Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Onlangs voor me vader een kpn flexibel aangeschaft.

Flexibel houd in dat je maandelijks je bundel hoogte kunt aanpassen. Even van de kpn site geplukt:

Ben je een nieuwe klant bij KPN? Dan mag je vanaf 3 maanden nadat je nieuwe Flexibel abonnement is ingegaan, je bundelhoogte aanpassen. In deze eerste 3 maanden heb je de tijd om je belgedrag goed in te schatten. Om je bundelhoogte aan te passen ga je naar Mijn KPN.

Stap je van een KPN MobielPlus, FlexiBel of KPN Mobiel abonnement over naar Flexibel? Dan

Het maakt niet uit of je omhoog gaat of omlaag en hoeveel stappen tegelijk. Dus je kunt b.v. zo terug van 90 euro naar 20 in de maand.

Dit bracht mij op het volgende idee.

Heb een willekeurige gsm site gepakt. Gsmtrack.nl.

Als je hier een nokia n95 8gb aan wilt schaffen met een 1 jarig flexibel abbo:

Betaal je voor een flexibel 90 (82,50 p/m) 24 euro bij.
Betaal je voor een flexibel 20 (17.50 p/m) 268 euro bij.

Stel je pakt nu dat 90 bundel en je stapt na 3 maanden terug naar de 20 bundel. Dan betaal je dus 3x65 euro "teveel" 82.50-17.50=65 x 3 = 195+24=219 tegenover 268 scheelt toch 49 euro.

Nou is dat geen wereld bedrag , maar toch mooi meegenomen denk ik dan. Zelf ben ik al in het bezit van een n95 (tijdje terug los gekocht) en is het voor mij totaal niet meer van belang.

We hadden het belgedrag van mijn vader toch wat te hoog ingeschat, en nu 3 maanden verder heb ik vorige week het abbo 2 stappen terug gezet zonder probleem. Je kunt het zelfs online zelf doen.

Dus voor wie naar dit abbo uitkijkt , doe er je voordeel mee ! Of heb ik toch wat over het hoofd gezien?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Twanjo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:04:
Of heb ik toch wat over het hoofd gezien?
Nee hoor, het is inderdaad een mooie manier om er je voordeel mee te doen maar slechts weinig klanten zien dit. Dat een nieuwe klant 'pas' na 3 maanden mag veranderen moet eigenlijk een beetje voorkomen dat men minder betaalt voor een toestel maar zelfs dan kun je er nog mee verdienen, zoals jij laat zien. Voor verlengende klanten, waar de regel van 3 maanden niet geldt, kan het nog voordeliger uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Ik ben ook al opzoek geweest naar het "addertje" en ben uiteindelijk maar naar de primafoon toe gegaan om dit eens duidelijk te krijgen. Ik ben van plan een Sony Ericsson Xperia X1 aan te schaffen met natuurlijk mobiel internet, maar dat geheel terzijde. De verkoper aldaar kon mij ook vertellen dat dit inderdaad een manier is om misschien voordeliger aan een telefoon te komen en dat de medewerkers daar de methode aan de klant voorlegden om met een duurder abonnement te beginnen.

Daarnaast heb ik eens nagedacht over de 'voordelen' van KPN hierdoor:
- mensen vergeten over te stappen naar een lagere bundel
- mensen raken gewent aan de hoge bundel en verbruiken dus ook meer
de 'nadelen' voor KPN
- medewerkers krijgen (misschien) een hogere bonus voor het verkopen van een duurder abonnement
- klanten krijgen dus meer 'korting' op hun toestel.

Ik zat zelf ook al te rekenen met een €32,50 abo en naar 3 maand naar €20,- te gaan, in die 3 maand betaal je dus €37.50 "te veel" en als de voordeel van het toestel nou meer is dan kan het direct uit. hoger kan natuurlijk altijd, maar wil natuurlijk niet de eerste 3 maanden krom liggen om een paar "luttele" eurotjes.

