Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Geen matches
YaYo86 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:33:
[...]

Ik zie alleen: Actief Audiothema, Oproepgebeurtenissen, Berichtgebeurtenissen, Agenda-gebeurtenissen, Batterijgebeurtenissen en Toebehorengebeurtenissen..
Hmm raar, ik heb er ook nog "Menugebeurtenissen" en "Tel.funct.gebeurtenissen"
Zelf vind ik soms het geluidje beetje laat reageren..

Ik hoop dat de 2.0 firmware snel komt..
Maar als ik bij de pagina van de N96 kijk, vind ik het niet al te spannend meer..
Er zullen toch wel naast de weergegeven fixes nog wel onderwater fixes zijn ?

Zoals de achtergrond bij de MP3 speler.. ( miss is dat alleen bij mij )
Maar de bovenste balk waar je je ontvangst en "Afspelen" en je batterij ziet, is hetzelfde als de mp3 speler zelf.. Het loopt niet goed over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Geen matches
YaYo86 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:33:
[...]

Ik zie alleen: Actief Audiothema, Oproepgebeurtenissen, Berichtgebeurtenissen, Agenda-gebeurtenissen, Batterijgebeurtenissen en Toebehorengebeurtenissen..
Heb je de nieuwste firmware erop staan?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46
Geen matches
_Christiaan_ schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:13:
[...]

Heb je de nieuwste firmware erop staan?
Yes die staat er op, versie 11.047.238.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Matched: n85
Raar, ik heb in dat menu ook nog "Menugebeurtenissen" en "Tel.funct.gebeurtenissen".

Je hebt toch wel een N85? :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
_Christiaan_ schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:13:
Raar, ik heb in dat menu ook nog "Menugebeurtenissen" en "Tel.funct.gebeurtenissen".

Je hebt toch wel een N85? :P
Weird.. Haha ja ik heb 100% zeker de N85 :P Alleen ik kreeg Duitse boekjes bij deze tel. Type RM-333

Misschien heeft dat er mee te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door YaYo86 op 09-05-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Robert Webbe,

weet je toevallig of de nieuwe firmware update van de N85 meteen een update bevat van Online Delen? De huidige versie op de N85 is 3.1.08.40, terwijl Nokia Beta Labs versie 4.3 heeft uitgebracht (check: http://betalabs.nokia.com/betas/view/share-online-4).

En weet je toevallig of die nieuwe 4.3 te installeren is met de huidige firmware van de N85? Staat de huidige versie in het ROM-gedeelte? Is deze te verwijderen? Moet je per se de nieuwe versie op het telefoongeheugen zetten, of mag dit ook op je exteren kaart van 8GB?

Ik hoop dat je het antwoord weet op deze vtragen. Alvast bedankt in ieder geval!

Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:19
Geen matches
Zolang de status om betalabs nog beta is, zal die niet standaard in de productieversie komen. Als je wilt, kun je hem zelf downloaden en installeren, zowel op de huidige versie als op de nieuwe versie.

Ik heb hem er zelf ook al opgezet met de voornaamste reden dat je niet meer hoeft te wachten met het uploaden van een foto totdat je de volgende kunt kiezen. Hij werkt bij mij prima.

Ik meen te herinneren dat je geen keuze krijgt waar je hem mag installeren, hij gaat standaard naar het toestel geheugen. Verwijderen wordt een probleem, je zult een harde reset moeten uitvoeren, dan krijg je de oorspronkelijke versie weer terug. Geheel verwijderen zal niet lukken, het is onderdeel van de verplichte ROM onderdelen.

[ Voor 30% gewijzigd door robertwebbe op 10-05-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Robert!

Heb ik nog een vraagje: welke webbrowser is het meest geschikt voor de N85? Mijn eigen bevindingen:
1> Ingebouwde webbrowser is te traag
2> Opera Mini is snel, maar instabiel (applicatie sluit vaak zichzelf af)
3> Ozone (O3) werkt van geen meter op de N85 (je mobiel wordt er super traag van)

Heeft iemand een goede optie / alternatief? Wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds januari ook de N85, maar ben er ook niet zo tevreden mee. De telefoon loopt steevast vast bij het opladen via de lader die ik erbij gekregen heb, soms gaat vastlopen gepaard met een piep, en dan moet ik de batterij eruit halen en herstarten. Vooral 's nachts is dat een kriem.

Ook loopt bij mij na 10/15 seconden video afspelen de telefoon vast. Enorm vervelend. Gebeurt ook met CorePlayer, dus aan de videosoftware kan het niet liggen.

