Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Probleem bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een laptop, maar het opstarten duurt erg lang. Na het Vista logo en geluidje lijkt het alsof hij vast zit voor een tijdje. Er staat dan op mn scherm: Een ogenblik geduld... Soms duurt dit wel 3 minuten voordat het bureaublad verschijnt.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

alvast bedankt :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geef eens aan wat voor laptop, welke Vista versie? Je vertelt nu helemaal niets over je laptop.

[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 03-09-2008 18:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
In de meeste gevallen heeft dit te maken met 1 of meerdere brakke drivers.

[ Voor 35% gewijzigd door Haaglander op 03-09-2008 19:00 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en daar mee aan de slag gaan. Verder graag wat meer specificaties posten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Toshiba Sattelite 300 serie, 3 GBram, AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70 2Ghz. Ik gebruik Vista home premium.
Als het een driver probleem zou zijn, aan welke drivers zou dit kunnen liggen?

ik heb net bij msconfig de computer Diagnostisch laten opstarten, hierna starte hij wel snel op. Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 19:21 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:10:
Als het een driver probleem zou zijn, aan welke drivers zou dit kunnen liggen?
Dat zul je moeten gaan testen, dat is niet zo 1-2-3 te zeggen. Ook kan het spyware of malware zijn, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan zoek ik daar wel verder naar. Bedankt voor de hulp :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Succes :)

Zoals je merkt is het niet handig om een dusdanig algemene vraagstelling neer te zetten, maar daarom werken we hier ook met een paar simpele huisregeltjes.
Windows Clients - Policy beschrijft wat we hier verstaan onder een goed topic, en daarin vind je dan ook een paar basisstappen terug die je hoort uit te voeren.

• Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
• Noem eventueel ter zake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
• Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
• Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).

En dan is het ook verstandig om niet een al te vage topictitel te kiezen.
Dat je een probleem hebt lijkt me duidelijk genoeg, anders had je geen topic geopend ;) Gebruik dan ook liever niet iets vaags als 'probleem bij opstarten' maar maak er een beknopte beschrijving van, zodat ook daaraan ongeveer te zien is wat je vraag inhoudt.

Probeer het dus even opnieuw als je wat meer onderzoek hebt verricht :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.