Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met bakaansturing HP 4100

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Hallo,

Ik zit hier met een HP Laserjet 4100 netwerkprinter met problemen met de aansturing van de bakken.
Lade 1 word niet gebruikt, lade 2 is blanco, lade 3 is brief en lade 4 is briefvervolg.

Zo staat het ingesteld op de printer zelf. In de driver staat alles op auto-select en ik heb niets ingevuld bij NT-forms.

Als ik vanuit Word iets wil printen en geef aan dat hij op lade 4 moet printen dan werkt dat soms wel en soms niet. Op het moment dat het op 1 pc goed gaat, gaat het op alle pc's hier gewoon goed.

Na een half uur begint ie standaard alles op lade 2 blanco eruit te gooien.
Dat duurt dan ook weer een poos, steeds verschillend en dan ineens print ie wel weer op de bak die je opgeeft. Dit gaat zo door.

De eventviewer op de server geeft geen relevante meldingen en ook op de clients zie ik niets vreemds.
Er staat een PCL 5e driver op waarmee het voorheen altijd gewerkt heeft.
Voordat het ineens niet meer werkte zoals het hoort is er niets gewijzigd aan de server, printer, clients of het netwerk.

Ik heb getest met andere drivers van de HP site, maar alle drivers geven dezelfde problemen.
Soms werkt het wel en dan weer niet.

Ik heb al gezocht met google, maar niets kunnen vinden.

Ik ben een beetje aan het einde van mijn ideeen, dus als iemand tips heeft, dan hoor ik ze graag :)

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:04
Weet je zeker dat alle clients netjes ingesteld staan op A4 en niet op Letter? (niet alleen in driver, maar ook in bv. Word)

In combinatie met de A4/Letter vervangen optie op de printer kan dit voor wat onverwachte reacties zorgen.

[ Voor 10% gewijzigd door jorritv op 03-09-2008 15:44 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Geen enkele client heeft iets op letter staan. Alles staat op A4.

Nu print hij zo te zien geen enkel document meer op bak3 of bak4.
Ongeacht wat ik kies gooit ie alles naar bak 3 :?

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:04
Kun je een scan van de configpagina(s) van de printer zelf hier neerzetten?