Ik ben bezig met een nieuwe website en daarvoor kunnen leden foto's uploden die bijvoorbeeld bij een opdracht horen. Nu upload ik de bestanden, verklein ze en ik crop ze voor thumbnails. Stel nou dat 100 leden tegelijkertijd uploaden, dan zou dat systeem waarop het wordt gehost het zwaar krijgen of zou de max_memory_size (volgens mij?) het niet verder toelaten dan een X aantal MB's.
Nu ben ik al ff wezen kijken voor een oplossing, en weet dat sites zoals Hyves, Facebook of Flickr het in een wachtrij (que) zetten.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Data uploaden en vervolgens een cronjob maken die de verkleining en cropping doet? Want die data moet toch érgens worden opgeslagen qua upload, dus dat kan toch niet in een wachtrij?
Wat is de beste oplossing om foto's te uploaden zonder dat het systeem overbelast raakt?
Nu ben ik al ff wezen kijken voor een oplossing, en weet dat sites zoals Hyves, Facebook of Flickr het in een wachtrij (que) zetten.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Data uploaden en vervolgens een cronjob maken die de verkleining en cropping doet? Want die data moet toch érgens worden opgeslagen qua upload, dus dat kan toch niet in een wachtrij?
Wat is de beste oplossing om foto's te uploaden zonder dat het systeem overbelast raakt?
[ Voor 8% gewijzigd door Zenda op 03-09-2008 10:32 ]
Zenda likes some milk every now and then..