Voor mijn nieuwe site, een site waar mensen bestanden kunnen uploaden en delen, wil ik een functie hebben voor verschillende categorieën.
In de index.php moet de gebruiker een lijst zoals dit zien:
------------------------------------------
eerste groep
-----------------------------------------
*bestand 1
*bestand 2
*bestand 3
*bestand 4
*bestand 5
tweede groep
*bestand 6
*bestand 7
*bestand 8
*bestand 9
*bestand 10
Bestanden staan met veel colommen in de database, met bijvoorbeeld scene_group, scene_id en scene_title
Bij bestand 1-5 staat dus in de database dat scene_group 1 is.
Bij bestand 6-10 staat scene_group = 2
De groepen zelf staan in een aparte tabel, met bijvoorbeeld group_id, group_title
Nu is de vraag: Hoe vraag je informatie op vanuit de database zodat je het met php gemakkelijk uit kan schrijven in verschillende groepen?
Ik wil er een vast aantal queries tegenaan gooien, dus niet iets dat per groep de scenes ophaalt ofzo, dat is niet de bedoeling. Ook moet ik erin kunnen zoeken en sorteren.
ik kan er niks over vinden op internet, en kom op mezelf niet zo snel op een antwoord.
Een methode die ik zelf in gedachten had: Ik sorteer alles eerst op scene_group, dan zet ik de resultset via een loop in een multidimensionale array, met de volgende structuur:
Met dan de uiteindelijke bestanden in de array ook nog eens een array met informatie over het bestand.
Zijn er nettere oplossingen voor zoiets?
In de index.php moet de gebruiker een lijst zoals dit zien:
eerste groep
*bestand 1
*bestand 2
*bestand 3
*bestand 4
*bestand 5
tweede groep
*bestand 6
*bestand 7
*bestand 8
*bestand 9
*bestand 10
Bestanden staan met veel colommen in de database, met bijvoorbeeld scene_group, scene_id en scene_title
Bij bestand 1-5 staat dus in de database dat scene_group 1 is.
Bij bestand 6-10 staat scene_group = 2
De groepen zelf staan in een aparte tabel, met bijvoorbeeld group_id, group_title
Nu is de vraag: Hoe vraag je informatie op vanuit de database zodat je het met php gemakkelijk uit kan schrijven in verschillende groepen?
Ik wil er een vast aantal queries tegenaan gooien, dus niet iets dat per groep de scenes ophaalt ofzo, dat is niet de bedoeling. Ook moet ik erin kunnen zoeken en sorteren.
ik kan er niks over vinden op internet, en kom op mezelf niet zo snel op een antwoord.
Een methode die ik zelf in gedachten had: Ik sorteer alles eerst op scene_group, dan zet ik de resultset via een loop in een multidimensionale array, met de volgende structuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| array ( "eerste groep" => array ( "bestand 1", "bestand 2", "bestand 3", "bestand 4", "bestand 5" ), "tweede groep" => array ( "bestand 6", "bestand 7", "bestand 8", "bestand 9", "bestand 10" ) ) |
Met dan de uiteindelijke bestanden in de array ook nog eens een array met informatie over het bestand.
Zijn er nettere oplossingen voor zoiets?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;