Plus dat er nog eens €9,95 aan internet bij komt voor mij. Alleen is dat internet ook niet zo snel bij KPN dus zit ik alsnog weer te kijken naar Vodafone. Nouja ik wacht eerst wel tot de Xperia X1 in de shops liggen en ga ik dan wel kijken hoeveel korting ik bij de verschillende providers kan krijgen.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:41
Tip; bij een 27,50 en 32,50 zijn de korting meestal gelijk, ik heb zelf regelmatig bekeken en bij een 27,50 - als je een 20 wil bijv. - had je in verhouding het meeste winst (22,50 euro meer betalen, 100 euro meer korting op je toestel, netto 70 euro winst).

Goed kijken dus, er is geen addertje zoals gezegd en je kan er goed je voordeel mee doen, zolang je maar niet vergeet om hem terug te zetten! :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als alles verloopt i.v.m. mijn zaak bij de geschillencommissie tegenover Orange, kan ik eventueel ontbinden en dus een nieuw abbo ergens anders afsluiten. En nu las ik de OP door en heb ik eens op de site van KPN gekeken. Het is inderdaad voor zowel KPN als een nieuwe klant verleidelijk om express bij een hogere bundel in te stappen en na 3 maand het richting een flexibel 20 te gooien voor de resterende periode. Voordeel voor de klant, hij is goedkoper uit. Potentieel voordeel voor KPN idd dat de klant 't vergeet en nooit omlaag schroeft.

Ik heb het eens uitgerekend met een toestel die ik op 't oog heb (C902, bij gebrek aan de W902 die nog niet opgenomen is)

Met een 1jarig flexibel 45 abonnement betaal je niks voor de C902 en per maand ben je 37,50 euro kwijt.
Na die 3 maanden schroef je je flexibel 45 abonnement terug naar een flexibel 20 abonnement (maak zoveel notities/afspraken/alarms in je GSM/kalender waar dan ook zodat je het niet vergeet ;))

Dan betaal je dus: 3x 37,5 + 9x 17,50 euro = 270 euro totaal. Wat schetst mijn verbazing? Volgens de pricewatch kost een losse C902 inclusief verzendkosten nu 367 euro. Grofweg scheelt het dus 100 euro, waarbij je èn de C902 krijgt èn belminuten/smsjes kan versturen. Slimme zet van KPN, want zij gokken er natuurlijk op dat mensen hoog instappen, 't niet in de gaten blijven houden en hoog blijven. Maar als je een beetje oplet kun je er dus inderdaad je voordeel mee doen. :D

Als Orange nu eens mee zou gaan werken had ik hem allang besteld. En dan neem ik die 3 maanden lang 37,5 euro maar voor lief. Je kunt het ook zien als gespreid betalen voor je telefoon met als voordeel in the end dat je 100 euro bespaart op een los exemplaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:33
Krijg je na omzetting (downgrading) van je bundel wel nog steeds maandelijks korting op de abonnementskosten? Want het kan natuurlijk ook zijn dat die korting slechts gelieerd is aan het oorspronkelijke contract. Dus stel je sluit een 2-jarig Flexibel 45 abonnement af en betaalt de eerste 3 maanden 37,50€/maand. Daarna wil je naar een Flex 32,50 abonnement. Betaal je daar vanaf dat moment 32,50€/maand voor of 27,50€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
LVGH schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:52:
Krijg je na omzetting (downgrading) van je bundel wel nog steeds maandelijks korting op de abonnementskosten? Want het kan natuurlijk ook zijn dat die korting slechts gelieerd is aan het oorspronkelijke contract. Dus stel je sluit een 2-jarig Flexibel 45 abonnement af en betaalt de eerste 3 maanden 37,50€/maand. Daarna wil je naar een Flex 32,50 abonnement. Betaal je daar vanaf dat moment 32,50€/maand voor of 27,50€?
Hangt er van af wat de korting bij 32,50 is. Als dat 5 euro zou zijn dan krijg je die korting inderdaad, die migreert gewoon mee. Let er alleen op dat bij bijvoorbeeld 20 er geen korting is, in de Primafoon althans (geloof dat jij het hebt over de kortingen online, daar weet ik het niet precies).

