Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email Outlook --> IMAP --> Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 09:45
Mijn zakelijke email bekijk ik nu in MS Outlook middels een pst bestand welke op de centrale server staat. Nu wil ik ook thuis mijn email kunnen bekijken en beantwoorden, IMAP is hier voor een mooie oplossing.

Via een andere thread op GoT heb ik gevonden dat ik de mails simpelweg kan drag en droppen van de huidige mappen naar de IMAP mappen. So far so good. Alleen is het zo dat wanneer ik de mails terug in Outlook bekijk dat hier niets aan de hand is, in Thunderbird verschijnen allemaal winmail.dat bestanden en waar ook de complete opmaak van de email verdwenen is. Een echt goede plugin om de mails in 'orginele' staat terug te brengen heb ik niet kunnen vinden. Somehow maakt MS Outlook de mails opnieuw op na het downloaden van de mailserver.

Iemand een oplossing?

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
http://www.humboldt.edu/~...derbird/thunder_imap.html

..? Hoe goed heb je zelf al gezocht ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hoe goed heb jij de topicstart gelezen? 8)7
De TS hoeft niet te weten hoe hij z'n Thunderbird moet instellen om aan te melden bij een IMAP server, dat stadium is ie al voorbij.

Of het een oplossing is weet ik niet, toen ik van POP3 naar IMAP ging heb ik de e-mail middels Thunderbird versleept naar de IMAP server en dat werkte perfect (wel eerst de mail van outlook importeren dan hé :+ ).
Als de e-mail eenmaal goed naar de IMAP server is verplaatst, heb je in Thunderbird niets extra's nodig om deze goed weer te geven.

[ Voor 67% gewijzigd door remco_k op 03-09-2008 14:17 ]

Alles kan stuk.

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 09:45
Dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Het was wel even klooien aangezien een reeds geinstalleerde Thunderbird schijnbaar het importeren van een pst-bestand niet zo grappig vind. Maar dit is wel gelukt uiteindelijk en de mails hebben nu weer een correcte opmaak en de winmail.dat bestanden zijn niet meer aanwezig.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat mails met opmaak dmv externe jpg's nog qua opmaak te zien zijn in Thunderbird als : HYPERLINK "url" en de mails die op deze manier opgemaakt zijn geeft Thunderbird niet correct weer, dit moet ik dus nog even uitzoeken.

Maar het probleem waarmee ik dit topic startte lijkt met deze oplossing opgelost.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN