Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Photoshop CS3] Save as .doc plugin beschikbaar?*

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ik ben op zoek naar een Photoshop plug-in welke het mogelijk maakt om naar Microsoft's .doc format op te slaan. Ik ben er niet zeker van of zoiets bestaat. Ik heb nog niets via Google kunnen vinden.
De bedoeling is dat text in photoshop editable text blijft in het .doc formaat en dat plaatjes nauwkeurig en met goede kwaliteit overgezet worden.

Weet iemand toevallig of zoiets bestaat?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet bijna zeker dat dat niet bestaat. Daarvoor zijn het type bestanden en hoe daarmee gewerkt wordt (denk aan alle opties die met text mogelijk zijn in photoshop) te verschillend.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zou je dat in hemelsnaam willen :?

Use the right tool for the job, Luke ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Arcane Apex
BtM909 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:44:
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen :?

Use the right tool for the job, Luke ;)
Een klant wil graag iets hebben dat ik in Photoshop heb gemaakt. Echter wil de klant dit graag in .doc format hebben zodat het makkelijk te editen is.(Alleen de text dient editable te zijn, plaatjes dienen alleen nauwkeurig qua positie, grootte en kwaliteit overeen te komen)

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Adobe InDesign lijkt me hiervoor dan iets geschikter (maar beetje duur als het maar voor één klant is ;)).

Misschien opslaan als PDF en dan in Adobe Acrobat Professional opslaan als doc een idee?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Arcane Apex
Ik heb een oude versie van Indesign CS1. Kun je daarmee gewoon Photoshop bestanden openen en ze vervolgens opslaan als .doc? Of is dat niet wat je bedoelde?

Als .pdf opslaan heb ik ook aan gedacht, echter lijkt er toch kwaliteitsverlies op te treden bij plaatjes, ook wanneer geen compressie gekozen wordt. Ook lijkt het lettertype(Arial) qua grootte te veranderen wanneer opgeslagen wordt als .pdf.

• TerraGuy

TerraGuy

InDesign werkt niet, iig niet CS3 (net gechecked). Dacht dat ik ooit eens een 'save as .doc' zag staan, maar dat zou ook bij Adobe Acrobat Professional kunnen zijn. Check die eens.

Kwaliteitsverlies of veranderingen aan lettertypes zou niet moeten, dan zit er ergens iets verkeerd. Het is wel zo dat PDF-jes er vaak iets meer 'fluffy' uitzien op een scherm.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arcane Apex schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:22:
Als .pdf opslaan heb ik ook aan gedacht, echter lijkt er toch kwaliteitsverlies op te treden bij plaatjes, ook wanneer geen compressie gekozen wordt. Ook lijkt het lettertype(Arial) qua grootte te veranderen wanneer opgeslagen wordt als .pdf.
Ik zou even rommelen aan de instellingen van PDF. Je kan ze opslaan als print quality maar ook als high quality (1200 dpi).

Maar goed, feitelijk heb je er niks aan. Want in PDF kun je dingen maar minimaal aanpassen. Is het niet iets om de afbeelding gewoon te copy pasten naar Word, en een tekstbox over de afbeelding te plaatsen op de plek waar de tekst moet komen?

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmmmja. Het combineren van (editable) tekst met grafische elementen doe je normaal in een layout programma (zoals indesign). En ondanks dat tekstverwerkers steeds meer layout elementen hebben, layout programma's steeds meer grafische elementen bevatten en grafische programma's steeds beter zijn in het verwerken van teksten blijft dit gewoon waar.

De versmelting van softwarefuncties zorgt er alleen voor dat mensen vaak in de foute programma's aan de slag gaan (een magazine opmaken in illustrator, of een logo maken in photoshop om maar wat dingen te noemen die ik veel tegen kom), terwijl dit in het gunstigste geval tijdverlies oplevert en in het ergste geval ervoor zorgt dat je compleet vastloopt in je ontwerp.

Ik snap dat wanneer je vanuit hobby met photoshop begonnen bent en alle leuke functies ziet tegenwoordig dat je in eerste instantie niet inziet dat je meer programma nodig hebt, echter is het toch wijselijk om een fatsoenlijke workflow aan te leren.

Concluderend: ik weet niet precies wat je opdracht is, maar als het echt nodig is dat het van photoshop naar .doc overgezet moet worden dat lijkt mij dat je workflow niet in orde is.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• TerraGuy

TerraGuy

Of je moet het via omwegen doen: achtergrondafbeelding in een Word-document plaatsen en dan zelf de tekst er goed proberen in te krijgen. Dat lijkt me het gemakkelijkste om je doel te bereiken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens nog een tikje naar 't juiste subforum: DTE

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Arcane Apex schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:06:
Een klant wil graag iets hebben dat ik in Photoshop heb gemaakt. Echter wil de klant dit graag in .doc format hebben zodat het makkelijk te editen is.(Alleen de text dient editable te zijn, plaatjes dienen alleen nauwkeurig qua positie, grootte en kwaliteit overeen te komen)
Als het alleen om tekst gaat wat de klant dan wil editen, is het dan niet gewoon makkelijker te vragen welke tekst de klant wil hebben? Of nodig hem uit bij jou op kantoor... :)
Lijkt mij veel sneller dan moeite doen om het elke keer om te zetten naar een Word-documentje.
Plus je kan dan compatibiliteitsproblemen wel verwachten denk ik, ook als je eerst een tussenstop maakt naar PDF.

* CH4OS vind het sowieso vreemd dat bedrijven e.d. veel met Word werken, zelfs voor screenshots... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2008 13:13 ]

Pagina: 1