IS/RA aansluiting - Wat gaat door het gele KPN buisje?

Pagina: 1
Acties:

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik ben op zoek naar wat KPN op mijn IS/RA levert.
Mijn ISRA schijnt een IS/RA4-punt te zijn althans het opgemonteerde kastje denk ik.
Het kastje ziet er uit als op onderstaande plaatje en is geplaatst in 2007 (nieuwbouw).

Afbeeldingslocatie: http://www.actw.nl/Randapparatuur/Images/ISRA_nieuw_A_small.jpg

Uit de dikke blauwe koker met zwarte afsluiting komen bij ons twee stevige plastic buisjes welke beide het IS/RA4 kastje ingaan.
Een van deze buisjes is blauw en een van deze buisjes is geel gekleurd.

Eerder dacht ik dat dit gewoon de levering van twee analoge lijnen waren echter in dezelfde wijk is nu een huis opgeleverd van een maat en deze is glasvezel voorbereid.
Uit de dikke blauwe koker komt bij hem een blauw buisje welke het IS/RA4 ingaat en een rood buisje welke een apart kastje ingaat met eindpunten van glasvezel (de mazzelaar :9 )
Een geel buisje ontbreekt bij hem dus.

Als ik onze IS/RA punten vergelijk trek ik momenteel de volgende conclusies:
- blauwe buisje: twee koperparen voor max. 2x analoge lijnen?
- rode buisje: glasvezel

Ik heb al rondgezocht in verschillende topics en via zoekmachines KPN handleidingen echter nergens wordt gepraat over de opbouw van het IS/RA.

Mijn vraag is dan ook of iemand enig idee heeft wat KPN door het gele buisje levert welke in het IS/RA4 verdwijnt? (Evt. ook enige toelichting kan geven bij een evt. vragen rijzend anwoord)

Zijn dat extra koperen aderparen, glasvezel of voorbereiding van KPN voor evt. glasvezel in de toekomst?

Verwijderd

Ik denk niet dat ze glasvezel afmonteren in een isra ;(

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 21:24 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Ik weet niet of dat wel verstandig is, meestal zijn die dingen verzegeld.

Verwijderd

Ja dat wilde ik eigenlijk ook niet posten :P Maar het kan met dit type wel makkelijk omdat die zo weer dicht klikt en niet aan de verzegeling hangt zeg maar

• Staip
Ik zou wel willen maar gezien het IS/RA4 doosje dan vervolgens stuk is lijkt me dat niet heel erg handig.
Op het doosje staat dat dan het afsluitmechanisme onherstelbaar zal worden beschadigd.

Waarschijnlijk dat een KPN monteur daar een speciaal stuk gereedschap voor heeft voor het openen.

=Edit=
Overigens vraag ik me gelijk af gezien glasvezel bij die maat is geplaatst bij oplevering (sept 2008), of dit standaard voor KPN is geworden of dat dit van de gemeente afhangt. Is natuurlijk ook interessant om te weten of voortaan nieuwbouw standaard door KPN met glasvezel wordt uitgerust.

[ Voor 33% gewijzigd door Staip op 03-09-2008 21:33 ]

Verwijderd

Nee je duwt die twee inkepingen aan de zijkant in en dan trek je naar voren. In dat kleine vierkantje zit het zegeltje en die breekt.. maargoed.. bel KPN?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Inderdaad, op deze typen IS/RA staat vaak een sticker met iets in de trend van "niet openen, dit zal onherstelbare schade toebrengen" oid. Volgens mij klikken ze dicht en niet zo makkelijk meer open.

Hier stond een dode link.

• Staip
Heb het idee dat als ik de KPN bel via de consumenteningang en bij de eerste lijn ga vragen wat toch dat gele buisje is op mijn IS/RA er een lange stilte gaat vallen.

Veelal heeft men pas kennis vanaf het RA om kabels aan te sluiten. Tevens ben ik in de handleidingen dit type ook nog niet tegengekomen (alleen lasdop, IS/RA type 1 en ISRA type 2.

Gezien het mij geen standaard vraag lijkt heb ik ook maar de poging niet ondernomen. Denk dat met name de monteurs welke het plaatsen hier kaas van hebben gegeten en die zullen wel niet in zijn voor een telefoontje ;(
Pagina: 1