Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Booten van acer lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist windows xp op mijn acer one geinstaleerd. Maar nou boot ie alleen wanneer de usb erin zit (en in de bios op usb staat). wanneer ik hem op de hdd zet krijg ik een foutmelding dat er iets niet goed zit met de hardware. Wat ik zelf denk is dat het hem zit in de benaming van hdd. de hdd heet namelijk D: en ik denk dat de boot hem automatisch boot vanaf de C:. Zou het daaraan kunnen liggen?

Ik heb overigens maar 1 Hdd in de laptop zitten.

Dit is de boot die nu op de D-schijf staat:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 15:03 ]

Verwijderd

(...)Maar nou boot ie alleen wanneer de usb erin zit (en in de bios op usb staat).(...)
Vermoeden: Ik denk dat je Windows XP op je USB stick hebt geinstalleerd. En daarom boot 'ie alleen als je USB erin zit en je je boot priority laat beginnen op USB. Die krijgt dan drive C assigned en je harddisk drive D.

Er zit ook iets "vreemds" in je bootloader.
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

multi(0) betekent dat de BIOS de System Files mag laden. Dat doet 'ie dan via de boot priority, die bij jouw op de USB stick als nr 1 staat :P
rdisk(1) betekent de second disk op de primary controller. Zou kunnen maar wel raar imho
partition(1) is logisch.

De meest ranzige test die ik kan bedenken om dit te checken is je USB stick d'r uit halen als je windows hebt opgestart en effe C:\WINDOWS proberen te benaderen >:)

/edit
Google "boot loader windows xp" levert al vrij snel deze link op, die je wat meer info geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 08:47 ]