Wat ik ga proberen is de sd-kaart (die ik erbij kreeg) te backuppen, en te formatteren (via de telefoon), ik heb op internet gelezen dat dat zou kunnen helpen.

Daarnaast krijg ik, als ik thuis op WLan wil internetten, de error: Geen reactie van gateway. Ontzettend vervelend, want de enige oplossing is het kopen van een nieuwe router, maar daar begin ik niet aan.

Tot die tijd wacht ik geduldig op firmware, en dan nog maar hopen dat alles opgelost is.

Kortom: mensen die erover denken om deze telefoon te kopen: ik raad het af.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:17:
Ik heb sinds januari ook de N85, maar ben er ook niet zo tevreden mee. De telefoon loopt steevast vast bij het opladen via de lader die ik erbij gekregen heb, soms gaat vastlopen gepaard met een piep, en dan moet ik de batterij eruit halen en herstarten. Vooral 's nachts is dat een kriem.

Ook loopt bij mij na 10/15 seconden video afspelen de telefoon vast. Enorm vervelend. Gebeurt ook met CorePlayer, dus aan de videosoftware kan het niet liggen.

Wat ik ga proberen is de sd-kaart (die ik erbij kreeg) te backuppen, en te formatteren (via de telefoon), ik heb op internet gelezen dat dat zou kunnen helpen.

Daarnaast krijg ik, als ik thuis op WLan wil internetten, de error: Geen reactie van gateway. Ontzettend vervelend, want de enige oplossing is het kopen van een nieuwe router, maar daar begin ik niet aan.

Tot die tijd wacht ik geduldig op firmware, en dan nog maar hopen dat alles opgelost is.

Kortom: mensen die erover denken om deze telefoon te kopen: ik raad het af.
Exact dezelfde symptomen, ik kan niet eens op de wekker vetrouwen aangezien de foon in 50% van de gevallen alweer uit staat als deze aan de lader hangt. Qua timing van de schrille piep van de foon aan de lader lijkt het erop dat het gebeurt als de foon besluit dat de accu vol is. Hou hem van de lader af voordat ie dat signaal geeft en hij blijft keurig aan.

Verder gebeurt het meer dan eens dat de camera meer dan 30 sec nodig heeft om gereed te zijn na het openen van het luikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:41:
[...]

Qua timing van de schrille piep van de foon aan de lader lijkt het erop dat het gebeurt als de foon besluit dat de accu vol is.
Klopt, heb vaker gelezen dat de telefoon vastloopt als de accu vol is en de telefoon aan de lader ligt. Maarja, ik word 's nachts niet automatisch wakker als de accu volgeladen is ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:41:
Verder gebeurt het meer dan eens dat de camera meer dan 30 sec nodig heeft om gereed te zijn na het openen van het luikje
Hmm, daar heb ik nog geen last van gehad.

Lijkt erop dat Nokia nog genoeg werk heeft (of hopelijk al heeft gedaan) voor de volgende firmware upgrade voor de N85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:17:

<verhaal>
Mijn N85 gaf weleens een pieptoon als de batterij leeggelopen was en ik hem weer aan de lader hing. Een hele rare toon, continu en hard.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hebben jullie enig idee hoe ik een telefoonnumer kan zien bij gemiste oproepen of ontvangen oproepen?? dan zie ik jammer genoeg geen telefoonnummer alleen bellen en nog 2 dingen. Ik moet naar telefoonboek gaan om een telefoonnummer van een contactpersoon te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:28:
hebben jullie enig idee hoe ik een telefoonnumer kan zien bij gemiste oproepen of ontvangen oproepen?? dan zie ik jammer genoeg geen telefoonnummer alleen bellen en nog 2 dingen. Ik moet naar telefoonboek gaan om een telefoonnummer van een contactpersoon te zien.
Heb even gekeken, maar het lijkt erop dat dat niet mogelijk is... slecht eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Geen matches
dat is erg raar...
Want ik zie bij gemiste oproepen -> opties gewoon "Nummer gebruiken" staan...
En dan "Bewerken".. dan zie je hem gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ja klopt santo, raar maar waar :)

en zoals Pred164 het aangaf is de trilfunctie heeeeeeell irritatnt. Ik heb daarom de trilfunctie gewoon uitgeschakeld. De trilfunctie maakte bijna meer geluid dan mijn beltoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
Grr weet iemand al wanneer de nieuwe firmware komt?? Kan niet wachten tot al die bugs zijn opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Geen matches
Hij zou binnenkort moeten uitkomen, maar ik heb geen inside information. :P

