Toon posts:

Samsung HD502 defect???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, pc 8 jaar oud en grijs, opstarten net als een oud mannetje, met moeite dus. Ik heb hem nog lang in leven kunnen houden maar helaas.

Dan maar naar een lokale computerwinkel een nieuwe uitgezocht. Jajaja, ik had 'm ook zelf in elkaar kunnen zetten, ben ik handig genoeg voor, maar mijn studie liet dat nu ff niet toe.

Een mooie kast, met goede componenten, maar "goede" is in deze context nogal betrekkelijk dus om een discussie over mijn keuze te voorkomen wil ik het wat de keuze betreft hierbij laten.

Alhoewel, de HD hé, eentje van Samsung. Hm, tja goed merk. Toch? (discussie is geopend voor de liefhebbers)
Oké, een goed merk, twijfel ik niet over, maarrrrr, jawel een maar en een hele echte maar.
Viësta, sorry VISTA zegt dat ik hem terstond moet laten repareren of vervangen, want hij zal snel de geest geven?????? Oké S.M.A.R.T gelovend zal dat wel zo zijn. Tot het tegendeel is bewezen. Ik naar de winkel, vakantie, tot over 2 weken.

Ik naar Samsung, hm twee tooltjes op hun site. Mooi zo, dacht ik,....... Seagate en andere goede merken (discussie over "goede" is niet gewenst) hebben die ook en die werken lekker en makkelijk. Maarrrrrr,..... ja weer een,.........die tooltjes van Samsung. Hm,...........een voor op een floppy. Een floppy? Ow, ja is ook zo, die dingen waren ooit bedoelt voor opslag en transport van data. Goh, dat ze dat soort zaken nog ondersteunen bij Samsung.

En een tooltje voor een cd, oké die neem ik maar mee, want een floppy heeft mijn mooie glanzende met blauwe neon verlichte pc niet. Branden die hap, hele 1,5 Mb oef en dat op een cd rom. Naja, spul kost nagenoeg geen hol meer dus een mooie cd om mijn 4 weken oude HD502 van Samsung ff te checken.

Helaas pindakaas, niks nada nothing bij het opstarten. Hm, nee is ook geen opstart cd, althans mist de benodigde bestanden op überhaupt te kunnen opstarten. Toch? Weet ik het? Nee, dus ff mailen, bellen is me te duur want ik bent zuunig.

Vlot mail terug van het bedrijf dat dus wel vragen,problemen en klachten HDD's van Samsung behandelt. Helaas, ook zij kunnen me niet helpen.
En nu? Gewoon de waarschuwing negeren en zorgen voor een gedegen backup. Ja, leuk, backup's. Geen probleem mee hoor, en heb wel geleerd te backuppen. Door schade en schande, bla, bla, bla.

Maar om in je achterhoofd er telkens bij moeten stilstaan dat jouw nieuwe HD mogelijk crasht en dat je weet dat het er mogelijk heel snel aan zit te komen zint me niet. Keuze mogelijkheden heb ik natuurlijk. Zoals altijd en overal is er wel een keuze te maken. Maar een HDD van Samsung komt er bij mij voorlopig niet meer in.
Zo, ik heb gesproken

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 10:47
En bedoeling van deze met smilies doorspekte tekst is?

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 16:41
Ok. Durf opeens geen smilie te gebruiken nu ben bang dat ze op zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Sanch schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:23:
En bedoeling van deze met smilies doorspekte tekst is?
Tja, een deskundige vertelde me dat je als je ergens mee zit je het van je af kan zetten door het op te schrijven. LOL Oké, geen smilie nu.
Maar de echte reden is misschien wel dat er wellicht iemand opstaat die een tip heeft? Had het er indeed ook in kunnen zetten hoor, maar een bericht nadien nog aanpassen vind ik niet in alle gevallen toepasselijk. Ook nu geen smilie.
Maar neem mij niet kwalijk als mijn topic als een klaagzang over komt, als zit daar wel een kern van waarheid in. Maar klagen is naar mijn weten niet echt strafbaar op fora. Toch?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:34:
[...]
Maar klagen is naar mijn weten niet echt strafbaar op fora. Toch?
Strafbaar niet, maar op dit forum niet toegestaan. :) (Oh, dat was de laatste smiley... Nu zijn ze op)

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 03-09-2008 14:39 ]

Alles kan stuk.

