Online gamen op school geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 6.137 views

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-03 17:23
Beste mensen,

Sinds kort zit ik weer op school en aangezien het nog niet zo druk is heb ik af en toe wel zin om een potje online te gamen. Alleen is alles hier op school geblokkeerd. Heb HTTP Tunnel en Proxytunnel al geprobeerd maar ben er niet doorheen gekomen. Weet iemand misschien een oplossing?

Vr Gr

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Een oplossing? Vraag het aan de systeembeheerders. That's the only way ;)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk dat je inderdaad de systeembeheerder een kratje bier moet aanbieden.

Money for nothin' and your chicks for free

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:20

mphilipp

Romanes eunt domus

School is om te leren. Pak een boek als je niets te doen hebt. Leer je misschien nog iets nuttigs... ;)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Een UMTS Kaart oid kopen voor in je laptop :P Nee meestal is het wel goed dicht geschroefd. En als je er dan doorheen komt is de kans dat je flinke lag hebt ook best hoog. Het zal niet voor niks zijn ;)

• geforce5_guy
  • Niet online
KeFFeR1208 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:36:
Beste mensen,

Sinds kort zit ik weer op school en aangezien het nog niet zo druk is heb ik af en toe wel zin om een potje online te gamen. Alleen is alles hier op school geblokkeerd. Heb HTTP Tunnel en Proxytunnel al geprobeerd maar ben er niet doorheen gekomen. Weet iemand misschien een oplossing?

Vr Gr
Ja je leerboeken pakken en doen wat je op school moet doen. Indien je een eigen laptop hebt kan je wel een singleplayer spel doen. En niet op de computers op school. Heb/Had daar zoon hekel aan als mensen die computers gebruikte voor dingen als spellen terwijl andere mensen de computer wel voor school nodig had.

Je kan vragen aan de systeembeheerder waarom het is. Maar ik snap wel waarom. Netwerk belasting en het netwerk is er niet voor bedoeld.

Verwijderd

geforce5_guy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:44:
[...] Netwerk belasting en het netwerk is er niet voor bedoeld.
Valt toch wel mee? Voor gamen is niet zo veel bandbreedte nodig..

Ik zie mensen bij mij op school regelmatig Torrents downloaden op hun usb-stick of laptop.. :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 09:47 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

geforce5_guy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:44:
[...]

Maar ik snap wel waarom. Netwerk belasting en het netwerk is er niet voor bedoeld.
De systeembeheerder willen zoveel mogelijk bandbreedte om zelf te kunnen gamen ;)

Money for nothin' and your chicks for free

• geforce5_guy
  • Niet online
DeeJee schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:47:
[...]

De systeembeheerder willen zoveel mogelijk bandbreedte om zelf te kunnen gamen ;)
Nee om zijn films te downloaden ;)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe omzeil ik de policy van het netwerk waar ik in zit?

Aan het omzeilen van policies, zoals bijvoorbeeld het niet kunnen MSN'en op scholen, werken wij niet mee. Deze policies zijn er immers niet voor niets. Eventueel kan je contact opnemen met de beheerder om één en ander in goed overleg mogelijk te maken
iets met FAQ enzo.

Hoe zou jij het vinden als jij iets belangrijks moet inleveren en het niet kan omdat het netwerk over de zeik gaat omdat de rest van de klas/mediatheek zit te gamen ......
DeeJee schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:47:
[...]

Daar hebben beheerders eigen ADSL lijnen voor :+

[ Voor 20% gewijzigd door LuckY op 03-09-2008 09:50 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
LuckyY schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:49:
[...]

iets met FAQ enzo.

Hoe zou jij het vinden als jij iets belangrijks moet inleveren en het niet kan omdat het netwerk over de zeik gaat omdat de rest van de klas/mediatheek zit te gamen ......
Vaak is dat niet belangrijk meer. Het is tegenwoordig als IK maar mijn ding kan doen dan is het goed. De rest kan neervallen...

