PS3 > LAN > PC > Wireless > AP

Pagina: 1
Acties:

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo allemaal,

heb bijna een week geleden een PS3 gekocht en aangezien die een beetje weggedrukt staat in een hoekje heeft die geen goed draadloze mogelijkheid, nu wilde ik de PS3 bedraad aansluiten naar mn PC en de draadloze verbinding daarvan gebruiken om verbinding te krijgen op de PS3, weet iemand of dit enigszins mogelijk is? heb al wel wat geprobeerd in windows xp maar ik kwam er niet. als iemand suggesties heeft of een volledig handleiding voor windows xp of vista, dan zou dit zeer welkom zijn.

Bvd,

THID

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoek eens op PS3 in netwerken en je vind echt veel topic met de zelfde vragen

• THID
ik heb al eerder gezocht en niets gevonden, ik heb alleen 2 LAN poorten op mn PC, moet dus wel een gewone LAN-kabel zijn. als je echt een topic hebt gevonden die hier een antwoord op geeft zou ik graag een link zien want ik vind hem niet. Zou het trouwens mogelijk zijn om het zo op te stellen? (en waarmee dan?)

Router wireless naar <iets> (geen idee of dat bestaat). dan vanaf dat <iets> bekabeld naar zowel pc als ps3. is daar iets voor of? (zou zeggen dat sommige routers dit kunnen, maar om nou meerdere dure routers te moeten aanschaffen....)

Zo niet, mijn eerste suggestie zou volgens mij ook moeten kunnen maar ik weet niet hoe :)

[ Voor 8% gewijzigd door THID op 03-09-2008 17:17 ]

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
Gewoon een ethernet-kabel naar je router trekken is geen optie?

:: Second Place Is First Place Loser ::

• THID
helaas niet nee

• ik222
  • Niet online
Het kan inderdaad door internet te delen op je pc. Ook kun je een bridge inzetten die het draaloze signaal opvangt en omzet naar een bekabeld signaal.

• THID
die bridges die vangen dus het wifi-signaal op en dat zetten ze dan om naar lan zodat je gewoon de lan kan gebruiken? moet neem ik aan even ingesteld worden via een pc met lan ofzo...?

voorbeelden:
pricewatch: Linksys WET54G Bridge (54Mbps, 1x 100Mbps)
pricewatch: Belkin Bridge (54Mbps, 1x 100Mbps)
pricewatch: Asus WL-330gE

ik zie trouwens alleen op die linksys een antenne en aangezien ik wel echt zit met een benodigd goed bereik en ik weet dat een antenne niet alles is, weet ik wel dat het hier genoeg uit maakt om het signaal net goed binnen te krijgen rond de 60%.

• ik222
  • Niet online
Ja je moet inderdaad even het SSID van het netwerk en eventueel de beveiliginssleutel ingeven. Vervolgens vangt de bridge het signaal op en kun je de PS3 op de UTP poort aansluiten en kan hij zo op het netwerk.

• THID
cool, dat ga ik binnenkort proberen, bedankt! d:)b
Pagina: 1