Ikzelf kijk wel uit met de nieuwe firmware. Ik heb m'n N73 toendertijd ook verziekt door van v3 naar v4 te updaten (en niet meer terug te kunnen). v4 had namelijk specifieke eigenaardigheden die me helemaal niet bevielen. Ik wacht dus even tot enkele mensen de nieuwe firmware heeft uitgeprobeerd.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
_Christiaan_ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:39:
Hij zou binnenkort moeten uitkomen, maar ik heb geen inside information. :P

Ikzelf kijk wel uit met de nieuwe firmware. Ik heb m'n N73 toendertijd ook verziekt door van v3 naar v4 te updaten (en niet meer terug te kunnen). v4 had namelijk specifieke eigenaardigheden die me helemaal niet bevielen. Ik wacht dus even tot enkele mensen de nieuwe firmware heeft uitgeprobeerd.
Kan je niet zorgen dat je die krijgt? Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Geen matches
De 20.175 update is nu beschikbaar via Firmware-update Over The Air (= FOTA)
(druk hiervoor *#0000#, Opties, Controleren op updates)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2101/3531659938_ed43a9d29d.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2354/3530846261_d4ba84fdf5.jpg

en via de Nokia Software Updater (=NSU).
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutsymbian.com/forum/attachment.php?attachmentid=4435&d=1242300521

De releasenotes zijn hier te vinden.
Edit: Dit blijken de releasenotes van de N79 te zijn. Deze is ook vandaag verschenen met exact hetzelfde typenummer dus wellicht zitten er grote overeenkomsten in.

[ Voor 112% gewijzigd door robertwebbe op 14-05-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

GG85

.......

Geen matches
Ja hoor, kwartier geleden geken en jawel, software update beschikbaar. Wil ik nu gaan updaten, zegt ie dat er niks is.....:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Geen matches
Ik heb hem ook geinstalleerd...
Een paar toepassingen erbij, ( woordenboek en online delen? )
Een paar icoontjes zijn veranderd..
Verder weet ik het nog niet..
Hij gaat volgens mij bij het dicht schuiven sneller op toetsen blokkering..

Verder nog niet veel opgevallen..
Maar niks is iig sneller geworden... =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
GG85 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:03:
Ja hoor, kwartier geleden geken en jawel, software update beschikbaar. Wil ik nu gaan updaten, zegt ie dat er niks is.....:S
Goed bezig :P Heb je via FOTA en NSU allebei geprobeerd?

FOTA moet werken zoals hierboven stond beschreven !
Santo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:17:
Ik heb hem ook geinstalleerd...
Een paar toepassingen erbij, ( woordenboek en online delen? )
Een paar icoontjes zijn veranderd..
Verder weet ik het nog niet..
Hij gaat volgens mij bij het dicht schuiven sneller op toetsen blokkering..

Verder nog niet veel opgevallen..
Maar niks is iig sneller geworden... =P
Ik knal hem er zometeen ook op ! Eerst ff back-uppen voor het geval dat.. :)

Zal mij benieuwen wat er precies in de releasenotes zal staan.

Edit: hmm hier zegt ie ook dat er geen updates zijn zowel via FOTA als NSU..

[ Voor 49% gewijzigd door YaYo86 op 14-05-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

GG85

.......

Geen matches
Ik heb hem nu binnen, werkt goed to nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Geen matches
YaYo86 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:18:
[...]

Edit: hmm hier zegt ie ook dat er geen updates zijn zowel via FOTA als NSU..
Heb je een duits model?

[ Voor 80% gewijzigd door Raymond op 14-05-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
Ja ik heb een Duits model.. ligt het daar aan? Die firmware komt zeker later uit in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
D'r staat wel ergens in dit topic beschreven hoe je die code kan omzetten naar de nederlandse/europese (ff vergeten hoe het precies zit). Dan kan je hem wel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:32
Geen matches
zijn er al negatieve ervaringen met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Want positieve doen er niet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
emreorhan schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:51:
welke firmware is de nieuwste dan???

ik heb de 11.047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob323
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Geen matches
Eentje: Je krijgt Share Online 4.0 erbij. Tot nu toe gebruikte ik SO 3.0 met Flickr. De update heeft mijn account kwijt gemaakt. Opnieuw registreren geeft eerst een nette begroeting (Hi Rob en wat uitleg), maar na een klik op 'OK, I'll allow it' verschijnt de melding 'URL not found'.

