Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
Heb een bijbaantje bij de DSB bank als telecommunicatie medewerker(lees: call agent)

Arbeidsverleden: gestart in oktober 2007
Halfjaar contract tot 31 maart, contract vervolgens over gegaan naar een jaar contract(loopt dus tot 31-3-2009)

In mijn contract staat op genomen dat het minimaal door mij gewerkte uren p.w. op 8 staat.

Nu is het zo ver gekomen dat van 'hoger af' is besloten dat er een 'reorganisatie' plaats gaat vinden. Dit houdt in dat er van de huidige ~50 studenten, nog maar 20 over mogen blijven. Nu is mij verteld dat ik tot 31 december mag werken, en vervolgens er geen werk meer is voor mij.

Als 'tegemoetkoming', hebben ze mij aangeboden om een wederkerige overeenkomst te ondertekenen waar ik mee akkoord ga dat ik na 31 december vrijwillig weg ga en vervolgens de maand januari nog uitbetaald krijg(32 uur).

Voor mijn gevoel mis ik dan twee maanden(februari + maart) waar ik in principe gewoon recht op heb. Mijn vraag is dan ook: Wat zijn mijn kansen om de maanden januari, februari + maart uitbetaald te krijgen ? Hoe denken jullie hier over?(met name de mensen die misschien wat meer van het recht af weten?)

Wat van belang is: heb aangeven dat ik met die twee maanden zit en dus tijd wil hebben om hier over na te denken en het een en ander uit te zoeken, ben dus nog nergens mee akkoord gegaan.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Wat staat er over ontslagregeling in je huidige contract? Hoeveel opzegtermijn?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk maar het is een afweging; wil je 1 maand zonder werken of 3 maanden met werken?

Het is dus weldegelijk een goed aanbod: het is meer dan wat je nu hebt; je hebt er een gratis optie bijgekregen (op gratis geld).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 22:13 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 20:22

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mclercx schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:05:
[...]

Wat van belang is: heb aangeven dat ik met die twee maanden zit en dus tijd wil hebben om hier over na te denken en het een en ander uit te zoeken, ben dus nog nergens mee akkoord gegaan.
idd heel belangrijk, weet je het niet? .. dan eerst bedenktijd nemen!

Voor de rest, tjah, met reorganisaties hebben bedrijven ineens heel veel macht. Normaal is een ontslag best een drempel, maar dan mag ineens alles........ :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

disjfa schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:07:
Wat staat er over ontslagregeling in je huidige contract? Hoeveel opzegtermijn?
Hoezo? Hij heeft toch een jaarcontract? Dus geen opzegtermijn...

Verwijderd

ing._Buttje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:09:
idd heel belangrijk, weet je het niet? .. dan eerst bedenktijd nemen!
Hij hoeft helemaal niets te bedenken, als hij zijn jaarcontract uit wil zitten hoeft ie niets te doen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In principe lijkt me dat ze je die 2 maanden moeten laten werken, of ieder geval moeten betalen. Je hebt immers een contract. Als ze dat contract niet na willen komen zullen ze een ontslagvergunning aan moeten vragen.

Persoonlijk zou ik gewoon die maand geld als "ontslagvergoeding" nemen, je kunt waarschijnlijk binnen een maand zo weer ergens anders aan de slag, want aangezien het een bijbaantje is zou ik er niet zo veel moeite en tijd in steken. Toch lekker meegenomen dat je een maand salaris krijgt zonder er wat voor te doen. Aangezien je er nog niet lang werkt vind ik het best een redelijk aanbod wat ze doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 03-09-2008 22:13 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Je hebt toch gewoon een contract tot maart 2009? Leuk dat het bedrijf wenst te reorganiseren maar waarom ouden ze dan voor een koopje van jou af moeten kunnen? Ze bieden dit aan omdat dit goedkoper is dan het contract uit te zitten. Hoe groot schat je de kans in dat je nieuw werk vindt?

