Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 11:26
Hallo,

Ik ben gisteren tot mijn grote schrik(kuch) erachter gekomen dat mijn ipod oortjes gesneuveld zijn. Het rubber heeft los gelaten, dit lijkt een vaker voorkomend kwaaltje te zijn, maar ik weiger met iets defects rond te lopen dus ik ben op zoek gegaan naar nieuwe oordopjes.

Echter.. Al deze oordopjes zijn in-ear, dus je moet een stukje "speaker" in je oor frotten. Dat zit mij dus absoluut niet en ben ik op zoek gegaan naar oordopjes zoals het ipod model oordopjes.

Ik heb al wat door het forum opgestruind en de hele bol.com catalogus doorzocht. Alleen de gevonden modellen voldoen niet aan de eisen die ik er aan stel zoals een niet groot ferquentie bereik.

Zijn deze oordopjes niet verkrijgbaar met ee ferquentie bereik van lager dan 20 hz en hoger dan 20.000hz?

En zo ja, wie heeft ideeën welke wel voor mij voldoen.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

Waarom wil je zo'n groot frequentiebereik? Je weet toch dat de grenzen die je noemt de limieten zijn van het menselijk oor?

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 17:34
Lager dan 20 en hoger dan 20000 heeft geen zin omdat het menselijk oor dat niet waarneemt. Daar zou ik dus niet te veel op focussen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Wat moet ik kopen topics schieten we niet meer meteen af (lees: ze zijn beperkt weer toegestaan). Maar dan moet je wel iets meer inzet tonen. Om RoD te quoten:
Kijk eens wat er te krijgen is in jouw prijsklasse, gebruik de Pricewatch en ga vervolgens eens reviews lezen. Daarin kun je lezen hoe de oordopjes klinken die je gevonden hebt. Natuurlijk blijft geluidskwaliteit subjectief dus eigenlijk is zelf beluisteren het beste, al is dat vaak niet mogelijk bij oordoppen.

Kijk ook eens naar de ervaringentopics hier in PMD. Dat kleine beetje zelfwerkzaamheid is toch wel wat we verwachten van een Tweaker, en dat mis ik hier een beetje. Graag dus eerst zelf wat meer vooronderzoek doen alvorens je hier aan komt kloppen.
Overigens kun je dat frequentiebereik wel vergeten, het zegt niets over de geluidskwaliteit van de oordopjes. Daarnaast is het bereik wat jij aangeeft ongeveer wat een vrijwel perfect menselijk gehoor kan horen als je nooit bent blootgesteld aan hard geluid (overigens heb ik het niet over voelen, want dat is niet van toepassing bij oordopjes).

Maar goed, ik geef het topic nog een kans, maar geef dan wel aan welke oordopjes je aanspreken en waarom. Misschien kunnen we je dan helpen een keus te maken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 11:26
1: Het is geen topic van waar moet ik kopen. Een winkel kan ik makkelijk zelf vinden.
2: Alles wat ik vind op sites als Bol.com, conrad etc zijn in-ear dopjes, en die draag ik niet graag omdat zij niet confortable zitten. Dus heb zelf al research gedaan.
3: Het ferquentie bereik is bedoelt dat ik geen halve dopjes wil. Dus ben bereid er goed voor te betalen. Aangezien de meeste dopjes die ik tegen kom 10 euro kosten en een ferquentie bereik hebben dat pas begint bij 40+ ongeveer.

Mijn vraag is gewoon of buiten de apple oordopjes(hebben hoge kwaliteit in geluidsweergave maar lage kwaliteit in lifetime) ook nog oordopjes zijn(non-in-ear) die wel lang mee gaan?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je Hoedje's post wel goed doorgelezen?
Maar goed, ik geef het topic nog een kans, maar geef dan wel aan welke oordopjes je aanspreken en waarom. Misschien kunnen we je dan helpen een keus te maken :)
Hier kunnen we dus niets mee. We verwachten toch wel iets meer dan dat je hier laat zien hoor. Het is hier geen helpdesk die even voor jou op zoek gaat naar nieuwe oordopjes. Als je specifieke vragen hebt omtrent je keuze mag je ze hier stellen, maar wij gaan niet jouw nieuwe oordopjes uitzoeken.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Apple oordopjes hebben dus absoluut geen hoge kwaliteit in geluidsweergave. Loop een willekeurige electronicazaak in en koop oordopjes van Sennheiser voor 2 tientjes. Die klinken beter dan de oordopjes van Apple (die je trouwens ook gewoon in de winkel los kan kopen) voor 40 euro.

Ook snap ik niet helemaal dat je alleen maar in-ear dopjes tegen komt, 20 seconden op Bol.com: klik ;)

Succes :P

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
RoD schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:44:
Heb je Hoedje's post wel goed doorgelezen?

[...]

Hier kunnen we dus niets mee. We verwachten toch wel iets meer dan dat je hier laat zien hoor. Het is hier geen helpdesk die even voor jou op zoek gaat naar nieuwe oordopjes. Als je specifieke vragen hebt omtrent je keuze mag je ze hier stellen, maar wij gaan niet jouw nieuwe oordopjes uitzoeken.
^^Met RoD, kortom deze gaat op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.