Toon posts:

[xp] Maxtor basics portable hd 250 gb wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb vandaag een Maxtor basics portable gekocht bij media markt. 250 gb.
Hierbij zijn geen drivers geleverd en zou het meteen moeten doen.
ik heb 2 computers.
op 1 computer vind hij hem wel maar vraagt hij om software, plug ik hem in de andere computer dan vind hij hem ook en wordt hij meteen herkent. Hoppa schijf aangemaakt klaar.

Waar kan het probleem zich nu zitten, want hier zijn dus geen drivers voor te vinden zover ik weet.

ik heb al geprobeerd chipset drivers opnieuw te installeren misschien ivm usb.
daarnaast ook alles bij usb controllers eens verwijdert in apparaatbeheer opnieuw opgestart. en het stond er weer bij, maar tevergeefs hij blijft nog vragen om de software...

iemand ideeën ?

mvg,

marco

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:30:
Hierbij zijn geen drivers geleverd en zou het meteen moeten doen.
ik heb 2 computers.
op 1 computer vind hij hem wel maar vraagt hij om software, plug ik hem in de andere computer dan vind hij hem ook en wordt hij meteen herkent. Hoppa schijf aangemaakt klaar.
Zelfde OSsen?

Meestal moet je toch wel iets installeren bij een USB schijf, wie heeft jou verteld dat dat niet hoeft?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad allebei windows xp professional met sp3

ten eerste omdat er geen cd bij de harde schijf zat, en ten tweede op internet zijn geen drivers te vinden voor die harde schijf, alleen de bestanden die erop staan standaard icoontje en autorun.

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 20:28
Kijk eens in je Admin tool of de schijf voorzien wordt van een drive letter.

Dus USB inpluggen, Wintoets + R (voor Run menu), 'compmgmt.msc'.

Dan in Disc Management kijken of de drive beschikbaar is en zonodig van driveletter voorzien. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Verwijderd

Topicstarter
Niet te zien in compmgmt.msc bij schijfbeheer.

Hij heeft gewoonweg drivers nodig, maar welke :\
ik heb al geprobeerd windows xp cd erin te doen, en dan kijken of hij daar drivers vanaf haalt, maar dat heeft ook niet geholpen.

zucht..

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 20:28
Ik heb zelf een keer zoiets gehad, dat was in combinatie met een externe case en een SATA2 schijf. Bleek dat het chipset van de externe case niet overweg kon met de harde schijf. Ingeplugt vond XP wel een nieuw USB device, maar wist niet precies wat er mee te doen.

Probleem is nooit opgelost. Heb de HD gewoon in m'n pc geplugt ipv via een case - toen ik het later met een andere hd in dezelfde case probeerde werkte deze prima. (Maar de case begaf het een week later.. zegt genoeg over de kwaliteit van de doe-het-zelf cases.. :)

Klinkt een beetje als waar je zelf last van hebt.

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien moet je de chipset drivers (en usb2 drivers) van je moederbord installeren?

Verwijderd

Topicstarter
chipset drivers opnieuw geinstalleerd, niet geholpen

ik heb zelfs de hele c:\windows\inf map van de computer waar het wel werkt gekopieert naar me eige pc. niet geholpen. Zelfs als ik met de software wizard precies wijs waar die moet zoeken. vind die het nog niet :S

daarnaast heb ik gekeken welke drivers hij wel vind bij de pc waar het werkt. disk.sys en nog een waar ik even de naam van vergeten ben. Als ik dan op me eige pc de map aangeeef waar die instaan vind hij ze ook niet. Snap er niks van.

ik ben door me proberen heen, ik weet het niet meer ;p.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 20:39
Gebruik je beide USB connectors in je PC? 'k Zou me voor kunnen stellen dat in de USB-port in de betreffende PC net te weinig stroom kan leveren op 1 USB port, waardoor je de power van een tweede port nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeerd, voor in de pc met usb poorten zowel achter. ik denk dat me windows gewoon beetje door elkaar is, ik gebruik norton ghost, voor backups, en heb al verschillende keren backup trug moeten zetten. denk dat hij beetje door elkaar is ofzo, anders weet ik het ook niet.
Pagina: 1