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:15:
Je hebt toch gewoon een contract tot maart 2009? Leuk dat het bedrijf wenst te reorganiseren maar waarom ouden ze dan voor een koopje van jou af moeten kunnen? Ze bieden dit aan omdat dit goedkoper is dan het contract uit te zitten. Hoe groot schat je de kans in dat je nieuw werk vindt?
Beetje voorbarig, ja hij heeft een contract tot mrt 2009 echter in hetzelfde contract zal allicht iets omtrend reorganisaties zijn opgenomen. Dus als eerste graaf je contract eens op en kijk wat erin staat, waarschijnlijk dat je daar een stuk wijzer van wordt.

Verwijderd

n4m3l355 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:25:
Beetje voorbarig, ja hij heeft een contract tot mrt 2009 echter in hetzelfde contract zal allicht iets omtrend reorganisaties zijn opgenomen.
Goed punt maar ik vraag me af of dit kan in een contract voor bepaalde tijd.

Ze bieden ook al sowieso t/m januari aan dus ik denk niet dat ze zich allerlei ellende op de hals halen voor 2 maanden (ook nog een slechts 32 uur).

• riddles
  • Laatst online: 26-05 15:33
Ik zou eerst je contract maar eens goed doorlezen. Als er sprake is van een opzegtermijn, dan heeft je werkgever zich daar waarschijnlijk wel aangehouden (hij is er erg vroeg bij). Ontslag aanvragen bij een reorganisatie van > 20 man is niet moeilijk voor een werkgever. Bij zo'n ingrijpende reorganisatie (30 van 50) zal hij best aan kunnen tonen dat er een zwaarwegende reden voor is. Bij een jaarcontract is de compensatie waar je volgens de kantonrechtersformule recht op hebt ook maar 1 maand, dus verwacht niet te veel.

Als er geen opzegtermijn in het contract staat, dan zal je werkgever naar de rechter moeten stappen om het contract te laten ontbinden. Maar, zoals eerder gezegd, je krijgt een mooi aanbod voor een maand salaris zonder werken. Je kunt rustig een nieuw baantje zoeken. In het andere geval zal je tot 31 maart door moeten werken en direct een nieuwe baan moeten hebben. Waarom zou je het conflict aangaan?

• Ashy
Quote uit mijn contract wat betreft het opzeg termijn:
De termijn van opzegging die door de werkgever en de medewerker in acht moeten worden genomen, bedraagt voor de werkgever ten minste 2 maanden en voor de medewerker ten minste 1 maand. Als met de medewerker een langere opzegtermijn wordt overeengekomen, dan geldt die termijn ook voor werkgever, een en ander als bepaald in artikel 7:672 lid 8 BW. De opzeggingstermijn moet zodanig zijn dat het einde van het dienstverband samenvalt met het einde van de kalendermaand.
Edit 2: zover kan ik niets vinden in mijn contract/cao m.b.t. reorganisatie(s)

[ Voor 8% gewijzigd door Ashy op 03-09-2008 22:43 ]

• 418O2
  • Laatst online: 23:59
dan nog, als ze je willen ontslaan heb je recht op 1 maand salaris per gewerkt jaar. daar zit je dan op. ik zou lekker per 31 december weggaan. Voordelen

- je bent dan klaar daar. kan me voorstellen dat je motivatie nu weg is
- je kan per 1 januari ergens anders beginnen

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Zou je niet aan kunnen geven dat je toch echt meer wilt vanwege die 2 maanden die je misloopt? Misschien gooien ze het op een akkoordje. Zoniet, dan kun je nog wel aangeven voor die ene maand te gaan, daar zullen ze vast niet rouwig om zijn.
Ik denk niet dat het voor jou relevant is, maar als je er voor tekent vrijwillig weg te gaan heb je ook geen recht op WW voor zover ik weet (je kiest immers vrijwillig voor ontslag).

[ Voor 27% gewijzigd door marteltor op 03-09-2008 23:39 ]

• Ashy
marteltor schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:37:
Zou je niet aan kunnen geven dat je toch echt meer wilt vanwege die 2 maanden die je misloopt? Misschien gooien ze het op een akkoordje. Zoniet, dan kun je nog wel aangeven voor die ene maand te gaan, daar zullen ze vast niet rouwig om zijn.
Ik denk niet dat het voor jou relevant is, maar als je er voor tekent vrijwillig weg te gaan heb je ook geen recht op WW voor zover ik weet (je kiest immers vrijwillig voor ontslag).
Volgens die regeling zou ik 90% kans hebben op WW, maar goed, om eerlijk te zijn zit ik op dit moment niet echt op WW te wachten en ga ik dan liever meteen verder met een andere bijbaan natuurlijk.