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 10:47
Dus je kunt wel in je OS komen desondanks deze waarschuwingen aan het geven is? Zo ja, probeer dan eens met HDTune je hardschijf te scannen op fouten.

Anders kun je hem altijd naar de winkel brengen/sturen voor garantie toch?

Verwijderd

Topicstarter
Hm, nu overdenk ik mijn zonde en voel berouw. Klagen niet toegestaan. Maar hoe formuleer ik in vredesnaam mijn betoog zonder iemand te belasten met mijn grieven? Hoe omschrijf ik het feit dat ik me bekocht voel? Oeps. Sorry. :P Heyyyyyyyyyy nog een smilie gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Sanch schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:41:
Dus je kunt wel in je OS komen desondanks deze waarschuwingen aan het geven is? Zo ja, probeer dan eens met HDTune je hardschijf te scannen op fouten.

Anders kun je hem altijd naar de winkel brengen/sturen voor garantie toch?
Yep, kan allemaal, na een keer of 4 á 5 gewaarschuwd te zijn heb je de keuze de waarschuwingen te negeren en krijg je er geen meer. Maar omdat er erg veel HD's nou niet per definitie stuk zijn omdat een OS dat aangeeft zoek ik een goed werkend tooltje zodat ik, en de winkel waar ik hem kocht met zekerheid kunnen zeggen dat hij stuk is. En daar zit 'm nu ff de kneep. Ook de winkel zal niet zondermeer een nieuwe HD van Samsung krijgen.
Ik zal HDTune ff downen, las er al meer over net op dit forum. Misschien is er dan duidelijkheid. Thnxs voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
De schijf is indeed stuk, HDTune zegt dat in ieder geval. Nu nog mijn leverancier zien te overtuigen dat ik een nieuwe wil. Maar ff géén Samsung. Helaas.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:07
SMART errror is een goede reden voor rma van een schijf. elke fabrikant accepteert dat. Snap niet waarom je zo moeilijk doet?

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:32:
SMART errror is een goede reden voor rma van een schijf. elke fabrikant accepteert dat. Snap niet waarom je zo moeilijk doet?
Hm, moeilijk ik? Heh, de leverancier en de fabrikant doen moeilijk. De een verwijst naar een niet te gebruiken tooltje, de ander zegt het ligt aan mijn OS. (??????) Dus zocht ik een stok om mee te slaan. Het rapport van HDTune, dat mij hier geadviseerd werd, dus, die mij nu duidelijkheid verschaft heeft dat de HD toch wel echt stuk is. Op de een of andere manier accepteert mijn tegepartij de S.M.A.R.T. niet.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer je test met de software van de fabrikant uitvoert en deze geeft vervolgens een foutcode, dan zal geen enkele fabrikant een RMA weigeren. De meeste software tooltjes zijn ook in een ISO formaat te downloaden zodat je een bootable CD kan aanmaken. Overigens de diskette uitvoering werkt altijd, dat jij aangeeft dat het een niet te gebruken tootlje is, is onzin. Het heeft meer te maken met het ontbreken van een diskette station in jouw Pc. Er zijn namelijk nog genoeg voorbeelden te bedenken waarbij een diskette station noodzakelijk is. Kijk maar naar het meest gebruikte OS (Windows XP) deze ondersteund tijdens de setup ook alleen maar een diskette station om extra storage drivers toe te voegen.

Kijk overigens eens op deze link: http://www.samsung.com/gl...lities/Support_HUTIL.html

P.s. Als laatste nog een verzoek wat zuiniger om te gaan met de smilies en leestekens GoT is namelijk geen MSN of ander chatprogramma.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 04-09-2008 15:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:08:
Wanneer je test met de software van de fabrikant uitvoert en deze geeft vervolgens een foutcode, dan zal geen enkele fabrikant een RMA weigeren. De meeste software tooltjes zijn ook in een ISO formaat te downloaden zodat je een bootable CD kan aanmaken. Overigens de diskette uitvoering werkt altijd, dat jij aangeeft dat het een niet te gebruken tootlje is, is onzin. Het heeft meer te maken met het ontbreken van een diskette station in jouw Pc. Er zijn namelijk nog genoeg voorbeelden te bedenken waarbij een diskette station noodzakelijk is. Kijk maar naar het meest gebruikte OS (Windows XP) deze ondersteund tijdens de setup ook alleen maar een diskette station om extra storage drivers toe te voegen.

