Toon posts:

[iPhone 2G] Enkele vraagjes/probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 2.651 views

• debilio
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07-12-2017
Sind kort ben ik in het bezit van iPhone 2G en ben tegen enkele zaken aangelopen:

- De batterijduur valt enorm tegen vind ik en daarom ben ik ook op zoek naar een batterij-app waarop valt af te lezen hoeveel cycles de batterij al heeft gedaan.
Zoiets maar dan werkend onder FW 2.0

- Wifi ontvangst valt regelmatig weg. Handmatig verbinden lukt dan ook niet.
Het enige wat dan helpt is de iphone op standby zetten en een kwartiertje wachten. Daarna werkt het meestal wel.

- Ik ben ook op zoek naar een ebookreader. Ik was verbaasd dat ik er geen heb gevonden die met FW 2.0 werken. Books.app werkt vb.niet onder FW 2.0.
Andere apps werken alleen maar met online aangekochte e-books waarvoor je, je moet registreren.
Ik zou graag mijn eigen ebooks in .pdf-formaat willen kunnen lezen.

- Ook zit met het probleem dat als mijn springboard wordt herstart (door één of andere app of na een reboot) dat al mijn iconen door mekaar komen te staan. Erug lastig dit :(

Alvast bedankt! :)

• Fab1Man
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:40

Fab1Man

Live life to the fullest

debilio schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:36:
Sind kort ben ik in het bezit van iPhone 2G en ben tegen enkele zaken aangelopen:

- De batterijduur valt enorm tegen vind ik en daarom ben ik ook op zoek naar een batterij-app waarop valt af te lezen hoeveel cycles de batterij al heeft gedaan.
Bestaat (nog) niet voor 2.0.x.
- Wifi ontvangst valt regelmatig weg. Handmatig verbinden lukt dan ook niet.
Het enige wat dan helpt is de iphone op standby zetten en een kwartiertje wachten. Daarna werkt het meestal wel.
Kan een hardwarematige fout zijn, maar daar ga ik niet van uit, lijkt me eerder dat je een slechte ontvangst hebt omdat je te ver van het access point af zit.
- Ik ben ook op zoek naar een ebookreader. Ik was verbaasd dat ik er geen heb gevonden die met FW 2.0 werken. Books.app werkt vb.niet onder FW 2.0.
Andere apps werken alleen maar met online aangekochte e-books waarvoor je, je moet registreren.
Ik zou graag mijn eigen ebooks in .pdf-formaat willen kunnen lezen.
De enige ebookreader op dit moment zijn de boeken in de AppStore.
- Ook zit met het probleem dat als mijn springboard wordt herstart (door één of andere app of na een reboot) dat al mijn iconen door mekaar komen te staan. Erug lastig dit :(
Ook hier geld, dit is geen softwarematige fout, ik ben het nog nooit tegen gekomen en het lijkt me eerder dat je iets verkeerds hebt geïnstalleerd.
Alvast bedankt! :)
Graag gedaan!

• debilio
Spijtig
Kan een hardwarematige fout zijn, maar daar ga ik niet van uit, lijkt me eerder dat je een slechte ontvangst hebt omdat je te ver van het access point af zit.
Ik zit in de kamer boven de kamer waar de router zich bevindt.
Mijn MBP ondervindt er alvast geen problemen mee.
Misschien eens even ergens anders testen om zeker te zijn.
De enige ebookreader op dit moment zijn de boeken in de AppStore.
Jammer
Ook hier geld, dit is geen softwarematige fout, ik ben het nog nooit tegen gekomen en het lijkt me eerder dat je iets verkeerds hebt geïnstalleerd.
Het is géén softwarematige fout maar ligt eerder aan iets dat ik verkeerd heb geïnstalleerd?
Beetje onlogisch niet? ;)

Maar goed, toen ik de iPhone pas had, had ik dit probleem niet? Pas toen ik heb geüpgrade naar 2.0.2 en verscheidene apps heb geïnstalleerd. Dus het zou daar wel eens aan kunnen liggen.
Maar welke app juist..?
Het is in ieder geval verdomd irriterend om regelmatig je iconen door mekaar te krijgen. :(

Momenteel is mijn enige oplossing de iconen koppig handmatig terug goed te zetten. |:(

Edit: Ik heb de laatste versie van "Customize" gedownloadt maar daar zit de optie "icon order" zo te zien niet meer bij.