Op m'n N95 met SO 2.0 werkt registreren wel, dus Flickr lijkt te werken. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar heb nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Geen matches
Raymond schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:56:
Want positieve doen er niet toe?
tuurlijk wel maar ik wil het gewoon weten, is dat een probleem dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:32:
[...]

welke firmware is de nieuwste dan???

ik heb de 11.047
firmware 20 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Geen matches
Ik heb vandaag FOTA ge-update, aangezien ik niet veel narigheid las.

Alleen nu zie ik in het homescherm geen regels, en de iconen nog wel maar ik kan er niet op klikken :(

Ik sluit em aan via USB om op te laden, maar het laadbalkje laat niet zien dat-ie aan het opladen is.

Ik ben echt zo klaar met dat Nokia. Bugs all over the place. Neem een voorbeeld aan Apple, waar alles wel gewoon zonder hassle werkt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen matches
Yes, mijn bugjes zou gefixed zijn:
- Music plays in speaker when receive sms under silent mode
- Audio is improperly routed from headset to speaker when receiving a SMS message
Ik heb al eerder in de thread zitten melden dat ik me daar zo aan ergerde, zit vaak in trein, en verder eigenlijk geen klachten had.

Ben benieuwd of hij morgen wilt updaten, vorige update ging iig probleemloos.
Eerst eens een backup maken dan weer, dat zal wel even gaan duren aangezien ik sinds ik het ding heb nog nooit een smsje verwijderd heb; tegen de 3000 smsjes in het geheugen. Ook maar eens er uit mikken misschien dan... Want ik heb wel het idee dat hij daardoor wat langzamer is geworden in de messaging app.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Geen matches
Ja, een nieuw profiel aanmaken lukt me niet, ik klik op PROFIELEN > OPTIES > NIEUW en dan gebeurt er niets.
Doe je dit 2 of meer keer achter elkaar, dan hangt de telefoon vervolgens vas.
Batterij eruit en opnieuw opstarten en hij doet het weer, maar een nieuw profiel aanmaken lukt niet.
Mijn andere Nokia een 5800 doet het wel perfect (en snel !) deze update heeft in mijn ogen niets positiefs opgeleverd.
O, ja een harde reset *#7370# werkt ook niet, alle instellingen blijven erin staan.(ik dacht laat ik eens helemaal resetten maar dat lukt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Geen matches
Voor een complete reset, zet je toestel uit en houd sterretje, 3, groen en de aan-uitknop een tijdje ingedrukt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen matches
Aaahrr stress...
Updaten leek prima te gaan, maar nu faalde het installeren van een Device genaamd Phone USB Parent, en nu lijkt de updater te staken. Had ik toch maar FOTA gedaan.
Hij begint nu overnieuw, hoop dat het helpt. Laat nog wel even weten ;)

[Edit]
Nadat hij restartte heb ik tevens even de Nokia tray afgesloten. Geen idee of het er mee te maken had, maar het werkte nu wel perfect.
Ga nu met de nieuwe firmware spelen :)

[Edit2]
Nieuwe zaken die mij opvallen:
  • Op het normale standby scherm zijn 2 nieuwe regels verschenen, namelijk mijn email en "Install Internet Telephone". Ook is het Share Online logotje veranderd.
    Ook gaat het scherm sneller op zwart dan eerst en het pad wordt sneller gelocked.
  • Menu: Nieuw logo voor Video Centre en rechtsonder valt mij Download! op om allerlei dingen te downloaden voor je foon, Logo van Music is een mapje zonder het muzieknootje er op, Search logo lijkt me ook wat veranderd te zijn.
  • Application: Dictionary was mij nog niet eerder opgevallen. Lukt nu zo snel niet om de NL taal te downloaden omdat de Browser niet lijkt door te geven dat ik op Accept duw. Maar ik verwacht dat het installeren van de Dutch dictionary SIS wel lukt via mijn PC.
Verder werkt het tot nu toe prima. Zo eens uitzoeken wat dat Internet Telephone allemaal kan.
Ik sluit em aan via USB om op te laden, maar het laadbalkje laat niet zien dat-ie aan het opladen is.
Dat werkt hier wel gewoon. Nou houdt hij wel redelijk snel op met de melding dat de batterij vol is, maar dat kan kloppen want hij hing al even aan de USB kabel te laden voordat ik ging updaten.
Weet je trouwens zeker dat jouw update wel goed verlopen is? Want je meld wel erg veel problemen, zoals iconen die niet werken, etc. Daar lijkt me toch iets niet goed te zitten.

[ Voor 91% gewijzigd door Ultraman op 16-05-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me net ook een N85 aangeschaft :)

Misschien is het hier al aangehaald, ik heb al wat pagina's doorlopen ondertussen, maar wat raden jullie aan om te navigeren?