• 418O2
  • Laatst online: 23:59
nou ga op zoek dan. Je kan wel met ze afspreken dat ze je 32 uur per maand uitbetalen en dat je per direct wegkan als je wat anders hebt ofzo...

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Hohoho even mensen. Je kunt niet zomaar de kantonrechtersformule loslaten op een tijdelijk arbeidscontract. Die zijn juist lastiger te ontbinden dan contracten voor onbepaalde duur. De logica is simpel: een werkgever kan gewoon de rit uitzitten. De kosten daarvan zijn namelijk wel beperkt.

Kortom: dat er geen werk is, is jammer. De werkgever had redelijkerwijs kunnen zien aankomen dat ze mensen tot 31-3-2009 in dienst hebben. Dat ze dan geen werk hebben is slechte planning, en niet aan de werknemers aan te rekenen.

Aan de andere kant: 't is geen slecht aanbod. Doe een tegenbod voor 40 uur, zou ik zeggen. Voor die 8 uur x 4 weken extra gaan ze geen rechtzaak aanspannen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Tsja, kunnen ze tegenover een rechter hard maken dat jouw ontslag echt noodzakelijk is wegens economische redenen? Zo ja, is dit geen slecht tegenbod aangezien ze het ruim van te voren jou een aanbod doen. Maar verkoop je huid zo duur mogelijk, doe gewoon een tegenbod van 64 uur en hoor wat ze zeggen. Misschien sleep je er nog een halve maand extra uit.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ik vind het een fair aanbod, als je nu op zoek gaat naar een ander baantje heb je een maand cadeau en dubbel salaris. Lukt het je niet om een baan te vinden dan zit je gewoon de rit uit en heb je nog even gewoon salaris. daar zul je dan natuurlijk wel wat voor moeten doen. ik zou gewoon zeggen dat je op zoek gaat naar een baan en als het lukt je graag het aanbod aanneemt, lukt het niet je graag verder wilt werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Zandor op 04-09-2008 00:16 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12
Wat jij nu aangeboden krijgt is een verkapte afkoopregeling voor een proces wat normaliter via de rechter moet lopen. Informeer eens of er een reorganisatie statuut is. Dit geeft namelijk aan dat er sprake is van een "echte" reorganisaties, waarin ook opmerkingen staan over gedwongen ontslagen. Mijn advies, (nog) niet doen!

Als je de tegemoedkoming tekent, heb je GEEN recht op ww o.i.d. Je neemt op dat moment zelf ontslag en bespaart hun de rechterlijke procedure. Op het moment dat je na december (of januari) geen ander werk hebt, zit jij met de problemen. December en januari zijn rotperiodes om aan werk te komen. Veel bedrijven zitten op dat moment met hun budgetten te stoeien. Ze zullen dus niet al te snel iemand in die periode aannemen.

Mijn advies. Gooi geen schoenen weg voordat je nieuwe gekocht hebt. Ga nu lekker op zoek naar een nieuwe job. Kijk wat die job te bieden heeft en overleg over de startdatum (je bent lekker flexibel daarmee!). Besluit daarna pas wat je gaat doen. Heeft die nieuwe job meer voordelen, dan ga je eerder weg (en pak je die oprotpremie nog mooi mee). Heb je niets interessants gevonden, dan teken je niets en blijf je lekker je contractperiode uitzitten en kijk je verder naar een leukere klus.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
MSalters schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:48:
Hohoho even mensen. Je kunt niet zomaar de kantonrechtersformule loslaten op een tijdelijk arbeidscontract. Die zijn juist lastiger te ontbinden dan contracten voor onbepaalde duur. De logica is simpel: een werkgever kan gewoon de rit uitzitten. De kosten daarvan zijn namelijk wel beperkt.