[Voor 4% gewijzigd door debilio op 04-09-2008 00:26]

• debilio
debilio schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:36:

Wilde vandaag even de batterij tot 10% laten leeglopen om vervolgens mijn verbruikstats (settings>general>usage) te kunnen aflezen en vergelijken met andere iPhone bezitters.
En nu op 25% verdwijnen de stats en krijg ik de melding "usage times will be shown after iphone is fully charged" net alsof de iPhone aan het laden zou zijn.

http://img.skitch.com/20080903-ne45qbqecgc5hqwgaq74tkbuaj.jpg

http://img.skitch.com/20080903-1sn218nrn1afb5h3ads5dyxiq7.jpg

Wat ik al heb gedaan is:
- batterij kallibreren
- restore

Ik heb wel enkel de usb-lader erbij gekregen? Ik weet niet of dit zoveel uitmaakt maar heb ergens gelezen dat de netstroomladen "krachtiger" zou zijn.

Ik ben aan het overwegen om de batterij zelf te vervangen (met de huidige batterijduur kan ik echt niet leven).
Iemand toevallig ervaring met het vervangen van de 1400mAh-batterij door een 1800mAh-batterij?

[Voor 5% gewijzigd door debilio op 04-09-2008 01:20]

• debilio
Ok, nog een vers probleempje erbij: mijn telefoon-app werkt niet. Start op, reageert niet en crasht na 2 seconden.
Als ik via "contacts" probeer te bellen dan lukt dit nog wel maar ik zie dan even een volledig zwart scherm en vervolgens het sprinboard met groene balk en melding "touch to return to call 00:16"
Morgen maar nog eens restoren met een vers gebouwde custom FW en zien wat dat geeft.

EDIT: Het feit dat ik niet kon bellen en dat de volgorde van mijn iconen op het sprinboard telkens door mekaar kwam te staat is verholpen door KATE te verwijderen!
Ondertussen heb ik ook al 40min wifi zonder enige onderbreking dus ik hoop dat dat probleem ook verholpen is.

EDIT2: Wifi valt net weer weg. Ik en mijn grote mond :'(

[Voor 30% gewijzigd door debilio op 04-09-2008 16:21]

• ProFox
  • Laatst online: 07-07-2010

ProFox

Nou en

[b][message=30680797,noline]debilio schreef op woensdag 03 september 2008 @
Load cycle's hebben geen invloed meer op de batterijduur met de huidige batterijen. Het enige waar huidige batterijen hun capaciteit aan verliezen is leeftijd.

• debilio
Waarom wordt er dan gezegd "Een batterij kan x-aantal cycles aan"?
Soit, als wat jij zegt waar is, hoe kan ik dan te weten komen hoe oud mijn batterij/iPhone is?

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 08:53
Als het puur "leeftijd" zou zijn dan zou ik dus (wanneer ik dat kon) de batterij 100.000x kunnen herladen in 1 dag zonder negatief effect.. wat mij wel duidelijk is is dat er geen eenduidig antwoord bestaat over wat nu precies het allerbeste is. Het is eerder een combinatie van factoren. Apple geeft aan dat de capaciteit van de batterij het beste blijft door 1x per maand een volledige discharge en recharge uit te voeren, echter wilt dit niet zeggen dat elke batterij vervolgens net zo lang meegaat onafhankelijk van het aantal charges.

• vgroenewold
debilio schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:17:
[...]

Wilde vandaag even de batterij tot 10% laten leeglopen om vervolgens mijn verbruikstats (settings>general>usage) te kunnen aflezen en vergelijken met andere iPhone bezitters.
En nu op 25% verdwijnen de stats en krijg ik de melding "usage times will be shown after iphone is fully charged" net alsof de iPhone aan het laden zou zijn.
Nee, er staat dat de gebruikerstijd pas weer getoond worden na een volledige (100%) recharge. Waarom precies weet ik niet, wellicht teveel tussentijds deels herladen oid?
Sinds ik overigens goed oplet wanneer ik welke chip nodig heb (iets wat eigenlijk natuurlijk niet nodig zou moeten zijn) krijg ik er veel meer tijd uit. Obvious natuurlijk, maar hij staat nu even in airplane mode en ik zit al op 4 uur gebruiksduur en 2 dagen standby met zeker nog 25% te gaan. Daarvoor heb ik tot 3 uur regelmatig gebruik gemaakt van 3G en wifi (af en aan). Door het interface is dit snel en gemakkelijk te doen en wat mij betreft de kleine extra moeite waard.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

debilio schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:39:

[...]