Momenteel staat McGuider erop, maar ik heb totaal geen idee welke kaarten dat zijn of hoe up-to-date die kaarten ook zijn (en da's natuurlijk wel belangrijk :P )

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Geen matches
De releasenotes zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Eindelijk de update, maar ik heb een duitse versie dus kan hem niet updaten. Ik wordt hier echt stront ziek van. Kan ik dan wel bij een nokia service point langsgaan voor de update?

Als ik de update lees, zie ik niet dat ze de video-opname gefixed hebben. Dat die zo hapert wanneer ik aan het filmen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 17-05-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Geen matches
Ultraman schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:11:
Aaahrr stress...
Updaten leek prima te gaan, maar nu faalde het installeren van een Device genaamd Phone USB Parent, en nu lijkt de updater te staken. Had ik toch maar FOTA gedaan.
Hij begint nu overnieuw, hoop dat het helpt. Laat nog wel even weten ;)

[Edit]
Nadat hij restartte heb ik tevens even de Nokia tray afgesloten. Geen idee of het er mee te maken had, maar het werkte nu wel perfect.
Ga nu met de nieuwe firmware spelen :)

[Edit2]
Nieuwe zaken die mij opvallen:
  • Op het normale standby scherm zijn 2 nieuwe regels verschenen, namelijk mijn email en "Install Internet Telephone". Ook is het Share Online logotje veranderd.
    Ook gaat het scherm sneller op zwart dan eerst en het pad wordt sneller gelocked.
  • Menu: Nieuw logo voor Video Centre en rechtsonder valt mij Download! op om allerlei dingen te downloaden voor je foon, Logo van Music is een mapje zonder het muzieknootje er op, Search logo lijkt me ook wat veranderd te zijn.
  • Application: Dictionary was mij nog niet eerder opgevallen. Lukt nu zo snel niet om de NL taal te downloaden omdat de Browser niet lijkt door te geven dat ik op Accept duw. Maar ik verwacht dat het installeren van de Dutch dictionary SIS wel lukt via mijn PC.
Verder werkt het tot nu toe prima. Zo eens uitzoeken wat dat Internet Telephone allemaal kan.

[...]

Dat werkt hier wel gewoon. Nou houdt hij wel redelijk snel op met de melding dat de batterij vol is, maar dat kan kloppen want hij hing al even aan de USB kabel te laden voordat ik ging updaten.
Weet je trouwens zeker dat jouw update wel goed verlopen is? Want je meld wel erg veel problemen, zoals iconen die niet werken, etc. Daar lijkt me toch iets niet goed te zitten.
Bij mij is de update idd aardig fugged up. Vandaar dat ik de toetsencombo * + 3 + groen + aan/uit wist, want dit was de enige manier om het toestel te fixen. Helaas ben je daardoor wel WEER al je instellingen kwijt, en ben ik tot kwart voor 1 's nachts bezig geweest om de boel weer op orde te krijgen. (ik heb de backup slechts gebruikt voor de telefooncontacten, agenda etc. en niet voor de instellingen).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07-2015
Geen matches
Even een dom vraagje misschien, maar moet je na een firmware update, alle eigen applicaties zoals McGuider en Opera weer opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Geen matches
Er zijn geen domme vragen he :p

Maar nee, alles blijft hetzelfde, tenzij de update mislukt zoals ik wel gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:39
Geen matches
Ik heb dus ook de duitse versie. Waarom kan deze niet updaten en wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
ff in dit topic zoeken naar uitleg over "nss", met behulp van dat tooltje de regiocode aanpassen en updaten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:39
Geen matches
Bedankt, ik heb de product code veranderd naar 0560498 met NSS. Maar NSU zegt de hele tijd dat de verbinding word verbroken tijdens het updaten. Zijn er nog andere manieren om te updaten?

EDIT:Nu start ie niet meer op :P . Moet ik er nu mee naar zo'n nokia service point?

[ Voor 18% gewijzigd door TommySprat op 17-05-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Geen matches
Hmm, je kan hem met een hard-reset proberen op te starten..

Mijn vraag was.. Is het op een of andere manier mogelijk om de 'Album' bij de muziek speler uit te zetten..?
Het lijkt me gewoon handiger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
pfff volgens mij heeft deze firmware bijna niks opgelost

ze moeten eens naar die camera kijken waarom die blijft haperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firmware update van mijn N85 naar versie 20.175 is prima verlopen. Echter lukt het mij nu niet om N-Gage te upgraden naar versie 1.20(1459). Tijdens de installatie van de nieuwe N-Gage Installer krijg ik de melding "unknown error: -5".

