Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista 32bit Business] Firefox en Internet explorer stoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht (FCB JHL90) en heb hierop windows vista gezet. Toen ik pas wilde interneten stopte internet explorer na een tijdje er mee. Hij laadde de pagina niet meer en deed ook niets meer. Ik heb het toen afgesloten maar hij bleef in het geheugen zitten. Met taakbeheer kon ik hem er ook niet uit krijgen. Toen ik mijn laptop op nieuw wilde opstarten deed deze er heel lang over om af te sluiten. Dit probleem herhaalde zich enkele keren. Ik heb toen alle updates van vista en internet explorer geinstaleerd, ad-aware gedraaid maar bleef de zelfde foutmelding geven. Ook heb ik op verschillende netwerken gezeten en bij elk netwerk herhaald zich dit probleem.

Toen heb ik firefox geinstaleerd maar de problemen deden zich hierbij ook voor. En de computer sloot ook heel traag af. Bij het afsluiten van firefox blijft deze in het geheugen staan, en valt met taakbeheer met geen mogelijkheid uit te krijgen. Als je dan firefox nog een keer probeerd op te starten geeft Firefox volgende foutmelding:

"Firefox is al actief, maar reageert niet. Om een nieuw venster te openen moet u eerst het bestaande Firefox-proces afsluiten, of uw systeem herstarten."

Als je dan internet explorer opstart doet deze het wel en alle andere programma's met internet connectie blijven het wel doen. Het lijkt wel of er een soort "data limiet" op internet explorer en firefox zit, maar dan net iets anders.

Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?
Alvast bedankt!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Klinkt een beetje als een brakke harddisk, of ander brak opslagding. Windows probeert nml dingen altijd af te maken, ook al lukt dat niet, en daar zit een bepaalde timeout op. Een proces killen kan ook niet, omdat een gelockte handle pas gesloten kan worden als de bewerking erop voltooid is. Vandaar.

Check dus eerst eventjes je harddisk met chkdsk c: /f /x /v /r. En je evt andere partities ook.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd en heb ook mijn turbomemory uitgezet, maar blijf het probleem houden. Zijn er nog andere mogelijke oplossingen?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je zou nog een andere netwerkkaart kunnen proberen. Het beste is om er een van 3Com of Intel te pakken, maar in de regel is alles beter dan onboard en realtek.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het daar niet aan ligt, omdat ik verschillende netwerkkaarten gebruik: draadloos en gewoon met kabel en hij bij allebei de zelfde fout aangeeft.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

_Thanatos_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:19:
Je zou nog een andere netwerkkaart kunnen proberen. Het beste is om er een van 3Com of Intel te pakken, maar in de regel is alles beter dan onboard en realtek.
Nooit problemen hier met Realtek.
Gebruik het al jaren. Onboard-pruttel, goedkope PCI-kaartjes. Werkt als een tiet.

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 05-09-2008 13:35 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

AzzKickah schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:34:
[...]

Nooit problemen hier met Realtek.
Gebruik het al jaren. Onboard-pruttel, goedkope PCI-kaartjes. Werkt als een tiet.
Dat betekent nog niet dat het goed spul is ;)

日本!🎌

• Houtdraaier
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10-2024
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al een paar weken het hierboven beschreven probleem.

ADSL modem/router ZyXEL Prestige 650R-31, firmware 3.9.122
Oud systeem, Windows XP pro, alle internet functies werken naar tevredenheid.
Nieuw workstation, in hoofdlijnen volgens BBG juli. Vista Ultimate, 32bit
Firewall: Zonealarm, free version.

Bij het Vista systeem wordt de internet verbinding na enige tijd traag c.q. komt tot stilstand.
Als dit in Firefox (versie 3.0.4) gebeurt, is die met de task manager niet te verwijderen. IE is wel gewoon te beeindigen.
De enige manier waarop ik weer een werkende verbinding krijg is het herstarten van het systeem.

Het 'vastlopen' gebeurt alleen bij het surfen. Downloads (tot 200Mb) lopen op normale snelheid door, zolang geen vastloper tijdens het tegelijkertijd surfen optreedt.
De tijd dat de verbinding probleemloos werkt varieert overigens van enkele minuten tot uren. Misschien afhankelijk van de bezochte website(s)?

Tot nu toe heb ik zonder resultaat:

Windows Defender uitgeschakeld.
TCP window scaling (netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled) uitgeschakeld.
Iedere vorm van power management uitgeschakeld.
Diverse drivers voor de onboard Atheros chip: 1.0.0.27, 1.0.0.28, 1.0.0.35 geinstalleerd
Andere ethernet kaart (overigens wel een RealTek) geprobeerd.
Windows firewall i.p.v. Zonealarm.
Geen firewall.

Ook de internet tooltjes van Trolly (http://www.trolly.homepage.t-online.de/tools.html) hebben geen nieuwe gezichtspunten opgeleverd.

Ik reken op de gouden tip van dit forum.

• Houtdraaier
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10-2024
De oplossing kwam toch van een ander forum:
http://support.mozilla.co..._style=commentStyle_plain

Het probleem lijkt in versie 3.0.4 van Firefox te zitten. Versie 3.0.3 doet het tot nog toe goed.

http://releases.mozilla.o...lla.org/firefox/releases/

Hans
Pagina: 1