Dag mensen,
Ik ben op eigen houtje C beginnen leren aan de hand van webpagina's hier en daar (vind geen enkele webpagina echt goed tot dusver). Laatste keer dat ik programmeerde was Turbo Pascal een jaar of 14 geleden, dus mijn voorkennis is vrijwel nihil.
Mijns inziens is oefening de beste kunst, maar helaas heb ik dus niemand die mij kan helpen als ik fouten maak. Vandaar deze post. Ik probeer zelf altijd fouten op te lossen maar hier zit ik nu al een half uur op te kijken en ik zie het probleem écht niet. Voor geoefende programmeurs is dit piece of cake natuurlijk: het is op "Hello World" na het simpelste programmaatje dat er is.
Ik ben er intussen al achter dat ik hier veel beter het commando switch kan gebruiken, maar desalniettemin zou dit moeten werken. Waarschijnlijk ligt het aan mij, hoewel mijn compiler al enkele keren gekke dingen gedaan heeft waardoor ik soms vrees dat het aan hem ligt
(LCC want die van Borland krijg ik maar niet geïnstalleerd op Vista x64 - blijft zeuren om .net Framework 1.1 terwijl er 3.5 op staat).
Ik ben op eigen houtje C beginnen leren aan de hand van webpagina's hier en daar (vind geen enkele webpagina echt goed tot dusver). Laatste keer dat ik programmeerde was Turbo Pascal een jaar of 14 geleden, dus mijn voorkennis is vrijwel nihil.
Mijns inziens is oefening de beste kunst, maar helaas heb ik dus niemand die mij kan helpen als ik fouten maak. Vandaar deze post. Ik probeer zelf altijd fouten op te lossen maar hier zit ik nu al een half uur op te kijken en ik zie het probleem écht niet. Voor geoefende programmeurs is dit piece of cake natuurlijk: het is op "Hello World" na het simpelste programmaatje dat er is.
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| #include <stdio.h> int main() { int x; float a,b,c,d; printf ("US naar EU converteertool\n"); printf ("\n"); printf ("1) Afstand omzetten\n"); printf ("2) Gewicht omzetten\n"); printf ("3) Inhoud omzetten\n"); printf ("4) Temperatuur omzetten\n"); printf ("\n"); printf ("Druk op een andere toets om het programma te beeindigen\n"); printf ("\n"); scanf ("%d", &x); if (x = 1) { printf ("Geef een afstand in inches in:"); scanf ("%f",&a); printf ("%3.2f inches komt overeen met %3.2f milimeter", a, a*25.4); } else if (x = 2) { printf ("Geef een gewicht in ounce in:"); scanf ("%f",&b); printf ("%3.2f ounce komt overeen met %3.2f gram", b, b*28.349523125); } else if (x = 3) { printf ("Geef een inhoud in US gallons in:"); // Bij gebrek aan eenvormige inhoudsmaat werd het maar de gallon... scanf ("%f",&c); printf ("%3.2f US gallon komt overeen met %3.2f liter", c, c*23.785412); } else if (x = 4) { printf ("Geef een temperatuur in Farenheit in:"); scanf ("%f",&d); printf ("%3.2f °F komt overeen met %3.2f °C", d, (d - 32) * (5/9)); } else printf ("Tot ziens!"); return 0; } |
Ik ben er intussen al achter dat ik hier veel beter het commando switch kan gebruiken, maar desalniettemin zou dit moeten werken. Waarschijnlijk ligt het aan mij, hoewel mijn compiler al enkele keren gekke dingen gedaan heeft waardoor ik soms vrees dat het aan hem ligt