Vóór de firmware update kon ik altijd gewoon N-Gage updates binnen halen en installeren.

Heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Geen matches
Nou lekker, ik las dat de nieuwe firmware uit was, ik helemaal blij natuurlijk (vastlopers opgelost), maar lees hier niet veel positiefs. Ik ga de update wel draaien als ik thuis ben. Hoop stiekem dat die vastlopers bij het opladen en video afspelen opgelost zijn, dat waren mijn grootste ergernissen, en dat ik weer mag connecten naar mijn wlan ("geen reactie van gateway")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
Geen matches
Ik klop af maar nacht 1 aan de lader ging goed, geen resets, hard gepiep of fel witte WSOD (white screen of death) Als ze echt de reset problemen opgelost hebben dan houd ik hem.

Wel nog een andere speaker erin want gesprekken klinken alsof de andere kant door een vloeipapier spreekt....iemand anders dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Geen matches
Yes! Eindelijk een video volledig kunnen afspelen! De telefoon lijkt ook sneller te reageren. Nieuwe opties met de accelerometer (telefoon omdraaien is inkomende oproep negeren en alarm snoozen) nog niet getest. "Geen reactie van gateway" is er nog steeds helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
Geen matches
welke routeplanner gebruiken de meesten hier, aangezien tomtom niet werkt met de internet gps? Is de google maps wat deftig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Geen matches
Ik gebruik McGuider. Bevalt me prima behalve het feit dat het bij mij heel lang duurt voor ik een GPS-fix heb, vooral als ik rijdend GPS gebruik. Dit was wel met oude firmware, misschien lag het daaraan, of dat ik nog geen assisted GPS gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen matches
Pred schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:01:
of dat ik nog geen assisted GPS gebruik.
Waarschijnlijk daaraan.
Waarom gebruik je dat eigenlijk niet? Geen internet databundel in je abo zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Geen matches
Wat is er mis met die Nokia maps routeplanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
Geen matches
Pred schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:01:
Ik gebruik McGuider. Bevalt me prima behalve het feit dat het bij mij heel lang duurt voor ik een GPS-fix heb, vooral als ik rijdend GPS gebruik. Dit was wel met oude firmware, misschien lag het daaraan, of dat ik nog geen assisted GPS gebruik.
Wat ik meestal doe:

ik zet McGuider aan (McGuider gaat fix zoeken, duurt lang)
Ik ga gelijk weer naar het menu van de telefoon, naar instrumenten, connectiviteit, GPS-gegevens, positie

Dan staat de gps volledig aan. Ga je dan naar McGuider, heeft hij al een fix (na enkele seconden dus).

Wat ik denk: McGuider zet de assisted GPS niet aan, die actie die ik altijd doe, wel.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Geen matches
Ultraman schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 02:12:
[...]

Waarschijnlijk daaraan.
Waarom gebruik je dat eigenlijk niet? Geen internet databundel in je abo zitten?
Nope, zuigt best wel. Heb gisteravond instellingen opgehaald van de provider, vanaf nu zal ik A-GPS gebruiken. Zal m'n telefoonrekening wel in de gaten blijven houden, maar A-GPS schijnt niet veel dataverkeer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Geen matches
TH0R schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:35:
[...]

Wat ik meestal doe:

ik zet McGuider aan (McGuider gaat fix zoeken, duurt lang)
Ik ga gelijk weer naar het menu van de telefoon, naar instrumenten, connectiviteit, GPS-gegevens, positie

Dan staat de gps volledig aan. Ga je dan naar McGuider, heeft hij al een fix (na enkele seconden dus).

Wat ik denk: McGuider zet de assisted GPS niet aan, die actie die ik altijd doe, wel.
Dus ook al gebruik ik A-GPS, mijn fix zal in McGuider nooit snel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen matches
Pred schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:08:
[...]

Nope, zuigt best wel. Heb gisteravond instellingen opgehaald van de provider, vanaf nu zal ik A-GPS gebruiken. Zal m'n telefoonrekening wel in de gaten blijven houden, maar A-GPS schijnt niet veel dataverkeer te gebruiken.
Nee, klopt. Het haalt even een lijstje op met posities van de GPS satelieten. Kan nooit erg veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
Geen matches
Pred schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:09:
[...]