Kortom: dat er geen werk is, is jammer. De werkgever had redelijkerwijs kunnen zien aankomen dat ze mensen tot 31-3-2009 in dienst hebben. Dat ze dan geen werk hebben is slechte planning, en niet aan de werknemers aan te rekenen.

Aan de andere kant: 't is geen slecht aanbod. Doe een tegenbod voor 40 uur, zou ik zeggen. Voor die 8 uur x 4 weken extra gaan ze geen rechtzaak aanspannen.
Ik heb het idee dat de TS over de hele maand januari slechts 32 uur krijgt uitbetaald (indien accoord met voorstel werkgever that is), aangezien hij noemt dat hij een contract met een minimum aantal uren van 8 per week heeft. Die 8 uur extra op maandbasis zal dan ook nog maar een schijntje zijn.

Ik zou gewoon inzetten op contract laten doorlopen tot eind maart. Heb 't ooit bij een vorige werkgever ook meegemaakt. Daar werden mensen met een tijdelijk contract ook naar huis gestuurd met de volgende regeling:

- werkgever betaalt het gehele contract uit, d.w.z. elke maand je normale salaris;
- indien werknemer eerder dan voor einde contract een andere baan vindt, betaalt de werkgever in een keer het resterende bedrag uit.

Kan me nl ook niet voorstellen dat de DSB-bank in financiele problemen is en daarom zou moeten reorganiseren. Lijkt me meer een efficiency-slag te zijn. Ik zou dus zeker niet accoord gaan met het voorstel dat de TS heeft gekregen, er moet nog veel meer te halen zijn.

.....

• Ashy
Sabelhout schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:09:
[...]

Ik heb het idee dat de TS over de hele maand januari slechts 32 uur krijgt uitbetaald (indien accoord met voorstel werkgever that is), aangezien hij noemt dat hij een contract met een minimum aantal uren van 8 per week heeft. Die 8 uur extra op maandbasis zal dan ook nog maar een schijntje zijn.

Ik zou gewoon inzetten op contract laten doorlopen tot eind maart. Heb 't ooit bij een vorige werkgever ook meegemaakt. Daar werden mensen met een tijdelijk contract ook naar huis gestuurd met de volgende regeling:

- werkgever betaalt het gehele contract uit, d.w.z. elke maand je normale salaris;
- indien werknemer eerder dan voor einde contract een andere baan vindt, betaalt de werkgever in een keer het resterende bedrag uit.

Kan me nl ook niet voorstellen dat de DSB-bank in financiele problemen is en daarom zou moeten reorganiseren. Lijkt me meer een efficiency-slag te zijn. Ik zou dus zeker niet accoord gaan met het voorstel dat de TS heeft gekregen, er moet nog veel meer te halen zijn.
8 uur p.w. inderdaad, uiteraard mocht je wel meer werken, maar nu er 'geen' werk is, worden we terug gezet naar maximaal 8 uur per week. Verder is het inderdaad niet zo dat zij in financiële problemen verkeren. Zij willen een gedeelte van bepaalde werkzaamheden verplaatsen naar een kantoor dat niet dichtbij zit, heb ook geen vervangende functie aangeboden gekregen.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Oh, dan wordt je nu al gepakt. Als je structureel meer werkte, dan wordt dat geacht je werkweek te zijn.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Hoofdregel is dat je een contract voor bepaalde tijd gewoon uit ziet. Er kán opgenomen zijn (dat móet dat in het contract) dat de WG tussentijds kan opzeggen (éénzijdig). I'n zo'n geval zou je WG inderdaad gewoon kunnen opzeggen.

Als dat er niet in staat loopt het contract van rechtswege in maart af; "ontslaat" de wg je eerder, dan is hij schadeplichtig voor de resterende loonbedragen. Geen kantonrechtsformule dus!

• Ashy
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:22:
Hoofdregel is dat je een contract voor bepaalde tijd gewoon uit ziet. Er kán opgenomen zijn (dat móet dat in het contract) dat de WG tussentijds kan opzeggen (éénzijdig). I'n zo'n geval zou je WG inderdaad gewoon kunnen opzeggen.

