Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koolance PC5-1336SL

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Topicstarter
Na jaren thuis niet echt meer bezig te zijn geweest met het bouwen van computers (nam gewoon altijd de verouderde pc van werk naar huis), maar momenteel wil ik de OC draad weer oppakken.

Ik was eigenlijk aan het wachten op de Ikonik RA X10 liquid kast, maar van Ikonik zelf heb ik begrepen dat deze pas eind september in Europa en/of Amerika wordt verwacht. Aangezien ik de meeste componenten al binnen heb, ben ik dus nu aan het kijken naar alternatieven.

Mijn oog is daarbij gevallen op de Koolance PC5-1336SL kast. Aangezien ik al van plan ben daar de HD4870X2 cooler te bestellen ($139) zou ik daar dan ook direct de kast kunnen bestellen.

De kast zou het volgende systeem moeten behuizen:
- Coolermaster M1000 voeding
- Gigabyte X48T-DQ6 Moederbord
- Intel E8500 processor
- Sapphire HD 4870X2 videokaart (later komt er misschien nog een tweede bij)
- 4GB DDR3 1800 OC Fatal1ty ram
- 2 x Samsung HD640JJ harddisks in RAID0
- 10 x Sumsung HD640JJ harddisks in RAID50 (via 3ware controller)

De CPU, Videokaart en het geheugen zullen worden overgeklokt.

Heeft iemand ervaring en anders een mening over de Koolance kast? Omgerekend kost deze kast een kleine 300 euro en bied daarmee (op papier) een goede prijs/kwaliteit verhouding.

If it isn't broken, fix it until it is..

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Denk dat je de onderverdeling van GoT nog eens beter moet bekijken en ergens bij overige hardware moet gaan zoeken, dit gaat over casemodding, niet case-buying.
En google geeft hier een aantal reviews en tests..

Anyway, volgens mij heb je die kast specifiek alleen nodig voor de hdd ruimte omdat de rest wel ook in een "normale" bigtower case past.. en niet iedere case heeft 12 bays..
Enigste wat mij zo tebinnen schiet is de stackter 810 maar die's wat verouderd

En daarbij, eind september is zolang toch niet? Als je dan toch die case wilt is een maand wachten lauwe pis (vooral met zo'n budget o_O)

[ Voor 13% gewijzigd door diedazz op 03-09-2008 13:54 ]

Get Airflow, save the world.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Casemodding > OH

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heeft iemand ervaring en anders een mening over de Koolance kast?
Ervaringen zoek je op GoT met de search, niet met een eigen topic. Inderdaad is Overige Hardware de plek om te zoeken.

Vind je niets op GoT en ook niet elders? Vermeld dan minimaal waar je allemaal gezocht hebt, op welke termen, wat je toen vond en hoe je verder zocht op moment dat dat niet het gewenste antwoord bracht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.