Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een recent probleempje :

Mijn pc-systeem loopt nu ongeveer een jaar en steeds zonder échte problemen.
Deze week heb ik echter een game geinstalleerd (Painkiller) en tijdens het spelen, krijg ik na een 5 minuten een herhalende beep-toon (steeds 1 korte beep - herhalend). Dit komt enkel voor tijdens het gamen van dit spel, bij een ander spel (warcraft 3) heb ik geen probleem. Zet ik Painkiller af, dan stopt ook de beeptoon.

Ik heb core temp op de achtergrond laten draaien en die gaf een temperatuur aan van 58C° (deze zakt direct naar 45C° na het stoppen van dit spel)

Ik weet niet exact wat de beeptoon betekend, volgens verschillende sites, kan dit ofwel met het ramgeheugen te maken hebben, ofwel met de temperatuur van de cpu. Maar voor een Dual 2 Core E6850 processor, denk ik toch niet dat dit hoge temperaturen zijn? En het Ramgeheugen is dus maar een jaar oud (OCZ Platinum 2x 1Gig)

Hebben jullie nog mogelijk advies?

Mijn specs zijn :

Moederbord : Gigabyte P35C-DS3R
Processor : Intel Core 2 Duo E6850 @ 3000MHz (overclocked @ 3600MHz) socket 775
Ram : 2048MB (2x 1024 DDR2) OCZ Platinum P800
Videokaart : Radeon X1950 Pro 512mb
HDD : 2 x WD Caviar second generation SATA 500GB 16mb
Behuizing : Chieftec Maxi Tower
PSU : Antec 650W
CPU Fan : Zalman
Case Fan : 3x 8cm Zalman fan + 2x 12cm Zalman fan
DVD Rom Drive : 2x Optiarc DVD RW AD-7173s
Monitor : Acer X203W – 20inches
Network card : Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC (onboard)
Keyboard+mouse : Logitech Dinovo media desktop 2.0
Operating system : MS Windows XP Pro Service pack 2 ENG
Direct X : Version 9.0c (may 2008)
Bios : Award Software Int.

Specs Temp and voltage :

Frequency Processor : 3600MHz (400x9.0)
Platform LGA 775
VID : 1.3125v
TjMax : 100C°
Average Core temp : 44C°
Core voltage : 1.376v
Bus Speed : 400MHz
Rated FSB : 1600MHz
Cache : Level 2 4096Kbytes
Clocks Memory : CL : 4 - tRCD : 5 - tRP : 4 - tRAS : 15
Command rate : 2T

alvast bedankt voor elke info die er wordt gegeven.

Starchaser

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Als eerste zou ik je overclock terug zetten naar standaard snelheden en kijken of die het dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist verschillende test uitgevoerd :

Cinebench laten draaien, temperatuur stijgt tot 70C°, maar pc blijft draaien en ik krijg ook geen beepsignalen

Daarna Memtest gedaan (ongeveer een 4-tal uur), temp steeg weer tot 70C°, ook hier geen errors en geen beepsignalen.

Raar,....

Zal de overclocking eens naar beneden halen.

Verwijderd

Temp van de Radeon X1950 Pro 512mb ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

tip 1: altijd overklok er af halen als er iets mis gaat
tip 2: dingen uitsluiten, zoals temperatuur door een tafelventilator voor je pc kast te zetten, en die op vol vermogen te laten blazen.
tip 3: orthos, memtest, 3dmark, met zo mogelijk op de achtergrond zoveel mogelijk temperatuursinformatie. Let wel op dat niet alle temps even betrouwbaar zijn. Zowel in windows als in je bios laten sommige metingen nog wel eens enorme afwijkingen zien.

ps. ik hoop niet dat je E6850 op 70 graden blijft steken.. dat is toch wel redelijk veel voor een processor.

edit: tip 4: voltages in de gaten houden. Onder full load (dus 3dmark) met een multimeter de 12 volt lijn afgaan, 5 volt checken 3.3 volt lijn checken en kijken of het binnen de 5 a 10% van de maximum afwijking valt. zoals met de temperatuursmeting is ook de voltage meting in geen enkel windows progje betrouwbaar. (ook niet met alle multimeters, maar een sterk afwijkende multimeter ben ik nog niet tegengekomen, wel sterk afwijkende interne computersensors.)

[ Voor 29% gewijzigd door M2M op 03-09-2008 23:54 ]

-_-