Het is géén softwarematige fout maar ligt eerder aan iets dat ik verkeerd heb geïnstalleerd?
Beetje onlogisch niet? ;)
Ik bedoelde dat het in zoverre geen fout in de firmware zelf is, die standaard geïnstalleerd wordt door Apple zelf. Zoals je al hebt aangegeven ligt het aan Kate, en helaas dat ik het moet zeggen, maar dit programma had al vanaf 1.1.3 problemen en "flikt" nu weer zoiets bij haar gebruikers, vind ik niet kunnen, een fatsoenlijke app hoort te werken waar je zoveel voor betaald, maar niet je software ruïneren.

Dat de batterijweergave onder Usage weg is, zal waarschijnlijk komen doordat je een keer het Springboard hebt gereset, waarbij je even terugkeert naar het lockscreen. Hierdoor vergeet de iPhone wat de tijd was.

• vgroenewold
Dan zou je je geld moet terug kunnen vorderen lijkt mij... vraag mij af hoe dat zou gaan eigenlijk, een app die je telefoon laat crashen (als dat direct bewezen kan worden) en gewoon te koop blijft staan... dat is een ondeugdelijk product toch?

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

vgroenewold schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:20:
Dan zou je je geld moet terug kunnen vorderen lijkt mij... vraag mij af hoe dat zou gaan eigenlijk, een app die je telefoon laat crashen (als dat direct bewezen kan worden) en gewoon te koop blijft staan... dat is een ondeugdelijk product toch?
In principe wel, maar gezien het via Installer.app gedistribueert wordt kan niemand behalve de ontwikkelaar zelf of de Community Sources "bijhouder" dit niet zo publiekelijk maken, en laat nou net de maker van Kate, RiP Dev, ook de ontwikkelaar zijn van Installer 4 en ook van de Community Sources. Wat ik niet snap is hoe dit programma nog steeds gekocht wordt, ondanks de velen berichten dat het keer op keer niet werkt. Ook dat het Dev Team deze gasten nog steeds ondersteund snap ik niet. Installer 4 heeft best een aantal verbeteringen, maar het is zo slecht geworden. Wij zijn met iFoneguide nog steeds zwaar in de knoei met Installer 4. Ik ben momenteel bezig voor Cydia te ontwikkelen, want de crashes, de achterlijke fouten met de installatie-code en de ontoegankelijkheid lopen de spuigaten uit!

• ProFox
  • Laatst online: 07-07-2010

ProFox

Nou en

vgroenewold schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:52:
Als het puur "leeftijd" zou zijn dan zou ik dus (wanneer ik dat kon) de batterij 100.000x kunnen herladen in 1 dag zonder negatief effect.. wat mij wel duidelijk is is dat er geen eenduidig antwoord bestaat over wat nu precies het allerbeste is. Het is eerder een combinatie van factoren. Apple geeft aan dat de capaciteit van de batterij het beste blijft door 1x per maand een volledige discharge en recharge uit te voeren, echter wilt dit niet zeggen dat elke batterij vervolgens net zo lang meegaat onafhankelijk van het aantal charges.
De iPhone bevat een lithium-ion batterij. Meer info staat op bijv http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Sinds een ruime tijd (ik geloof met het upgraden naar FW 1.1.4 of 2.0) kloppen een aantal dingen niet meer bij mijn iPhone.. ik heb er nu al paar maanden mee gelopen maar ik wil het nu toch wel graag eens een keer oplossen (een restore heeft geen effect gehad)

Ik heb de volgende problemen:
-Safari onthoudt zijn cache niet, ook zijn opgeslagen bookmarks na sluiten en openen van safari weg.
-De camera kan geen foto's opslaan
-Webclips (op springboard) als ik deze verwijder en ik lock en unlock mijn iPhone dan zijn ze weer terug
-Ik kan de background van m'n iPhone niet veranderen (bij lockscreen uiteraard)

