Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
Hallo allemaal,

Ik ben voor iemand anders een systeem aan het bouwen en wil daar meer dan 3Gb aan Ram inzetten. De gene waar ik hem voor bouw wil ook geen vista en dus moet er een 64bit versie van Xp op.

Nu is mijn vraag, als zij al een licentie heeft op een windows Xp pro, kan ik dan de 64bit versie installeren, en de "oude" licentie gebruiken, of moet hier een nieuwe licentie komen?

Mocht dit niet kunnen, is er dan een mogenlijkheid om de licentie als het ware te upgraden?

Alvast bedankt! :)

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je 32bit key gaat niet werken tijdens de x64 installatie, je zult een nieuwe licentie moeten aanschaffen.

Upgraden naar x64 kan naar mijn weten niet, neem anders eens contact op met MS. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
PD2JK schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:32:
Je 32bit key gaat niet werken tijdens de x64 installatie, je zult een nieuwe licentie moeten aanschaffen.

Upgraden naar x64 kan naar mijn weten niet, neem anders eens contact op met MS. :)
Ok bedankt voor de info, ik ga inderdaad maar contact opnemen met MS, want er is niks te vinden op hun site.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Let wel op dat een 64-bits Vista over het algemeen beter wordt ondersteund (officieel, want XP64 pakt natuurlijk Win2003 drivers) en XP64 is alleen in een paar talen beschikbaar, waaronder engels maar geen Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik weet echt vrij zeker dat je hiervoor een aparte licentie aan zult moeten schaffen - de serials van mijn 32bits Windows versies werken niet op de 64bits en omgekeerd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien moet je aan de eigenaar van de nieuwe computer eerst eens goed gaan vragen waarom zij per se geen Vista wilt. Het is namelijk prima aan te raden op een nieuw systeem Vista te installeren.

Niet dat ik vind dat iedereen maar Vista moet gebruiken, maar veel mensen zijn tegen zaken zonder daar eigenlijk een echte reden voor te hebben. Ze sluiten oplossingen uit voordat ze gekeken hebben naar de mogelijkheden. Zo kun je dus het beste vragen wat de gebruiker allemaal aan functionaliteiten wil en dan pas een keuze maken wat betreft het OS.

Overigens kun je prima een 32 bits OS installeren, maar zal windows maar 3,2 GB (oid) kunnen adresseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Hann1BaL schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:40:
Misschien moet je aan de eigenaar van de nieuwe computer eerst eens goed gaan vragen waarom zij per se geen Vista wilt. Het is namelijk prima aan te raden op een nieuw systeem Vista te installeren.

Niet dat ik vind dat iedereen maar Vista moet gebruiken, maar veel mensen zijn tegen zaken zonder daar eigenlijk een echte reden voor te hebben. Ze sluiten oplossingen uit voordat ze gekeken hebben naar de mogelijkheden. Zo kun je dus het beste vragen wat de gebruiker allemaal aan functionaliteiten wil en dan pas een keuze maken wat betreft het OS.

Overigens kun je prima een 32 bits OS installeren, maar zal windows maar 3,2 GB (oid) kunnen adresseren.
Ja ik snap je punt, ik ga proberen om haar over te halen. _/-\o_

Bedankt iedereen!

Pagina: 1