Partitie fout

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 11:06
Ik was gister bezig met mijn f1 1TB schijf. Ik wou van de schijf weer 1 partitie maken het waren er eerst 2, de 2e was 70GB de 1e de rest.
Ik deed dit met PartitionMagic. Hij was lekker bezig toen opeens windows crashte midden in het proces. Ik dacht al het ergste maar gelukkig kwam windows met zijn schijfcontrole en wist iig al mijn bestanden terug te vissen.

Dat was een opluchting... de schijf zit bijna vol en alles er weer opnieuw opzetten kost veel tijd. Maar je raad het al er klopt nu iets niet helemaal. De partitie is nml nog steeds even groot als voor deze actie. Tenminste het spreekt elkaar tegen op het moment, zie afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/forum/attachment.php?attachmentid=4295&d=1220424728

Zoals je ziet is er ook nog 8MB niet gepartitioneerd, die werd voorheen gebruikt voor extended partitie (weet niet precies hoe dit zit). Dat wou ik fixxen met PartitionMagic maar die zegt gewoon er zijn te veel errors de groete ik stop er mee.

Hoe krijg ik mijn partitietabel weer goed? Het is niet een boot schijf ofzo, dus fixmbr (nooit echt gedaan eigenlijk) heeft denk ik geen zin?

Wat ik al geprobeerd heb:
- partition magic dus die nu niet veel meer wil doen. Ik kan niets meer undo'en van de mislukte actie
- uitvoerige (alle vinkjes) checkdisk

Alle hulp is welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door jozuf op 03-09-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

dus geen enkel bestand op de schijf is leesbaar?
offtopic:
(NTFS schijven herpartitioneren zonder fatsoenlijke format is sowieso dus niet aan te raden... en partition magic loopt geregeld vast. backups zijn heilig (en niet raid1 als backup nemen!)

als er niets meer leesbaar is, zijn er tooltjes genoeg te vinden die de data op NTFS schijven nog redbaar maken.

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 03-09-2008 12:40 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
nee niet leesbaar idd.

Tooltjes genoeg idd de helft loopt alleen vast of werkt niet. Misschien dat er iemand een tip kan geven ofzo. Wat ik tot dusver o.a. heb geprobeerd aan tools:

- SysInternals Partition Recovery (trial = te gelimiteerd)
- Ultimate Boot CD maar herkent schijven niet
- Ontrack EasyRecovery
- Active partition recovery
- Nu bezig met Partition Table Doctor 3.5

Deze vond ik ook nog. Ik vertrouw me zelf alleen niet met deze tool dus daar heb ik nog nix mee gedaan maar het lijkt erg krachtig als je weet wat je doet...

Ik heb btw m'n belangrijke data wel gebackupped hoor da's het probleem niet opzich. Er staat wel nog wat videomateriaal op waarvan ik geen backup heb maar hier kan ik ook zonder leven.... De schijf zat gewoon al voor 800GB vol.... omdat allemaal stuk voor stuk terug te gaan zetten.....

[ Voor 19% gewijzigd door jozuf op 03-09-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
[sarcasm]bedankt voor de geweldige hulp[/sarcasm]
Ik heb er maar voor gekozen de schijf opnieuw te partitioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 12:20
Wat werkte er dan niet aan die recoveryprogramma's? Vaak is er dan toch nog wel een gedeelte te recoveren. Hoe dan ook, laat het een wijze les zijn om voortaan backups te maken (zeker als je een ingrijpende actie doet zoals herpartitioneren), en niet zo'n verouderd programma als partition magic te gebruiken wat sowieso al een slechte reputatie heeft mbt vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
jozuf schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:19:
Wauw zeg.. helpen wordt zelfs een verplichting..... nog even en de politie staat op de stoep als je niet nuttig genoeg reageert...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozuf schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:19:
Ik heb er maar voor gekozen de schijf opnieuw te partitioneren
Niet alleen is dit een ultiem kansloze opmerking waarmee je verdere hulp wmb wel kunt vergeten, het is ook nog eens je topic kicken. Binnen een paar uur zelfs. Heb geduld en hou je aan de regels. Die dicteren onder andere dat je minstens een volle dag wacht voordat je je topic omhooghaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Partition Magic :')....

Ik gebruik sinds een jaar of twee nu Acronis Disk Director (van de Acronis Boot CD, waar ook Trueimage op staat), en daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad. (stuk of 30 x partities inmiddels aangepast / vergroot / verkleind / etc, gaat altijd perfect)

@Sjoko: ben het een beetje met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aan de woorden van HlpDsK heb ik weinig toe te voegen. Jij verwacht midden overdag alle hulp van de wereld te krijgen? De meeste mensen zijn ook gewoon aan het werk of studie. Had gewacht tot 's avonds en waarschijnlijk had je dan veel meer reacties gehad. Nu ben je belachelijk bezig en overtreed de regels op dit forum. Een topic kick binnen 24 uur had ik misschien door de vingers kunnen zien en afgedaan met een kleine opmerking/waarschuwing, maar op deze manier hoeft het echt niet, daarom wordt dit topic gesloten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.