En dan nog iets: in geval van MobielTV, dat bij 27,50 of hoger gedurende de tweejarige contractperiode gratis is, ga je de 9,95 daarvoor wel betalen wanneer je onder die 27,50 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Een redelijke bump, maar dit past precies bij mijn vraag, dus wilde geen nieuw topic openen.

Momenteel zijn er zowel bij KPN zelf als bij webshops dezelfde acties geldig. Ik vraag mij dus hetzelfde af als LVGH twee posts hierboven. Bij deze flinke acties, krijg je over de gehele periode van je abonnement korting.

Dus wat gebeurd er nu in de onderstaande hypothetische situatie?

- Ik bestel een telefoon i.c.m. een 2-jarig Flexibel abonnement en daarnaast mobiel internet (die van 10 euro p/m) bij een online webshop.

- Bij een Flexibel 265 abonnement is de gewenste telefoon gratis, dit abonnement kies ik dus. Actietarief is €27,50 ipv de gebruikelijke €32,75 p/m.

- Actietarief voor het mobiele internet is 12 maanden voor €2,50 ipv €9,95 p/m.

- Na 3 maanden verlaag ik mijn bundel naar een Flexibel 135 abonnement voor de overige 21 maanden.

Vragen:
Wat gebeurd er nu met mijn kosten p/m voor de overige 21 maanden?
Wordt het actietarief na verlaging gehanteerd bij de nieuwe bundel; in het geval van verlaging naar een Flexibel 135 abonnement dus €18,- ipv €21,75 p/m?
Blijft mijn mobiel internet bundel nog steeds €2,50 voor de overige 9 maanden (actie van 12 maanden) of vervalt dit ivm migratie en wordt de normale prijs gehanteerd voor de overige 9 maanden?

Excuses voor het overdreven gesimplificeerde typwerk, maar ik wil er gewoon heel zeker van zijn dat ik straks niet te veel kosten p/m heb. Over een periode van 2 jaar tikt dat nl. aardig aan. Op de KPN site zelf staat nog exact hetzelfde als in de openingspost, maar dat vind ik te vaag en geeft zeker geen antwoord op mijn vragen.

Wie kan mij helpen met bovenstaande vragen?

[ Voor 59% gewijzigd door Cache op 06-01-2010 08:59 . Reden: Formulering aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Niemand die duidelijkheid kan brengen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je internetbundel staat los van de bundelhoogte. De actie van het eerste jaar 2,50 per maand blijft dus van toepassing (ongeacht de bundelhoogte).

De actiekorting van de bundel gaat meestal mee. Ik heb het zelf anderhalf jaar geleden ook zo gedaan. Toen nam ik een eenjarige flexibel abonnement (hoogte weet ik niet meer) met een korting in 20% korting als ik het goed heb onthouden en dat voor het eerste half jaar. (Flexibel was toen juist nieuw).
Over de lagere bundel (had hem op 20 euro gezet) kreeg ik de resterende drie maanden ook gewoon 20% korting.

Hang me er niet aan op: misschien zijn de voorwaarden aangepast, als je het helemaal zeker wilt weten zou ik er gewoon even een mailtje of belletje aan wagen. Mail is langzamer maar toch beter omdat je dan een tastbaar bewijs hebt.

By the way: de bundelhoogte mag precies drie maanden na ingang aangepast worden, het hoeven geen drie volledige factuurmaanden te zijn. Via je persoonlijke website op kpn.com heb je een tabblad waar je kunt zien of je al mag aanpassen.

Succes!

Edit: volgens mij heb je op gsmweb gekeken voor wat betreft de tarieven en kortingen.
De korting krijg je omdat de flexibel bundel een zogenaamde 'online bundel' is. Verschillen met een in de winkel afgesloten reguliere flexibel bundel is dat belminuten maar één maand geldig zijn. Als je over hebt, kun je dus niets meenemen. Verschil: bij een reguliere bundel zijn de minuten twee maanden geldig en mag je als je over hebt het tegoed dus één maand meenemen waarbij het oude tegoed dan eerst wordt gebruikt.
Ten tweede: gesprekken worden per minuut afgerekend. Dit terwijl gesprekken bij een reguliere bundel per seconde worden afgerekend (met uitzondering van de eerste minuut).