Als dat er niet in staat loopt het contract van rechtswege in maart af; "ontslaat" de wg je eerder, dan is hij schadeplichtig voor de resterende loonbedragen. Geen kantonrechtsformule dus!
Over een tussentijdse opzegtermijn staat niets vermeld in mijn contract. Zoals het er tot nu toe op lijkt, zien mijn kansen er aardig uit volgens mij, als ik de reacties hier naast elkaar leg.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 18:40

scorpie

Supra Addict

Hey Mike, kijk ook even op http://www.ontslagrecht.org. In Nederland zijn werknemers sowieso erg goed beschermd tegen ontslag. Het punt is eigenlijk dat ze je 1 maand bieden tegen het feit dat je nieteens hoeft te komen werken. Maar het punt is dat jij nog wel wilt werken, en ze je dus op die manier gewoon 2 maanden door je neus boren. Het ligt niet aan jou dat je dit contract niet kunt uitzitten. Je kunt dit natuurlijk op vele manieren uitspelen, maar ik denk dat geen van beide partijen echt op een rechtzaak zit te wachten, dus wellicht valt er met een goed gesprek nog wel iets redelijkers uit te halen dan wat je nu aangeboden krijgt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• igmar
  • Laatst online: 06-11 09:18

igmar

ISO20022

Om het maar even helder te maken :

- Een contract voor bepaalde tijd kan niet tussentijds opgezegd worden.
- als je structureel meer hebt gewerkt dan er in je contract staat heb je automatisch recht op het gemiddeld aantal uren.

Ze zijn dus verplicht om je nog 3 maand uit te betalen voor het gemiddeld aantal uren wat je gewerkt hebt. Ik zou ze zelf met bovenstaande confronteren, en ze dan vragen om een reeel aanbod te doen. bv 2 maand betalen volgens de gemiddelde uren.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

-W0kk3L- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 06:12:
Wat jij nu aangeboden krijgt is een verkapte afkoopregeling voor een proces wat normaliter via de rechter moet lopen. Informeer eens of er een reorganisatie statuut is. Dit geeft namelijk aan dat er sprake is van een "echte" reorganisaties, waarin ook opmerkingen staan over gedwongen ontslagen. Mijn advies, (nog) niet doen!

Als je de tegemoedkoming tekent, heb je GEEN recht op ww o.i.d. Je neemt op dat moment zelf ontslag en bespaart hun de rechterlijke procedure. Op het moment dat je na december (of januari) geen ander werk hebt, zit jij met de problemen. December en januari zijn rotperiodes om aan werk te komen. Veel bedrijven zitten op dat moment met hun budgetten te stoeien. Ze zullen dus niet al te snel iemand in die periode aannemen.
Dat is inmiddels niet meer waar. In principe kan je uit elkaar gaan met wederzijds goed vinden en toch je recht op ww behouden. (Voornamelijk bedacht om rechters te ontlasten). Dit moet je wel goed vastleggen.
Echter hebben we het hier over een bijbaantje van een (ik gok) 20 jarige student. Het lijkt me dan we dan helemaal niet over ww praten vanwege de studiefinanciering.
Mijn advies. Gooi geen schoenen weg voordat je nieuwe gekocht hebt. Ga nu lekker op zoek naar een nieuwe job. Kijk wat die job te bieden heeft en overleg over de startdatum (je bent lekker flexibel daarmee!). Besluit daarna pas wat je gaat doen. Heeft die nieuwe job meer voordelen, dan ga je eerder weg (en pak je die oprotpremie nog mooi mee). Heb je niets interessants gevonden, dan teken je niets en blijf je lekker je contractperiode uitzitten en kijk je verder naar een leukere klus.
Mijn advies is, pak het geld. Het bedrag is alleszins redelijk (tenzij je altijd veel meer dan die 8 uur per week hebt gewerkt) en waarschijnlijk heb je per 1 januari wel een ander bijbaantje. Om dit soort zaken moet je niet al te principieel gaan doen. Naar mijn idee verspil je dan alleen maar moeite en tijd van jezelf en dat van andere mensen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• riddles
  • Laatst online: 26-05 15:33
igmar schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:15:

- als je structureel meer hebt gewerkt dan er in je contract staat heb je automatisch recht op het gemiddeld aantal uren.