Dus ook al gebruik ik A-GPS, mijn fix zal in McGuider nooit snel zijn?
Ik zeg alleen, dat mijn fix sneller is als ik dus via het menu nog wat extra's doe.
Mijn theorie is daarna, dat a-gps niet goed wordt gebruikt door McGuider.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Geen matches
Vind de update nou niet zo heel erg spannend, zelfs een verslechtiring ten opzichte van mijn accu, deze is nu binnen 24 uur leeg met normaal gebruik, voorheen duurde t ongeveer 62 uur voordat ie echt leeg was... iemand nog meer dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Geen matches
StephanBV schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:53:
Vind de update nou niet zo heel erg spannend, zelfs een verslechtiring ten opzichte van mijn accu, deze is nu binnen 24 uur leeg met normaal gebruik, voorheen duurde t ongeveer 62 uur voordat ie echt leeg was... iemand nog meer dit probleem?
Nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik ben nu ook al een tijdje bezig om pyPiwo draaiende te krijgen op mijn N85. Maakt gebruik van Python, maar ik krijg het voor geen meter aan de praat. Heeft iemand pyPiwo werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar miljard reacties gelezen te hebben in dit topic kom ik nog steeds maar tot één conclusie:

Nokia N85.

Ik wil geen andere foon meer. Na de N95 mag dit toestel nog wel wat jaartjes blijven. Wat een geweldige foon is dit toch! Okee, een paar krasjes in het display en een krakkerig batterijklepje. Boeit niet zoveel. Ik ben gewoon happy met dit ding. Het vlaggeschip (tot aan dit schrijven) van Nokia is toch echt deze N85. Dat was naar mijn mening de N95 een jaar geleden. Of twee jaar, maar feit is dat mijn N95 nog steeds prima dienst doet als backuptoestel.

Na een tijdje kan ik maar één negatief aspect beschrijven van de N85:

Het displaymateriaal is te "zacht". De N86 is de opvolger van mijn toestel, dat is al zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Geen matches
StephanBV schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:53:
Ja ik :( Ik vermoed dat Mail for Exchange de boosdoener is, heb jij die ook altijd aan?
Daarnaast heb ik ook nog Windows Live Hotmail (ieder uur auto-pull) en Google Maps Latitude aan staan die ook nog aardig wat sap verbruiken. Maar in de vorige versie ging het toch beter met dezelfde processen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
Heeft iemand enig idee wanneer de firmware voor de Duitse variant beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:36:
Na een paar miljard reacties gelezen te hebben in dit topic kom ik nog steeds maar tot één conclusie:

Nokia N85.

Ik wil geen andere foon meer. Na de N95 mag dit toestel nog wel wat jaartjes blijven. Wat een geweldige foon is dit toch! Okee, een paar krasjes in het display en een krakkerig batterijklepje. Boeit niet zoveel. Ik ben gewoon happy met dit ding. Het vlaggeschip (tot aan dit schrijven) van Nokia is toch echt deze N85. Dat was naar mijn mening de N95 een jaar geleden. Of twee jaar, maar feit is dat mijn N95 nog steeds prima dienst doet als backuptoestel.

Na een tijdje kan ik maar één negatief aspect beschrijven van de N85:

Het displaymateriaal is te "zacht". De N86 is de opvolger van mijn toestel, dat is al zeker.
Nou nou, niet té euforisch... voor deze nieuwe firmware had ik echt grote spijt dat ik deze telefoon gekocht had (vanwege vele vastlopers, en een "Plaats sim"-melding, geen WLan met m'n Speedtouch). Die spijt is nu minder, maar bepaalde bugs zijn nog niet opgelost. Tot die tijd blijf ik spijt hebben van mijn aankoop. Had ik nou maar de HTC Diamond gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
Geen matches
robertwebbe schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:48:
[...]

Ja ik :( Ik vermoed dat Mail for Exchange de boosdoener is, heb jij die ook altijd aan?
Daarnaast heb ik ook nog Windows Live Hotmail (ieder uur auto-pull) en Google Maps Latitude aan staan die ook nog aardig wat sap verbruiken. Maar in de vorige versie ging het toch beter met dezelfde processen...
Mmmmm, aanvankelijk blij met 2.0 upgrade (geen last meer van de vloeipapier-telefoongesprekken), maar bij mij lijkt ook de accu veel sneller leeg, terwijl ik geen mailservices heb draaien (waarvan ik weet heb).

Iemand eing idee waar dit aan kan liggen en hoe dit te verhelpen? Bestaat er een soort van symbian 'task manager'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
axelotl schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:13:
[...]

Mmmmm, aanvankelijk blij met 2.0 upgrade (geen last meer van de vloeipapier-telefoongesprekken), maar bij mij lijkt ook de accu veel sneller leeg, terwijl ik geen mailservices heb draaien (waarvan ik weet heb).

