Toon posts:

Detecteren van IP-devices met verschillende subnetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal IP-devices die een ip hebben in de 192.x.x.x range en een aantal in 10.x.x.x range.
Nou werk ik zelf in de 192.x.x.x range, maar ik wil alle apparaten kunnen laten weergeven zonder ze apart te gaan zoeken. Ik ben er al een aantal dagen mee bezig om dit op te lossen maar heb nog niks kunnen vinden heeft iemand enig idee of in welke richting dat ik moet zoeken?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh, waar 'zoek' je mee? Over welke applicatie gaat het? En is er überhaupt een route naar het 10.x.x.x netwerk? Kun je er bijvoorbeeld naar toe pingen? Zijn de netwerken überhaupt gekoppeld? En welk OS gaat het trouwens over?

Je zult ons toch van wat meer informatie moeten voorzien willen we je kunnen helpen; we hebben ook geen glazen bol ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 03-09-2008 20:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-03 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Waarom heb je verschillende ranges?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wil je weten of de hosts online zijn o.i.d.?

Misschien is Nmap iets voor je? Je topicstart is inderdaad wat cryptisch op deze manier, iets meer info mag ook wel ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
allure schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:09:
Waarom heb je verschillende ranges?
Waarom niet? Dat is best gebruikelijk hoor :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-03 22:36

allure

Titaan fase 2/3

jawel, maar ik ging er even vanuit dat het voor thuis gebruik was?
Daar heb ik het nog niet veel gezien.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:31
Tussen 2 subnets moet gerouteerd worden. Oftewel je default gateway moet een interface in dat subnet hebben of een route naar de volgende hop.

Je kan ook meerdere nics in je pc hebben en zo in meerdere netwerken 'hangen'.

Verwijderd

enveekaa schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:33:
Tussen 2 subnets moet gerouteerd worden. Oftewel je default gateway moet een interface in dat subnet hebben of een route naar de volgende hop.

Je kan ook meerdere nics in je pc hebben en zo in meerdere netwerken 'hangen'.
?
hang gewoon meerdere IPs aan één NIC, klaarski. (mits netwerken niet gescheiden zijn natuurlijk, anders moet je idd twee NICs hebben of een router. maar dat is uit de topic start niet terug te vissen)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:31
Ja dat kan ook idd! :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC heeft dus zeg maar 192 range, maar de apparaten die ik heb zijn in de 10 range. Deze wil ik dus kunnen veranderen in 192. Maar nou wil ik ze eerst allemaal kunnen detecteren zonder dat ik hoef te gaan zoeken. Zou ik nou als ik een virtuele ip van de 10 range extra op mijn pc zet er wel contact mee kunnen krijgen of werkt dit niet? en het moet trouwens op vista werken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja als je in vista 2 ip adressen op een interface kan zetten dan kan je allebei die subnetten bereiken.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-03 16:21
Zitten de subnets in hetzelfde netwerksegment?

In dat geval, alle switches met hubs vervangen en gewoon gaan luisteren wie er op een gegeven moment allemaal roept over het netwerk :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet hetzelfde netwerksegment, dat is juist het probleem.
Hoe kan ik dan het makkelijkste een 2e IP op mijn netwerkkaart krijgen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je al G00GLe geprobeerd?

*voorkauwmodus*
Of op de eigenschappen van je netwerk kaart.

[ Voor 32% gewijzigd door LuckY op 05-09-2008 09:10 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Probeer eens de eigenschappen van je netwerkkaart op te vragen en ga dan eens kijken naar de IP settings. Overigens kan je dat alleen als je een fixed IP op je kaart hebt staan. Als je met DHCP werkt kan dat niet. Dan zal je even een vast IP adres in moeten vullen bij de IP eigenschappen..
Pagina: 1