Ze zijn dus verplicht om je nog 3 maand uit te betalen voor het gemiddeld aantal uren wat je gewerkt hebt. Ik zou ze zelf met bovenstaande confronteren, en ze dan vragen om een reeel aanbod te doen. bv 2 maand betalen volgens de gemiddelde uren.
Vergeet niet dat de afdeling niet wordt opgeheven. Er blijven gewoon 20 man. Er is een forse kans dat als je moeilijk doet, je mag blijven. Dus, geen geld zonder werken zoals er nu aangeboden is. Met wat pech krijg je dan ook nog een verslechterde sfeer omdat je baas het niet op prijs stelt dat je het mooie aanbod niet gewoon aangenomen hebt, maar jij je poot stijf hield. En, aan het einde van je contract lig je er toch zeker uit.

• Ashy
Gisteren gesprek gehad, de volgende argumenten enigsinds aangekaart:
MSalters schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:48:

igmar schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:15:

Vervolgens aangegeven dat ik nog geen ander werk heb en het op dit moment druk heb met school, zo druk dat ik geen ander werk kan zoeken. Uiteindelijk kwam het er op neer: of via de rechtbank de boel laten ontbinden(waar ik nog steeds mijn vraagtekens bij heb) en dat zou mij een heleboel tijd kosten, of 1 maand extra betaald krijgen zonder te werken. Aangegeven dat ik de boel zou ondertekenen als ik twee maanden mee krijg. Later op de dag te horen gekregen dat ze er mee akkoord gingen!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Mjah, je had toch echt recht op 3 denk ik... ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 17:07
Die maand krijg je sowieso volgens mij, dus ik zie niet wat er te voor een voordeel aan zit voor jou.
Je werkgever daar entegen hoeft geen onslagvergunning aan te vragen e.d.
Denk er aan dat vrijwillig ontslag ook gevolgen heeft voor een eventuele uitkering, als zal dat in 't geval van een student met stufie wel niet op gaan.
Heb vroeger bij Pinkroccade ook een jaarcontract gehad waar na negen maanden ook geen werk meer voor me was. Aanbod was gewoon de contractperiode uitbetaald krijgen, dus als ik jou was zou ik in dit geval daar ook op aansturen.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja, maar als je nu zo'n side-contract hebt getekend is dat wel je eigen doodvonnis als je er nu nog werk van wilt maken.

[ Voor 0% gewijzigd door scorpie op 06-09-2008 10:09 . Reden: typo ]

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

PROnline schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:49:
Die maand krijg je sowieso volgens mij, dus ik zie niet wat er te voor een voordeel aan zit voor jou.
Je werkgever daar entegen hoeft geen onslagvergunning aan te vragen e.d.
Denk er aan dat vrijwillig ontslag ook gevolgen heeft voor een eventuele uitkering, als zal dat in 't geval van een student met stufie wel niet op gaan.
Heb vroeger bij Pinkroccade ook een jaarcontract gehad waar na negen maanden ook geen werk meer voor me was. Aanbod was gewoon de contractperiode uitbetaald krijgen, dus als ik jou was zou ik in dit geval daar ook op aansturen.
Uiteindelijk heb je misschien wel gelijk dat je gewoon je contract zou moet kunnen uitzitten maar: Je hebt nu 6 maanden om een nieuwe baan te vinden, je kan al binnen 4 maanden beginnen, je hebt geen gerotzooi met een rechter (mochten ze het wel gaan doen om welke rede dan ook), je hoeft je minder druk te maken over werksfeer na 1 januari. Al met al denk ik dat je het met die 2 maanden aardig gedaan hebt..

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, nu heb je 2 maanden de tijd om werk te zoeken terwijl je gewoon betaald krijgt. Tuurlijk zou je in je recht staan als je perse je contract uit zou willen dienen, maar dat zou betekenen dat je 3 maanden zou moeten werken om 1 maand meer uitbetaald te krijgen.

Zeker omdat het een bijbaantje is zou ik er erg tevreden mee zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 04:41 ]

Pagina: 1