Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PHP] Geen db insert met Chrome / Safari*

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo Tweakers (alweer)

Mijn vorige topic is te vroeg gesloten en ik vroeg alleen wat de beste manier zou zijn om automatisch in te loggen, en hoe.

Achter die hoe ben ik gekomen.

Wat ik nu gemaakt heb:
bij het inloggen wordt er een nieuwe rij aangemaakt in de database waarin het ipadres, tijd van inloggen en het session_id();
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
mysql_query("
INSERT INTO user_login
(
login_ipaddr,
login_session,
user_id,
login_datetime
)
(
'" .$ipaddress. "',
'" .session_id(). "',
'" .$result_login['user_id']. "',
NOW()
)
") or die(mysql_error());

Ook wordt er een cookie aangemaakt met
code:
1
setcookie("login_session", session_id(), time()+3600, "/", "website.nl");

Als de gebruiker eenmaal is ingelogd wordt dit gecontroleerd, dus het cookie wordt vergeleken met wat in de database staat.

Alleen nu het andere probleem, in Internet Explorer, Firefox en Opara werkt dit geweldig! Alleen in Safari en Google Chrome wordt er tijdens het inloggen niets in de database gezet? Hoe kan dit?

Ik krijg voor de rest geen foutmelding.
EDIT: als ik <? echo var_dump($_COOKIE); ?> doe dan staat er zeker wel iets in het cookie

En voor die gene die het willen weten, ik kan al best goed scripten, alleen hier zit ik met een probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefan|IA2 op 03-09-2008 14:24 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan ga je eens leren debuggen :)

Je hebt nu een probleem met een server-side taaltje, dus hoort je topic sowieso in PRG. Daarnaast is je titel nogal nietszeggend. Een titel zou de lading moeten dekken van de inhoud van je eerste post. Ik heb een voorstel gedaan, ben je het er niet mee eens, dan mag je een suggestie doen via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Stefan|IA2
Denk jij dat ik neit kan Googlen? Zie het blad Tips&Trucs uit Juli/augustus dit jaar eens ;)

Maar ik kom gewoon echt niet achter het probleem. Ik zit hier al de hele middag manieren te bedenken waar het aan kan leggen, internet afgezocht, maar ik vindt helemaal niks!

[ Voor 49% gewijzigd door Stefan|IA2 op 03-09-2008 14:30 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Stefan Keijzer schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:29:
Denk jij dat ik neit kan Googlen? Zie het blad Tips&Trucs uit Juli/augustus dit jaar eens ;)
Waar wordt verwezen naar google dan?
Trouwens, jezelf hooghouden door te roepen dat je echt wel iets kan worden we hier niet warm of koud van, daarnaast is het ook niet nodig. Ik ga hier ook niet roepen dat ik 5 ballen hoog kan houden terwijl ik aan het 5 gangen menu bezig ben en ondertussen m'n auto repareer.
Maar ik kom gewoon echt niet achter het probleem. Ik zit hier al de hele middag manieren te bedenken waar het aan kan leggen, internet afgezocht, maar ik vindt helemaal niks!
De hele middag is nog maar net 2,5 uur bezig, dus dat valt nog mee. Ik ben weleens veel langer bezig met problemen.
De allerbelangrijkste tip is al aan je gegeven:
Met andere woorden: probeer uit te zoeken of er wel een call naar je betreffende script is... Om maar wat te noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 03-09-2008 14:37 ]

Alles kan stuk.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe bedoel je "er word niets in de database gezet"?

Wordt de hele query niet uitgevoerd?
Zijn er één of meer velden leeg?
Komen de logingegevens niet door?

Je zegt tegen BtM909 dat je wel kan googlen. Laat dat dan eens zien en zoek eens op wat debuggen inhoud. ;)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik geloof er dus echt geen hol van dat het in IE/FF wel werkt. Die query van je klopt van geen kant. Waarom luister je niet naar Creepy en zoek (of in dit geval debug) je zelf _voordat_ je een topic opent, niet tijdens.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Oftewel: je hele topic komt neer op
Alleen in Safari en Google Chrome wordt er tijdens het inloggen niets in de database gezet? Hoe kan dit?
En thats it. Verder geef je geen informatie wat je nu al zelf geprobeerd hebt om je probleem op te lossen en wat daar niet mee lukte. Je kan dan verder wel een beetje lopen miepen over te vroeg gesloten topics en over dat je alleen met dit een probleem hebt en anders erg goed bent maar dat voegt 0,0 toe.