Verwijderd

LuckyY schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:49:
Belangrijker: hoe vind je het als jij daar druk voor school wil gaan werken, maar constant om je heen mensen hoort schreeuwen, schelden of allerlei vervelende geluiden hoort van computers... Explosies, schoten, weet ik veel

En als je een verslag moet maken, de mediatheek binnen loopt en alle 20 computers bezet zijn door 20 gasten die allemaal hetzelfde schietspel spelen? Genoeg mensen die niet een computer durven te claimen, genoeg spelers die gaan zeiken dat ze net zitten en er niet af willen, etc ;)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 18:33
Idd... lui die aan het gamen zijn op een schoolnetwerk/computer mag je er van mij keihard aftrappen.

• KeFFeR1208
Zozo zou bijna zeggen dat jullie nerds zijn maar dat doe ik toch maar niet. Allemaal zo lekker Pro-School/Studeren. Heb trouwens mijn eigen laptop, net zoals 100% van alle leerlingen hier op school. Het probleem van de "bezette computer" is er dus niet.

Ze werken hier met een heuse "ICT-afdeling" dus 1 kratje bier zal niet genoeg zijn. Ben student dus kan me geen tankwagen vol veroorloven.

Evengoed bedankt voor jullie replies. Ga thuis wel mn potje CoD4/BF2 afmaken.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Leraren hebben het al lastig zat:
- Nee we gaan geen linerider spelen.
- Hyven doe je thuis maar
- E-mail checken ook
- School is geen plek voor Runeschaap
- Wil je de anatomie van het vrouwelijk lichaam thuis gaan bestuderen?

En nee dit is geen overdrijving van de realiteit. Dit moest ik doorstaan tijdens stage vorig jaar. Tip: Windowskey + L = gg
KeFFeR1208 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:07:
Zozo zou bijna zeggen dat jullie nerds zijn maar dat doe ik toch maar niet.
:X

We zijn niet pro-studie,

We zijn eerder pro-systeem/netwerkbeheerder. We leven mee met die mensen die hinder ondervinden van dit soort situaties.

[ Voor 33% gewijzigd door DeX op 03-09-2008 10:12 ]

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Waar is de goede oude tijd dat ze gewoon .exe hadden geblokkeerd om te runnen. Maar dat er wel winzip op de pc zat, en via winzip kun je ze gewoon openen :)

Of dat ze processen monitoorden bij ons dus je gewoon even quake.exe renamed naar notepad.exe

Verder denk ik dat je er weinig aan kan doen als je de systeembeheerders een beetje normaal hun werk doen...

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
KeFFeR1208 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:07:
Zozo zou bijna zeggen dat jullie nerds zijn maar dat doe ik toch maar niet. Allemaal zo lekker Pro-School/Studeren. Heb trouwens mijn eigen laptop, net zoals 100% van alle leerlingen hier op school. Het probleem van de "bezette computer" is er dus niet.

Ze werken hier met een heuse "ICT-afdeling" dus 1 kratje bier zal niet genoeg zijn. Ben student dus kan me geen tankwagen vol veroorloven.

Evengoed bedankt voor jullie replies. Ga thuis wel mn potje CoD4/BF2 afmaken.
Misschien dat hier inderdaad systeem en netwerk beheerders zitten .
Die mensen zijn er niet voor niks ....
Want jij bent de eerste die zeurt als je niet op internet kan ....
En dan heeft de systeembeheerder alles gedaan ?
Dat is gewoon Proactive bescherming

:W welkom op GoT trouwens.

• KeFFeR1208
haha ja ik snap het ook allemaal wel hoor, en het blijkt maar weer dat jullie allemaal heel goed jullie werk doen. Maar af en toe is het gewoon leuk om ff een potje online te gamen als je ff zit te niksen op school, dat weten jullie ook.