Kijk overigens eens op deze link: http://www.samsung.com/gl...lities/Support_HUTIL.html

P.s. Als laatste nog een verzoek wat zuiniger om te gaan met de smilies en leestekens GoT is namelijk geen MSN of ander chatprogramma.
Aan je verzoek wat betreft de smilies zal ik me houden en heb, omdat het een hot item lijkt te zijn, het oorspronkelijke verhaal ontdaan van smilies. Ik had geen idee dat er hier een dergelijk "streng" beleid gevoerd werd. Anders had ik mijn manier van uitdrukking geven aan mijn ongenoegen hier niet op een dergelijke manier kenbaar gemaakt. Maar dat terzijde.
In mijn geval, want daar schreef ik het verhaal immers om, bleef elke tip, die ik hier overigens wel kreeg, van Samsung uit of werkte in mijn geval niet. Op mijn vraag hoe ik het anders kon doen omdat ik geen floppydrive had kreeg ik geen reactie. Ook dat ik al een cdrom had gebrand met hun tooltje erop en dat die, bij mij, niet werkte, en dat er, volgens mij, geen enkele uitleg op hun site te vinden was/is hoe je die tools moet gebruiken bleek enige hulp van Samsung gewoon uit. Ik stelde Samsung nog voor om een ander tooltje te laten maken, een die net als die van Seagate bijvoorbeeld zijn werk doet op het moment dat je er op dubbelklikt. Laten we eerlijk zijn, als je als digibeet met een S.M.A.R.T. melding komt te zitten, je geadviseerd wordt om op de site te kijken en je daar alleen maar de tools vind waarmee ik lag te stoeien wordt je nou ook niet echt blij.
Maar het probleem is opgelost, mijn leverancier is overstag gegaan en ik heb gister een nieuwe HDD van hem gekregen. Maar wel een van Samsung want het had natuurlijk ook een "maandagochtend" product kunnen zijn die ik nou net heb moeten treffen.
Topic gesloten?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
je kan natuulijk in het vervolg ook het bestandje voor de floppy even op een usb stickje zetten
booten met een bootable cd en dan het betandje starten vanaf de usb stick
dat werkt prima

ik begin trouwens ook twijfels te krijgen bij de F1 1 TB reeks van samsung
veel uitvval als je een beetje rond leest

vage error codes enzo ik heb nu AJ26 met smart op mijn F1 1TB
ga eens mailen of deze code problemen geeft voor de toekomst

Ja zou ik ook zeggen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

wippo76 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:50:
je kan natuulijk in het vervolg ook het bestandje voor de floppy even op een usb stickje zetten
booten met een bootable cd en dan het betandje starten vanaf de usb stick
dat werkt prima

ik begin trouwens ook twijfels te krijgen bij de F1 1 TB reeks van samsung
veel uitvval als je een beetje rond leest

vage error codes enzo ik heb nu AJ26 met smart op mijn F1 1TB
ga eens mailen of deze code problemen geeft voor de toekomst
Wat betreft de uitval van deze hardeschijven, daar zou je beter hier eens wat meer over kunnen lezen: [HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er! Bepaalde firmware versies geven problemen, er schijnen nieuwere firmware versies beschikbaar te zijn die het een en ander verhelpen.

Daarbij is het een zeer gewilde hardeschijf; grote capaciteit, snel, stil voor niet te veel geld. Doordat meer mensen deze hardeschijven kopen heb je ook meer kans dat iemand met een slechte hardeschijf komt te zitten.

Dergelijke zaken moet je altijd verhoudingsgewijs gaan bekijken. het is nu eenmaal een gegeven dat je mensen met slechte ervaringen eerder zult horen dan mensen die wel goede ervaringen hebben met produkten.

Wat betreft het geen dat je beschrijft voor het probleem van Chrissie1958, je zou inderdaad ook een XPE CD kunnen maken. Op deze manier kun zelfs de betreffende tooling op de CD zelf kwijt, maar wanneer je het ISO bestand van Samsung download en op CD brand, dan zou deze CD al wel bootable moeten zijn volgens mij. Daarom is het dan ook vreemd dat dit niet bij Chrissie1958 werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 13-09-2008 19:17 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1