Toon posts:

Problemen met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag naar lang wachten eindelijk mijn nieuwe pc onderdelen binen gekregen.
De nieuwe onderdelen zijn een CPU, moederbord (msi P35 Neo) en 2 gig geheugen.

Na het inbouwen start ik de pc op, maar de monitor springt niet aan.
Zo ver ik weet werkt alles gewoon, want alle fans en lampjes en dergelijken gaan wel branden en blijven ook branden, behalve de power led, die gaat naar een paar seconden weer uit.

Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is en hoop dat 1 van jullie mij verder kan helpen. :)

• reinzor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 22:19
Raar dat je geen beeld krijgt, zou je normaal meteen moeten krijgen. En blijven de fans wel gewoon draaien na die paar seconden of valt het gehele systeem dan uit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
begin eens met dit door te nemen. Je probleem kan werkelijk overal liggen namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:58:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
begin eens met dit door te nemen. Je probleem kan werkelijk overal liggen namelijk.
Dit heb ik gedaan, maar hier kan ik nog niet uit halen wat het probleem kan zijn.
reinzor schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:57:
Raar dat je geen beeld krijgt, zou je normaal meteen moeten krijgen. En blijven de fans wel gewoon draaien na die paar seconden of valt het gehele systeem dan uit?
Nee, alles blijft gewoon draaien, ook nadat de power led is uit gegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 21:45 ]

Verwijderd

4pin stekker op mobo wel aan gesloten? 2gele + 2 zwarte draadjes in een vierkante stekker?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 22:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:02:
[...]

Dit heb ik gedaan, maar hier kan ik nog niet uit halen wat het probleem kan zijn.
Dan heb je de troubleshooter niet goed doorlopen, of in elk geval niet precies verteld wat je gedaan hebt.

Begin daar eerst eens mee.

Verwijderd

En vertel ook eens wat de rest van de specs zijn......

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben weer even verder gegaan met testen omdat ik dacht dat het wel eens aan de voeding kon liggen.

Nu heb ik heb ik de mijn videokaart (8800gt) van deze voeding af gehaald en daarna de PC aangezet. Wanneer ik dat doe begint er iets enorm te piepen en ik heb niet het idee dat het de standaard piepjes van een moederbord zijn, aangezien deze echt hard is en lang door gaat.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:04:
Ok, ik ben weer even verder gegaan met testen omdat ik dacht dat het wel eens aan de voeding kon liggen.

Nu heb ik heb ik de mijn videokaart (8800gt) van deze voeding af gehaald en daarna de PC aangezet. Wanneer ik dat doe begint er iets enorm te piepen en ik heb niet het idee dat het de standaard piepjes van een moederbord zijn, aangezien deze echt hard is en lang door gaat.
Ja, dat je geen videokaart aangesloten hebt.
De videokaart heeft echt die stroom nodig.
Verder ben ik het met de rest eens :) even vertellen wat je allemaal precies geprobeerd hebt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:02:
[...]

In 3 minuten heb je dat "gedaan" :?

Wie probeer je hier voor de gek te houden? :/

Als je het "gedaan" hebt, heb je klaarblijkelijk onder andere mobo, videokaart en geheugen uit de kast gehaald en op een niet geleidende ondergrond gelegd om sluiting met kast uit te sluiten, heb je die basisonderdelen met anderen uitgewisseld om ze een voor een uit te sluiten.

Knappe jongen die dat in een uurtje weet te doen als hij alles al klaar heeft liggen - in drie minuten is het een wonder als je je kabels al los hebt en het moederbord losgeschroefd hebt 8)7

Los daarvan, op GoT verwachten we dat je doet wat je kunt voor je een topic opent. Zelf aan de slag gaan om te troubleshooten hoort daarbij. Als je er niet uitkomt mag je wel een topic openen, maar wees dan volledig, geef dus specs aan van alle gebruikte hardware, geef aan waar je gezocht hebt, wat je vond, wat je probeerde, wat er toen gebeurde en hoe je verder ging toen dat niet hielp.

Helaas meld je niets hiervan. Je post gewoon een beschrijving en vraagt of wij je helpen. Dat kun je bij een helpdesk doen, maar op GoT is het ongewenst. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.