• RocketKoen
  • Laatst online: 10-03 21:09
goede kans dat je systeembeheerder ook op GoT zit mee te lezen ;)
KeFFeR1208 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:41:
haha ja ik snap het ook allemaal wel hoor, en het blijkt maar weer dat jullie allemaal heel goed jullie werk doen. Maar af en toe is het gewoon leuk om ff een potje online te gamen als je ff zit te niksen op school, dat weten jullie ook.
Als je op school niks te doen hebt, dan ga je naar huis...
en anders zijn er genoeg multiplayer games waar je het schoolnetwerk niet voor nodig hebt.
kaarten met je klasgenoten en naar de friettent waren populaire games vroeger bij mij op school

[ Voor 82% gewijzigd door RocketKoen op 03-09-2008 10:44 ]

TheS4ndm4n#1919

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

KeFFeR1208 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:41:
Wat ik vroeger wel eens deed is zelf een switch meenemen en dan met elkaar een simpel mini-lan opzetten (iedereen had eigen laptop tenslotte). Zolang je die switch niet op het echte netwerk aansluit en je andere studenten/docenten niet in de weg zit (dus ook de geluidsproductie alsmede de ruimte die je in beslag neemt) is er weinig aan de hand wat dat betreft ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

BCC

Tegenwoordig doe je dat toch met een AD-HOC Wifi netwerkje :)?

[ Voor 79% gewijzigd door BCC op 03-09-2008 10:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BCC schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:49:
In "mijn tijd" (dat klinkt oud :X ) had niet iedereen wifi, daarnaast was dat toch 11mbit en veel lag natuurlijk ;)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59
Online? ga je toch gewoon over Lan tegen elkaar knallen, deden wij vroeger ook ^^

• Iozay
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik hoop dat je systeem beheerder permissies heb. Als je dat hebt kan je het volgende doen:

1: Zoek op Google de poorten op die je nodig hebt(met voorkeur van Wikipedia)
2: Haal adminpak.msc van de windows server cd af(server 2003)
3: Log in op de Routing and vpn server(hoogstwaarschijnlijk dezelfde als de DHCP). mits je de permissies hebt)
4: volg deze path:
Start>Administrative tools>Routing and remote access(klik)
5: Klik rechts op je server en zorg er voor dat de port er aan is toegevoegd(Ik kan de path niet geven gezien de service niet op de server staat waar ik op dit moment bezig mee ben).

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nee, dat helpt hem niet. Hij zit op school en is daar geen admin. Bovendien is jouw "oplossing" nogal afhankelijk van je infrastructuur: ik gebruik helemaal geen server met RAS bijvoorbeeld.

Vicariously I live while the whole world dies

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 18:33
BCC schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:49:
Kijk, dat zijn dus echte oplossingen voor dit "probleem".

Voor wat betreft het gamen op een schoolnetwerk en de opmerking over nerds... Nja... als nerd kun je je tijd wel beter besteden dan aan gamen op het schoolnetwerk.

[ Voor 26% gewijzigd door The - DDD op 03-09-2008 12:07 ]

Verwijderd

Lol, spellen spelen op school is zo zinloos. Ik zou het niet erg vinden als ze ergens op een forum zitten.. maar echt spelen.. naah.

Ik ben stage wezen lopen bij een school (MBO) en daar waren we ook altijd zo veel mogelijk aan het blokkeren. Filmsdownloaden.. mwah dat gebeurde wel eens maar niet zoals mensen denken.

Maar ik ben het er wel mee eens dat er op school absoluut niet gegamed mag worden en dan te bedenken dat ik thuis veel game.
Ik vind dat school is om te leren en als het je niet zint dan ga je maar weg.
Op een VMBO school willen ze nog wel eens tegen je zeggen.. je moet nu gaan leren anders ga je niet over en mag je vertrekken met je zooitje van school.
Op een MBO zegge ze dat niet.
Als ze je geld maar krijgen, verder is het hun een zorg wat jij doet.

Gamen staat btw bij veel scholen zelf bijna boven aan als het strengst verboden.
Zo kreeg je op me vorige school bij de 1ste keer een waarschuwing.
2de keer een officieele school waarschuwing (Waar je er 3 van mocht hebben en dan kon je vertrekken)
3de keer betrapt.. Schorsing.

Maar waarom zou je nog school volgen als je zo no-life bent dat je zelfs onder school tijd 24/7 een spel wil spelen :S... een spelletje... << een spelletje... -.-

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vraag het aan je systeembeheerder. Vindt hij het goed, regel het met hem en veel plezier met gamen.

Zo niet, heb je pech B)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.