Installatie probleem met Linux-Mandrake 7.2

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:09
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem(pje) met de installatie van linux. Ik wil Linux op de partitie E:/ installeren.

Na het rebooten met de opstartdiskette, start de installatie zonder problemen (nog in het nederlands ook!). Daarna word na de install partitie gevraagd. Dit is dus mijn probleem. Ik heb de keuze uit schijf:

C:/ (hier staat windows 98 SE op)
D:/ (Alle windows programma's)
E:/ (deze wil ik dus voor linux gaan gebruiken).

Waarom kan ik tijdens de installatie niet voor partitie E:/ kiezen?.

PS:

Ik heb 2 schijfen
1 CHAMP 1.99 GB
1 Western Digital 4.3 GB

de laatste is ingedeeld in schijf D:/ & E:/

Hoe kan ik nu nog Linux installeren?

De setup start ik met het commando:
lnx4win

Dat betekent dus: Linux tegelijk draaien met Windows 98.

FDisk lijkt mijn geen goed idee, omdat dan alles verloren gaat. (ook de data op de D:/ schijf dus)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
linux wil graag op een eigen bestandssyteem en niet erg graag op FATxx. Haal met fdisk (dos diskette) je "E:\" partitie |:( weg en probeer het dan opnieuw.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 19:47 schreef maartenb het volgende:
De setup start ik met het commando:
lnx4win

Dat betekent dus: Linux tegelijk draaien met Windows 98.
Ehhhm oke ik ben zelf een newby met Linux, maare dat commando wat jij invoerd "lnx4win" is denk ik verkeerd. Met dat commando instaleer je Mandrake namelijk in de zelfde partitie als Windows ( heb ik ook moeten doen, omdat mijn Harde schijf niet gepatitioneerd kan worden) en niet op een apparte partitie zoals jij wilt.

Beter is het om gewoon een grafische instalatie te doen ( of text) dan kun je nl wel kiezen hoe en waar je mandrake geinstaleerd wilt hebben.

Zorg er wel voor dat de partitie waar jij Mandrake op gaat instaleren een Linux partitie is (kun je doen met bv partitionmagic) en geen FAT16 of FAT32.

Greetz uncle

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:09

Zym0tiC

^_^

als ik mandrake 7.2 wil installeren dan kijkt hij naar mijn iede poorten ide1 en 2 en daarna hangt alles.

iemand een idee

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 19:47 schreef maartenb het volgende:

FDisk lijkt mijn geen goed idee, omdat dan alles verloren gaat. (ook de data op de D:/ schijf dus)
Als je gewoon de rpmdrake gebruikt die erbij zit (moet je wel customized/expert install kizen) dan kan je de partitie gewoon deleten zonder dat je je d: troep kwijt raakt....Oh ja, moet ook (duh) een 128mb swap partitie hebben (maar da wist je als het goed is al)
En nog iets: zorg dat die linux / partitie 1,7 gb minstens is want mandrake is een biggie. En je wil ook nog ruimte voor je xtra zooi (Q2 ;) )

edit:

Hmm, lnx4win eh? Oops....DAAR heb ik geen ervaring mee....Als het kan moet je een boot cd zien te bemachtigen, werkt zoveel fijner.
Je weet hopelijk wel dat je LiLo op je / partitie moet installeren omdat anders je windows vernaaid is?