Hulp nodig touchscreen controll en 1080p TV

Pagina: 1
Acties:

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag waar ik niet uitkom. Ben al dagen bezig met allerlei info en fora door te spitten video kaart en moederbord specs te bestuderen mbt het volgende:

Ik wil een htpc bouwen op basis van de Thermaltake DH-101, ik wil een goed ATX bord erin, sterke processor en een sterke videocard zodat ik ook nog kan gamen als ik dat wil.

Mijn idee is om een 10.4" touchscreen te gebruiken voor selectie van media dus als input device. De touchscreen die ik heb gekocht is een VM104 via ebay om te proberen. (link voor info http://www.short-circuit.com/product/VM104.html )
Resolutie native 600x800, vga voor scherm en usb voor touch control gebeuren.

Alle beeldmedia, films, internet, games, moeten worden afgespeeld op mijn philips 42pfl9703, moet dus tv out liefst echte HDMI (beeld en geluid) hebben, dit kan een probleem zijn voor huidige videokaarten heb ik begrepen, dus waarschijnlijk zal het DVI worden en die naar
HDMI zetten met apart geluid naar de tv toe. Twee kabels dus inplaats van een.

Mijn vraag is nu, als ik de touchscreen aansluit op de vga poort van moederbord met usb voor de controls kan ik dan mijn tv via de videocard gebruiken om media af te spelen zonder dat de
desktop op de touchscreen hetzelfde gaat afspelen. De touchscreen wil ik alleen gebruiken als onafhankelijke input device.
Dit ook omdat ik muziek direct van pc naar versterker wil sturen zonder tussenkomst van tv en de touchscreen ga gebruiken voor playlists selectie etc.

Verder wil ik ook een remote toetsenbord en afstandsbediening gaan gebruiken, ricavision of soortgelijk, en ik weet niet of dit elkaar ook nog gaat bijten, maar dat zie ik later wel.

Hoofdzaak is uitvogelen of ik met de touchscreen kan doen wat ik voor ogen heb.

Is er iemand hier die advies kan geven ?

Ik zit nog in de uitzoek fase dus sta nog vrij om onderdelen te kiezen, moederbord, processor, graka staan nog open.

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten, Danny

Verwijderd

Nou in ieder geval zie ik al wat dingen die ik je aan kan raden.
Koop een ATi kaart, zelfs de nieuwe 780G moederborden van ATi zijn goed (vooral de asus, die heeft HDMI+VGA), hierdoor kan je op 1 kaart beide schermen aansluiten, en deze heeft ook videoversnelling, dan heb je dat ook meegenomen.

Daarnaast kan je op windows idd wel doen wat jij wil denk ik, evt met mediaportal ofzo. 2 schermen kunnen iig onafhankelijk van elkaar beeld weergeven..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 17:27 ]

• Danny2008
Blackflower,

Bedankt voor info.

Ben al iets verder, graka gaat een 4870 worden en hoewel ik eerst naar intel based mobo's keek is de 780G best wel een interessant platform. Ga hier eens meer over lezen.
Heb zelf nog een werkkamer compu met Quad6600 en dat bevalt goed maar als ik zo de specs lees van 780 is ook niet mis.

Groeten, Danny

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:25

M2M

medicijnman

dus even samenvattend: 2 schermen, 800 bij 600 (breder dan hoog neem ik aan?) en 1080P over DVI.
bijna elke moderne pci-e videokaart voldoet hier ruimschoots aan. je zit echter wel met panning problemen, de twee resoluties matchen niet. wat de mogelijkheden zijn van twee schermen met verschillende resoluties kan ik je helaas niet zeggen. Even zelf uitzoeken op de nvidia of ati website helpt misschien. hardwarematig en softwarematig is het zeker mogelijk om twee schermen op een systeem aan te sluiten, zelfs twee met verschillende resoluties. Het zou de mogelijkheden om gebruik te maken van een extended buro blad misschien wel tegenwerken.

-_-

• Danny2008
Ik heb een voorlopige moederbord keuze gemaakt: MA78GM-S2H rev. 1.1 (die heeft bridge koel power aansluiting, de rev 1.0 niet)

Volgens testen kan die makkelijk twee weergaven aan met verschillende resoluties dus met mijn 800x600 en 1080p moet dit kunnen. En verder heeft ie een hoop goodies en power tweaks.
Verder neem ik er ook een Saph 4870 512 Mb bij voor gamen. Schijnt dat voor normaal media gebruik de ext graka kan laten slapen en zo power te besparen. Als je dan wil gamen kan die bijkomen voor meer genot op de 1080p. Inbouw grafisch is sterk genoeg voor tv werk.

Nu nog een chip kiezen voor het bord en geheugen modules en power supply. Ga maar weer de revieuws doorneuzen, Hoef niet de beste chip maar moet wel een beetje power hebben.

Gr, Danny

Verwijderd

Nou, om te beginnen maar een onwijze kick. Dit is een topic waar ik exact hetzelfde probleem zie staan als wat ik heb.

Ik heb thuis een 15" touchscreen en ben ook van plan om hiermee een HTPC te besturen voor audio en video. Video bestanden moeten vanaf het netwerk, blu-ray en DVD op een HD tv worden afgespeeld. Audio bestanden via optical en het programma Albumplayer naar mijn stereo. Zoals begrijpelijk wil ik niet mijn TV aan doen om een cd te selecteren, dit doe ik via het touchscreen. Het selecteren van de video moet uiteindelijk ook via het touchscreen verlopen.

Is het uiteindelijk nog gelukt om 2 verschillende schermen te hebben (1024*768 en 1080p)? Voor welke hardware ed heb je uiteindelijk gekozen?
Pagina: 1