Toon posts:

Draytek 2700G ADSL2/2+ modem/router met Kabel internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort overgestapt van een ADSL provider naar Ziggo (Casema) kabelinternet. Ik heb nog een Draytek 2700G ADSL2/2+ modem/router die ik gebruikte voor mijn draadloos netwerk.
Ik wil dit apparaat blijven gebruiken. Omdat de Motorola kabelmodem standaard op "bridged" staat kan ik volgens mij de UTP vanaf mijn kabelmodem in een van de LAN poorten steken. Deze poorten (4 stuks) detecteren zelf een uplink als die er in zou zitten.

Draytek helpdesk:

"Wanneer uw Kabelmodem op Bridged staat kunt u deze aansluiten op 1 van de 4 LAN poorten van de DrayTek, let er vervolgens wel op dat het ip adres niet hetzelfde is."

"De DrayTek Vigor 2700 heeft een automatische uplink detection, de DrayTek detecteert automatisch welk type kabel er in de LAN 1, LAN 2, LAN 3 en LAN 4
zit. Dus het maakt niet uit welke poort u gebruikt. "

Vraag is nu: hoe stel ik mijn Draytek in zodat ie het signaal van de kabelmodem pakt en verspreidt via LAN en WLAN?

- Als ik de Draytek het (externe) IP van Ziggo geef, werkt de verbinding (wireless) met het internet soms heel even.
- mijn laptop krijgt een IP toegewezen (extern Ziggo IP) : 83.83.177.x . Overigens stelt de Draytek automatisch de DHCP server gegevensen Gateway in.
- als standaard gateway pakt mijn laptop 83.83.177.x.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Lijkt me niet kunnen, de Dhcp regelt het verkeer van de 4 switch poorten.
Dit is volgens mij alleen mogelijk als je meerdere ip-adressen hebt, en die heb je niet bij Ziggo.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wat je wilt kan helaas niet met deze ADSL router. De 4 lan poortjes zijn niets meer dan een switch (die waarschijnlijk overweg kan met straight en crosskabels). Je zal dus een nieuwe router met RJ45 uplink moeten kopen.

Verwijderd

Als dat kabelmodem in Bridge mode staat gaat dit dus niet, maar als dat modem zelf routertje speelt zou het gewoon moeten werken (je vigor wordt dan een soort veredelde switch met AP)
controleer eens hoe dat zit met dat kabelmodem? Is dat een router?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een motorola sbv5121e. Standaard staat ie op bridged (transparant)

• papazol
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-12-2021
Hoi JDRay,
Is het nog gelukt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 08:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is niet helemaal de bedoeling.
Als je even 2 tellen verder kijkt zie je dat dit het enige topic van de Topistarer is waar hij in gepost heeft - en hij derhalve dus op 4 september 2008 voor het laatst gepost heeft.
Kans is klein dat hij dit topic nog leest, en om een topic van 4 maanden oud omhoog te halen met de vraag 'is het nog gelukt' is ook niet helemaal de bedoeling.

Als je contact wil met de TS kun je 'm een mail sturen (als hij zijn mailadres openbaar heeft) of een bericht sturen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.