Ik heb een generic List<T>, bijv. List<Product>. Product is een class met enkele properties, waaronder een enum.
Daarnaast heb ik een data entry form. Op deze form heb ik een datagridview; deze grid is gebind aan de List<Product> en enkele invoervelden zijn via de databindings collection gekoppeld aan de List<Product>.
Ik wil een combobox binden aan de enum property ProductStatus van Product.
Het eindresultaat moet zijn: combobox gevuld met de lijst van enumeratiewaarden van ProductStatus en bij selectie uit de combobox moet de property gezet worden zodat de grid netjes de actuele waarde uit de combobox weergeeft.
Ik heb wat zitten stoeien met de combobox, gezocht op dit forum en op Google maar kom er nog niet uit.
Kunnen jullie mij op weg helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| public enum ProductStatus = {New, Open, Rejected};
public class Product
{
private ProductStatus productStatus;
public Product()
{
}
public ProductStatus ProductStatus
{
get
{
return this.productStatus;
}
set
{
this.productStatus = value;
}
}
etc.etc. (meer properties weggelaten)
} |
Daarnaast heb ik een data entry form. Op deze form heb ik een datagridview; deze grid is gebind aan de List<Product> en enkele invoervelden zijn via de databindings collection gekoppeld aan de List<Product>.
Ik wil een combobox binden aan de enum property ProductStatus van Product.
Het eindresultaat moet zijn: combobox gevuld met de lijst van enumeratiewaarden van ProductStatus en bij selectie uit de combobox moet de property gezet worden zodat de grid netjes de actuele waarde uit de combobox weergeeft.
Ik heb wat zitten stoeien met de combobox, gezocht op dit forum en op Google maar kom er nog niet uit.
Kunnen jullie mij op weg helpen?