem solved, het was idd ed internal/external remote switch.

Weer wat geleerd!

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 04-09-2008 16:50 ]

discogs

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Op verzoek van de TS schop naar EL :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Handig hé dat tweakers.net :P