Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
Er zijn trouwens tig topics over
Hoe warm is jou laptop??
Laptop te heet
Laptop wordt extreem warm?
Zie b.v. deze reactie:
Idle dus een graad of 45/55. Maar het is ook niet gek dat de temp richting 70 gaat als je wat aan het doen bent.Thandor schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:59:
[...]
Dat is per laptop verschillend. Ieder soort laptop steekt namelijk anders in elkaar qua hardware, koeling en het design. Vergelijken is dus ook niet echt mogelijk.
Wat betreft de temperatuur. Waarom is het raar dat deze idle 45/55C is? Mijn laptop doet dat gelukkig ook. Ik moet er niet aan denken dat de ventilator steeds onnodig aanspringt om de temperatuur naar 30C te krijgen.
Mocht je toch problemen ondervinden met de temperatuur (alsin, het apparaat crashed. 50C is niet veel ondanks een mens zich daar wel de vingers aan branden kan) dan kun je eens kijken of de koeling niet vol met stof zit. Zorg er dan voor dat je het apparaat schoonmaakt en in een koele ruimte zet. Zodra de crashes op dat moment weg zijn weet je genoeg.
[ Voor 71% gewijzigd door Noork op 03-09-2008 16:11 ]
Was het maar zo dat hij iets aan het doen was, hij is op dit moment gewoon idle, ik was eventjes een broodje halen in de kantine, beeldscherm uit, en als ik hem aanzet staat er in de log dat hij nog steeds tussen de 63~68 graden is..Noork schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:08:
[...]
Idle dus een graad of 45/55. Maar het is ook niet gek dat de temp richting 70 gaat als je wat aan het doen bent.
[...]
Ik vind het een beetje apart.
En mijn fan draait zeker wel, stof zit er niet in en er komt zéér hete lucht uit de koeling.
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Dat dacht ik ook van mijn laptop.DJVG schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:19:
stof zit er niet in ...
Totdat ik 'm op een dag verplicht moest openmaken omdat vrouwlief het nodig vond om er een glas cola in te gooien.
Toen kwam, naast de cola, de aap uit de mouw waarom mijn laptop de laatste tijd veel heter werd dan in het begin. Ik heb een half kopje stof uit de fan en koelribben gehaald. Zo op het oog aan de buitenkant niets van te zien.
Sindsdien (na een spoelbeurt van het toetsenbord en gedeeltelijk moederbord onder de warme kraan, daarna de feun) is ie weer als nieuw.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 03-09-2008 16:25 ]
Alles kan stuk.
Mijn laptop heb ik afgelopen zondag nog open gehad, en had ik maar gehoopt dat er een schaap uit kwam, maar helaas, zo schoon als wat!remco_k schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:24:
[...]
Dat dacht ik ook van mijn laptop.
Totdat ik 'm op een dag verplicht moest openmaken omdat vrouwlief het nodig vond om er een glas cola in te gooien.
Toen kwam, naast de cola, de aap uit de mouw waarom mijn laptop de laatste tijd veel heter werd dan in het begin. Ik heb een half kopje stof uit de fan en koelribben gehaald. Zo op het oog aan de buitenkant niets van te zien.
Sindsdien (na een spoelbeurt van het toetsenbord en gedeeltelijk moederbord onder de warme kraan, daarna de feun) is ie weer als nieuw.
Misschien binnekort toch eens opsturen, heb genoeg andere problemen...harddisk die het soms niet doet, rare pauze bij de POST etc...
Alles van Apple
Laatste BIOS zit erop en ATK0100 is ook geinstalleerd....GENETX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:30:
Flash eens de laatste bios en check of ATK0100 ACPI (ook wel ATK Drv genoemd oid) er op staat. Je laptop is nieuw (Asus V-serie = Montevina) dus stof zal het vast niet zijn. De laptop is wel aan de warme kant (mijn F3Sc ligt vaak rond 50 graden), maar iig niet schokkend dat je moet oppassen.
Verwijderd
Jouw maximum processor speed is 1660 en hij loopt op 1667. Hij loopt dus op volle toeren.
Om deze temperaturen hoef jij je geen zorgen te maken
Zet hem eens op energiebesparing dan zal je merken dat hij ook een stuk koeler wordt (als je idle draait)
Wat blijkt nou, de bios die ik gebruik geeft foute waardes aan de ACPI, waardoor die niet lekker functioneert, na een bios en acpi update werkt alles weer zonder problemen!
Bedankt voor de hulp