Als je veel korte gesprekken hebt kan dit best veel schelen.

Voor zover het mij duidelijk wordt krijg je als je de bundel verlaagd nog steeds het actietarief.
Maar nogmaals: hang me er niet aan op.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 23:08 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De 'normale' gang van zaken is meestal dat acties niet meegaan, kans is dus erg groot dat korting op je abo verloren gaat. Mogelijk blijft korting op je internet inderdaad bestaan. Ik zou er iig zeker niet vanuit gaan dat de abo-korting meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:05:
De 'normale' gang van zaken is meestal dat acties niet meegaan, kans is dus erg groot dat korting op je abo verloren gaat. Mogelijk blijft korting op je internet inderdaad bestaan. Ik zou er iig zeker niet vanuit gaan dat de abo-korting meegaat.
Ik ben het niet met je eens.
De normale gang van zaken is dat je de bundel niet kunt veranderen. Bij KPN (propositie Flexibel) kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Beiden bedankt voor de input, vooral Polke, erg informatief. Dit is precies hoe ik dacht dat het zou gaan, afgaande op kleine stukjes informatie die verspreid op het internet staan. Ik heb KPN twee mailtjes gestuurd, maar dat is inmiddels al een tijdje geleden. Heb helaas wegens tijdgebrek nog geen kans gehad om een telefoontje naar de klantenservice te plegen. Dat ga ik vanmiddag maar eens doen en dan zal ik laten weten wat het vonnis is. :)

Update: Heb gebeld en het antwoord was volmondig "ja" op de vraag of de korting behouden bleef bij zowel het abonnement zelf als de internet bundel, na downgraden van het abonnement. Hierdoor de, alsnog voor mijn gevoel, gok gewaagd.

[ Voor 20% gewijzigd door Cache op 07-01-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan, blij dat ik heb kunnen helpen.
Dat de internetbundel actie gestand bleef daar had ik geen twijfel over. Maar dat de bundel actie ook zou meegaan, daar had ik (ondanks mijn overtuiging) mijn hand niet voor in het vuur gestoken. Bedankt voor de bevestiging.
En veel plezier met je telefoon/abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:29

Tys

Wat de korting betreft die je op je abbo hebt, die behoud je ook na veranderingen.
Voorwaarden bundelhoogte wijzigen KPN Flexibel abonnement

- Je kunt maximaal 1 keer per maand je bundelhoogte wijzigen (naar boven of beneden).
- Je wijziging wordt direct doorgevoerd.
- Je kunt onbeperkt naar boven of beneden in je bundelhoogte.
- Wijzigen kan vanaf 3 maanden na het ingaan van je abonnement.
- Een andere bundelhoogte kiezen is altijd gratis.
- Indien je korting hebt op je abonnement, dan behoud je deze.
(Hierbij krijg je de korting die geldt bij de nieuwe bundelhoogte.)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antipater
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 16:50
Tyson schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:56:
Wat de korting betreft die je op je abbo hebt, die behoud je ook na veranderingen.
...
Je behoudt dus niet dezelfde korting die je kreeg toen je het abbo aanschafte, maar deze wordt aangepast aan de nieuwe bundelhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
@Tyson
Voorwaarden bundelhoogte wijzigen KPN Flexibel abonnement

- Je kunt maximaal 1 keer per maand je bundelhoogte wijzigen (naar boven of beneden).
- Je wijziging wordt direct doorgevoerd.
- Je kunt onbeperkt naar boven of beneden in je bundelhoogte.
- Wijzigen kan vanaf 3 maanden na het ingaan van je abonnement.
- Een andere bundelhoogte kiezen is altijd gratis.
Waar heb jij dat gevonden? Bij mij en man krijgen we nml na downgraden geen korting meer.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
ik heb zelf ook even lopen spelen met dit verhaal. Ik bel en sms relatief weinig maar wil wel graag een smartphone. De N97 en de HD2 vallen af. Eventueel de HTC Touch Pro2 maar het ontbreken van opslag is een minpunt.