Ik denk zelf dat dit aan rechten van de applicaties ligt, hoop dat iemand me hiermee kan helpen

Ik heb trouwens eens 2G US 8GB iPhone, 1.1.1 OTB, ik heb hem gePwned, custom Firmware van Michael (iphoneclub) gebruikt als restore en hierna geupdate naar 2.0.1

[Voor 10% gewijzigd door gise op 06-09-2008 13:32]

• debilio
Probeer eens je eigen custom FW te maken met behulp van deze tut. Wel eerst upgraden naar 2.0.2 en als je dit te zien krijgt klik je op "NO".

Ontopic:
Omdat de achterkant van mijn iPhone beschadigt is was ik van plan deze te vervangen. Nu dacht ik als de iPhone toch open is kan ik misschien meteen de batterij ook vervangen.

Iemand toevallig ervaring met het vervangen van de 1400mAh-batterij door een 1800mAh-batterij?
Fab1Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:02:
[...]
Installer 4 heeft best een aantal verbeteringen, maar het is zo slecht geworden. Wij zijn met iFoneguide nog steeds zwaar in de knoei met Installer 4. Ik ben momenteel bezig voor Cydia te ontwikkelen, want de crashes, de achterlijke fouten met de installatie-code en de ontoegankelijkheid lopen de spuigaten uit!
Ik kan dit beamen; telkens als ik installer opstart dan begint ie de sources te refreshen en blijft hangen. Na een stuk of 6-7keer proberen lukt het dan wel.
Erg lastig dit.

Hoe komt het eigenlijk dat installer plots zoveel achterstaat (lees: instabieler, weinig sources..) tov cydia?

[Voor 33% gewijzigd door debilio op 06-09-2008 16:21]

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

debilio schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:15:
Probeer eens je eigen custom FW te maken met behulp van deze tut. Wel eerst upgraden naar 2.0.2 en als je dit te zien krijgt klik je op "NO".

Ontopic:
Omdat de achterkant van mijn iPhone beschadigt is was ik van plan deze te vervangen. Nu dacht ik als de iPhone toch open is kan ik misschien meteen de batterij ook vervangen.

[...]

Ik kan dit beamen; telkens als ik installer opstart dan begint ie de sources te refreshen en blijft hangen. Na een stuk of 6-7keer proberen lukt het dan wel.
Erg lastig dit.

Hoe komt het eigenlijk dat installer plots zoveel achterstaat (lees: instabieler, weinig sources..) tov cydia?
Installer is qua structuur helemaal vernieuwd, en het BSD Subsystem is inmiddels tamelijk achterhaald. Cydia werkt velen malen efficiënter door gebruik te maken van het Debian APT Packaging systeem. Het "probleem" wat ik ook ondervind is echter dat de interface niet zo gebruiksvriendelijk is, wat bij Installer weer helemaal anders was.

• Smitch
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-04-2011
hi,

sorry dat ik dit topic even kaap maar vind niet direct het juiste topic waar ik deze vraag moet plaatsen....

jullie gaan wss denken "hier is de zoveelste met zen vraag" maar heb al rondgezocht op het net maar vind echt geen goede "how-to / tutorial" hoe ik het nu exact moet doen

maar ik weet echt niet hoe ik nu men iphone 2g 8gb moet upgraden van 2.0.1 naar 2.1 :( het is een unlockte g'importeerd vanuit amerika met deze fmw)

kan iemand mij de stappen uitleggen die ik moet doen?

want ik DACHT dat winpwn (fzoiets) diende om een zelf unlockte iphone up te graden maar dat is precies niet?

alvast excuses voor de vragen en bedankt voor het replyen =(

..::EvErYbOdY GoT iSsUeS::..::Do YoU?::..

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je niet het juiste topic kan vinden om waar je je vraag kunt stellen, dan kun je beter een nieuw topic openen dan een oud topic kapen. Dit topic heeft niets te maken met je vraag. Zou je daarom een nieuw topic willen openen, waarin je duidelijk vermeld wat je probleem is, wat je zelf hebt gezocht en gevonden, wat je al hebt geprobeerd en waarom het niet werkte.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee