Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Maar zoals CyBeR aangeeft: wat is de vraag?
p.s. zie b.v. deze topics:
[Beamer] 20m kabel?
Vga of DVI met HDTV +/- 15 meter (o.a. linkje naar Wikpedia kabel lengte)
[ Voor 44% gewijzigd door Noork op 03-09-2008 11:40 ]
Vervolgens de modem direct achter de switch hangen.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Zo hou je het videosignaal zo kort mogelijk. Voor UTP zijn de afstanden nl. niet zo'n probleem.
Ik ga even kijken naar die HDMI extender over UTP.
Dit is van bovenaf en laat zien welke kant alles opgericht is. Er komt ook nog een scherm aan de andere kant van de kantine. (die komt wel recht te staan). Beamers geven de projectierichting aan.Handige tekening ook. Ik zal m'n monitor even op z'n kant en kop zetten
[ Voor 44% gewijzigd door Masselink op 03-09-2008 12:22 ]
Lijkt me beter dan gekut met 25m lange hdmi kabels eerlijk gezegd.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
In ieder geval de lengtes overbruggen met een digitaal signaal, dan heb je geen topkwaliteit kabels nodig om toch een perfecte kwaliteit af te leveren!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als het alleen maar om Powerpoints of kabelkrant-achtige presentaties gaat dan zou ik bij de HDMI-verdeler een thinclient hangen die bijvoorbeeld via RDP, VNC of X11 forwarding het beeld daar pas opbouwt. Het knelpunt is immers de lange HDMI-verbinding naar de verdeler toe.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Omdat je meerdere schermen wilt aansturen zal je ergens moeten splitsen.
Optie1:
Je kan een VGA => 3x UTP omvormer bij je PC neerzetten (zoals deze), dan moet je 3 lange UTP kabels aanleggen naar je schermen.
Optie2:
Je kan ook een VGA => UTP omvormer bij je pc neerzetten en pas in de buurt van de scherm gaan splitten, dat zal iets duurder zijn, maar scheelt wel bekabeling. Hierdoor hoef je maar 1 lange UTP kabel aan te leggen en na de hub nog 3 korte UTP kabels. Een voorbeeld van zo'n hub kan je hier vinden.
Ik kan de afstanden niet helemaal uit je tekening halen, maar ik verwacht dat dat wel moet lukken hiermee.
Over UTP is net zo kostbaar als HDMI versterken. Je hebt immers 2 converters nodig. De enige winst zal iets op de bekabeling zijn, maar je verliest wel kwaliteit.
Het mooie van dit verhaal is dat je niet meer gebonden bent aan de lengte beperking van het versturen van een video signaal.
Een beperking in dit verhaal is dat dit soort beamers niet alle content af kunnen spelen. Verschillende video formaten als .wmv, .mpeg en .avi worden gewoon ondersteund, evenals jpeg. Voor andere formaten zoals bijvoorbeeld powerpoint, wordt een tooltje meegeleverd waarmee je powerpoint kan vertalen naar een voor de beamer leesbaar formaat.
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.