Anyway, ik kom voor de N900 uit op de volgende jaar bedragen:

634,2
617,2
591,7
561,7
550,7
540,2
552,2

aflopend van het felxibel100 tot 625 op belwijzer.nl.

1 jaar contract: Ik heb het berekend met 3 maanden het kortings bedrag van die bundel + 9 maanden het normale bedrag van de goedkoopste bundel (100) + 6 maanden korting Surf&Mail Totaal + 6 maanden normaal Surf&Mail Totaal - de bundelkorting + kosten telefoon.

Bedrag kan iets lager uitkomen als ik de eerste 3 maanden van de laatste 9 maanden ook de aktie korting meereken. Betekend dat de 425 bundel 3 maanden aanhouden en dan terug naar de 100 bundel het goedkoopste bedrag in mijn geval oplevert, 540,20 en dan heb ik de N900 in mijn handjes :)

Zie ik hier iets over het hoofd of is het wel erg aantrekkelijk om op deze manier de N900 aan te schaffen?

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon Heavy op 14-01-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03
Toen ik vorig jaar bij de Primafoon een flexibel van 32,50 afsloot in combinatie met de N96 met 2 jaar gratis TVmobiel zei de medewerkster dat ik na 3 maanden mijn flexibel naar beneden kon bijstellen. Ik bel namelijk weinig.
Maar toen ik een tijdje geleden dit daadwerkelijk wilde doen via de site kon dit niet omdat ik gratis TVmobile heb. M.a.w die TVmobiel is dus helemaal niet gratis. En ik ben verkeerd voorgelicht. En die TVmobiel doet het ook al een tijdje niet meer.
Toch maar eens langs bij de Primafoonwinkel om verhaal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:31:
Toen ik vorig jaar bij de Primafoon een flexibel van 32,50 afsloot in combinatie met de N96 met 2 jaar gratis TVmobiel zei de medewerkster dat ik na 3 maanden mijn flexibel naar beneden kon bijstellen. Ik bel namelijk weinig.
Maar toen ik een tijdje geleden dit daadwerkelijk wilde doen via de site kon dit niet omdat ik gratis TVmobile heb. M.a.w die TVmobiel is dus helemaal niet gratis. En ik ben verkeerd voorgelicht. En die TVmobiel doet het ook al een tijdje niet meer.
Toch maar eens langs bij de Primafoonwinkel om verhaal te halen.
Voor zover ik me kan herinneren zou het wel mogelijk moeten zijn, maar mag je bundel niet lager dan 27,50 zetten omdat dan TVmobiel niet meer gratis is. Thans de flexibel 190 bundel: http://www.kpn.com/prive/...en-4/actievoorwaarden.htm

Het zou dus wel mogelijk moeten zijn, zeker even navragen (of gewoon even klantenservice bellen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 22:14 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
*edit

[ Voor 155% gewijzigd door Imperium op 01-02-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je wel of niet een korting behoud (lees: netwerkactie) hangt er puur vanaf hoe de verkoper in de winkel of bij klantenservice het heeft ingevoerd. In veel gevallen blijft de korting op je data-abonnement behouden. Wat MobielTV betreft: heel duidelijk was de actie destijds, gratis vanaf flexibel 27,50. Flex je em naar beneden dan gaat het niet op en kost het een tientje. Zonde. kost je belminuten en tv gaat je geld kosten. niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 02:29:
Of je wel of niet een korting behoud (lees: netwerkactie) hangt er puur vanaf hoe de verkoper in de winkel of bij klantenservice het heeft ingevoerd. In veel gevallen blijft de korting op je data-abonnement behouden.
Zit het verschil 'm dan in het wel of niet selecteren van de betreffende netwerkactie? Aangezien je in MOL ook vaak kortingen kunt (of in ieder geval kon) selecteren zonder dat de netwerkactie geselecteerd is (was).
Pagina: 1