Hmmmja. Het combineren van (editable) tekst met grafische elementen doe je normaal in een layout programma (zoals indesign). En ondanks dat tekstverwerkers steeds meer layout elementen hebben, layout programma's steeds meer grafische elementen bevatten en grafische programma's steeds beter zijn in het verwerken van teksten blijft dit gewoon waar.
De versmelting van softwarefuncties zorgt er alleen voor dat mensen vaak in de foute programma's aan de slag gaan (een magazine opmaken in illustrator, of een logo maken in photoshop om maar wat dingen te noemen die ik veel tegen kom), terwijl dit in het gunstigste geval tijdverlies oplevert en in het ergste geval ervoor zorgt dat je compleet vastloopt in je ontwerp.
Ik snap dat wanneer je vanuit hobby met photoshop begonnen bent en alle leuke functies ziet tegenwoordig dat je in eerste instantie niet inziet dat je meer programma nodig hebt, echter is het toch wijselijk om een fatsoenlijke workflow aan te leren.
Concluderend: ik weet niet precies wat je opdracht is, maar als het echt nodig is dat het van photoshop naar .doc overgezet moet worden dat lijkt mij dat je workflow niet in orde is.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!