Waarom zijn socket a mobo's duurder dan slot1 mobos?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Bv ik heb m'n bf6 voor 300 piek. En dat is een topper onder de slot1 mobos. Terwijl als je een topper onder de socket a mobo's wil je toch al snel z'on 400-500 piek kwijt ben.
Waarom?

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Socket A moederborden zijn moeilijker te maken.

Verwijderd

moeilijker te maken.... uh

een kx133/kz133 is eigenlijk gewoon een apollo pro 133a met ev6 bus, dus volgens mij is dat niet echt moeilijker te maken.

ik snap er ook geen bal van zeker niet omdat via boarjes voor intel cpu's juist zo veel goedkoop zijn.

ik snap er ook geen bal van

Verwijderd

Ontwikkelkosten? Wat kostten de eerste SLot-1 borden?

Verwijderd

of misschien dat via niet genoeg chippies kan bakken en daarom de prijs omhoog gooit

vraag>>aanbod idee

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Meestal zit er ook audio op, of dipswitches, of Ata 100, of iets. En nieuwigheid is gewoon duur.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Je hebt ook sokcet a bordjes zonder audio. En zonder dipswitches en zonder ata-100.....

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Het is inderdaad heel raar en ranzig.

De eerste moederborden met een BX chipset, ik neem de Abit BX6 als voorbeeld, waren op de HCC dagen in 1998!! te koop voor 240 piek. Dat was ongeveer 3 maanden na uitbrengen van de BX chipset. En de Abit BX6 is nog steeds een heel goed moederbord.

Op het AMD platform wordt gewoon veel winst gemaakt, omdat de processoren veelgevraagd en goedkoop zijn. Als een bord voor de duron 250 piek zou kosten, zou iedereen er eentje hebben.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42
Ze zijn duurder door de EV6 bus lijkt mij..., Athlon moederborden hebben een VEEEl bredere FSB bandwijdte dan P3 mobo's

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
En voor die brede bus hebben ze dus veel meer ruimte nodig, en daarom is ie duurder... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Ligt er ook aan welk merk je neemt. Asus was altijd al een duur merk. De asus p3b-f + een losse controller is niet veel goedkoper dan de A7V. De Abit k7t-raid heeft weer erg veel extra's die de slot 1 borden niet hebben.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Voor kwaliteit en prestatie moet extra betaald worden Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif -2 flamebait

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Ook ooit iets gehoord van marketing?

Misschien komt je dit dan nog bekent voor.

De wet van vraag en aanbod.
Pagina: 1