Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zelf een tijdje geleden een pc in elkaar gezet. Ik deed dit voor de eerste keer, maar alles wees vanzelf. Ik heb alleen een probleem dat de computer het ene moment vastloopt of het andere moment ineens opnieuw opstart. Ik ben erachter gekomen dat wanneer ik de videokaart Ati Radeon op 4x AGP instel i.p.v. 8x AGP, minder snel vastloopt. Daarna heb ik een andere videokaart geprobeerd de Nvidia 6200, maar ook hierbij loopt de computer regelmatig bij vast. De computer loopt voornamelijk vast wanneer ik de 3d kaart gebruik bij een spel of als er films of iets dergelijks worden afgespeeld.
Mijn vraag is wat er nu precies aan de hand is. Is het moederbord gewoon stuk of is het totaal wat anders? 8)7

Ik heb de volgende configuratie:
Moederbord: K9MM-V
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+
Geheugen: standaard 1 gig geheugen 800mhz
Besturingssysteem: Windows XP pro
Videokaart: NVidia Geforce 6200 128 mb / Ati Redeon 9600 Pro 256mb

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, daarmee kun je prima achterhalen waar het probleem vandaan komt.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
De voeding heb ik net naar gekeken.
Is volgens mij een onbekend ding: 350 Watt Maxpower staat er op.

Ik heb naar de voltages gekeken in mijn bios en dit lijkt goed te zijn. De belangrijke 5V blijft rond de 5V. (zelfde geldt voor de 12V).

Heb net een deel van de handleiding gelezen en daar staat dat ik eigenlijk een dikkere voeding zou moeten hebben, klopt dit?

Verder zijn de drivers gewoon goed. Ik heb verschillende geprobeerd en het probleem blijft, dus sluit ik een driverprobleem uit.
Onder Systeem informatie staat het volgende over de BIOS versie: Phoenix Technologies, LTD V1.2, 25-01-2007.

Geheugen bestaat uit 2 reepjes.

Verder werken alle ventilatoren en wordt het systeem niet te warm. Ook is het hier gewoon koel in huis en de airflow is in orde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 16:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een goede voeding is aan te raden, voor jouw systeem is 350W wel zat. Sterker nog, 350W is ruim voldoende, mits je een beetje een deugdelijke voeding hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:20:
Een goede voeding is aan te raden, voor jouw systeem is 350W wel zat. Sterker nog, 350W is ruim voldoende, mits je een beetje een deugdelijke voeding hebt.
Heb zelf ook een vermoeden dat er niets mis is met de voeding. Kan ik er dan vanuit gaan dat het moederbord gewoon niet in orde is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:09:
[...]

Heb zelf ook een vermoeden dat er niets mis is met de voeding. Kan ik er dan vanuit gaan dat het moederbord gewoon niet in orde is?
Ik heb toch maar de voeding vervangen, omdat dit mij achteraf het meest logisch leek. Na deze te hebben vervangen is tot nu toe het probleem niet meer voorgekomen.

Bedankt voor de reacties!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neem als maatstaf het gewicht van een voeding. Meestal geldt : hoe zwaarder, hoe beter :)
Pagina: 1