Lees Programming Beleid - De Quickstart ook eens door, dan zie je precies welke zaken we in een topicstart terug willen zien. Kan je die informatie toevoegen?

offtopic:
:D @ Muer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Stefan|IA2
Waarom wil nou niemand mij serieus nemen, die query klopt wel! wat zou er dan niet aan moeten kloppen? Die extra quotes heb ik zo gedaan zodat ik het wat duidelijker vindt, ook de kleurtjes, die allemaal kloppen!

Ik heb inmiddels al verschillende scripts geprobeert (ook 1 die ik van een vriend van me heb gehad), maar dat wil niet werken in Safari en Chrome, maar wel weer in IE en FF, en op de site van die vriend van me werkt het allemaal wel.

En ik krijg geen foutmeldingen, in geen van alle browsers, hij maakt blijkbaar de sessie of cookie niet juist aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefan|IA2 op 03-09-2008 15:02 ]

• MueR

MueR

is niet lief

Stefan Keijzer schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:01:
Waarom wil nou niemand mij serieus nemen
Nou, hierom:
Stefan Keijzer schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:21:
En voor die gene die het willen weten, ik kan al best goed scripten
Dat kan je niet. Je hebt duidelijk geen kennis van zaken. Als je dat had, zou je weten dat PHP/MySQL geen moer te maken heeft met jouw browserkeuze. Voordat jij 1 byte HTML op je scherm hebt staan, zijn die twee al klaar. Het zit hem dus in jouw code. Aangezien je goed kan "scripten", kan het daar uiteraard niet aan liggen. Ik ruik een complot van Apple en Google tegen jou!

offtopic:
Persoonlijk neem ik je verder niet zo serieus omdat je, getuige je posthistory, in mijn ogen van het type 'helpdeskert' bent.

• Stefan|IA2
Ik zal kijken of ik een online voorbeeld kan maken voor je, kan je het zelf testen in de verschillende browsers

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
clientside != serverside

OF je query en php code werkt in alle browsers OF hij werkt helemaal niet
tenzij je query aftrapt met een wazig Ajax achtig scriptje dat niet crossbrowser is.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• MueR

MueR

is niet lief

Je snapt niet helemaal hoe het hier werkt. Ik ga jouw werk niet doen. Niet zonder dat ik daarvoor een getekende opdrachtbevestiging heb ontvangen in ieder geval. Als jij denkt dat de cookies niet goed werken, moet je dat gaan testen. Je moet niet hier blind topics gaan openen voor elk wissewasje, helemaal niet met de karige soort topicstarts die je tot nu toe ten toon stelt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Stefan Keijzer schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:01:
Waarom wil nou niemand mij serieus nemen, die query klopt wel! wat zou er dan niet aan moeten kloppen? Die extra quotes heb ik zo gedaan zodat ik het wat duidelijker vindt, ook de kleurtjes, die allemaal kloppen!
Jij wil ons niet serieus nemen. Ga nu echt eens debuggen. Bij normaal SQL gebruik van een INSERT wordt ook een VALUES keyword verwacht, die zit nergens in je query.
Ik heb inmiddels al verschillende scripts geprobeert (ook 1 die ik van een vriend van me heb gehad), maar dat wil niet werken in Safari en Chrome, maar wel weer in IE en FF, en op de site van die vriend van me werkt het allemaal wel.
Je blijft verhalen ophangen dat je vanalles hebt geprobeerd maar je kan geen enkel concreet voorbeeld geven van wat je nu daadwerkelijk geprobeerd hebt om je script op te lossen. Je vertikt het om de quickstart eens door te lezen en de informatie aan te vullen. Zo kunnen we je ook niet serieus nemen natuurlijk, je neemt ons ook niet serieus. Als hetzelfde script van je vriend bij hem wel werkt dan heb je waarschijnlijk toch wat aangepast.
En ik krijg geen foutmeldingen, in geen van alle browsers, hij maakt blijkbaar de sessie of cookie niet juist aan.
Debuggen dus, misschien gaat er wat aan de serverkant niet goed. Dat je geen foutmelding krijgt wil niet zeggen dat alles correct werkt..

We zitten er hier niet om je te pesten maar het is hier ook geen helpdesk waar je ff snel een oplossing kan scoren zonder zelf enige moeite te doen. Ga nu zelf echt eens serieus ( ;) ) aan de slag. Voor het eventueel openen van een nieuw topic wel even op de quickstart letten.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 03-09-2008 15:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.