Iemand eing idee waar dit aan kan liggen en hoe dit te verhelpen? Bestaat er een soort van symbian 'task manager'?
Hmm heb geen idee hoe het kan dat je accu dan sneller gaat maar de Task Manager krijg je in ieder geval door de Menu toets een paar seconden ingedrukt te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo

Ten eerste zou ik iedereen willen bedanken die actief is op deze forum, ik heb hier al heel veel nuttige dingen bijgeleerd.
Ik had nog een vraag ivm luisteren naar radio op het web. Ik verbind mijn gsm tot het internet, download een .m3u bestand om naar livestream te luisteren. Helaas lukt dit niet en krijg ik een foutmelding: Bestand beschadigd.

Kan iemand mij helpen?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Geen matches
Ik zal volgende week eens de software helemaal restoren via Phoenix en eens een paar dagen kaal zien hoe de batterij zich dan gedraagd. Wellicht is er iets dat bij de update ervoor gezorgd heeft dat iets open blijft staan dat onnodig energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast mijn "unknow error: -5" bij het proberen te upgraden van de N-Gage applicatie naar versie 1.20(1459) kan ik nu ook mijn N-Gage games niet meer spelen. Ook niet degene die ik gekocht heb! Ik krijg binnen 2 dagen (hopelijk) een oplossing van Nokia Contact Centre Europe zelf. Ik heb telefonisch contact met ze opgenomen. Mochten meer GoT members op dit forum met dit probleem kampen, laat het me weten, dan zet ik de reactie (en mogelijke oplossing) hier op het forum.

Na de firmware update is mijn accu ook een stuk sneller leeg. Ik gebruik echter geen mail for exchange, heb Google Maps lattitude uitgeschakeld en heb geen automatische syn van Windows Live. Robertwebbe, hopelijk heb je iets aan deze informatie met je zoektocht naar het leegslurpen van de accu..

Ik zou nog steeds graag willen weten welke webbrowser het fijnste werkt op de N85. De ingebouwde vindt ik te traag, en Opera Mini is instabiel, net als Ozone. Althans, dat zijn mijn bevindingen. Ik hoor graag jullie bevindingen.

Heeft iemand al gespeeld met het nieuwe "Internettelefoon installeren" op het vernieuwde actieve standby scherm? Je kan vervolgens Gizmo5 of Vyke Mobile installeren. Ik heb het zelf nog niet geinstalleerd, omdat ik nog onbekend ben op dit terrein. Opnieuw: wat zijn jullie bevindingen / tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:29:
[...]

Nou nou, niet té euforisch... voor deze nieuwe firmware had ik echt grote spijt dat ik deze telefoon gekocht had (vanwege vele vastlopers, en een "Plaats sim"-melding, geen WLan met m'n Speedtouch). Die spijt is nu minder, maar bepaalde bugs zijn nog niet opgelost. Tot die tijd blijf ik spijt hebben van mijn aankoop. Had ik nou maar de HTC Diamond gekocht...
Dat is dan echt een persoonlijke mening. Ik heb nog geen enkele vastloper gehad, geen "plaats sim"-melding etc. etc. Ik heb eigenlijk ook helemaal geen last van bugs. Het grappige is dat ik juist de HTC Diamond ingeruild heb voor de N85, omdat ik daar helemaal niet tevreden mee was. Zo zie je maar. ;)

edit: zo te lezen op de laatste pagina's ga ik wél spijt krijgen als de ik de firmware ga upgraden. Daar wacht ik maar even mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Geen matches
Ik denk dat ik een trigger heb gevonden voor het versneld leeglopen van de accu. Ik maakte net een foto en daar bleef hij hangen. Wat er nu precies fout gaat (geotaggen of wegschrijven) ben ik nog niet achter, het proces van het tonen na het maken bij de foto bleef hangen en na een minuut of 10 voelde mijn toestel flink warm aan. Dit had ik maandagavond ook al, toen ontving ik een foto via bluetooth die ook bleef hangen na het openen van de foto. Een uur later was mijn toestel compleet leeg terwijl hij daarvoor tot 100% was opgeladen.

Ik hoop dat een complete reset het probleem zal verhelpen, anders zal het aan de firmware liggen. Als dat inderdaad het geval is, dan zal dit binnenkort wel worden opgelost.

Edit: Na het uit- en aanzetten werkt het foto's nemen en uploaden weer perfect. Blijkbaar toch iets anders wat vastlopers veroorzaakt...

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 21-05-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:19:
[...]

Dat is dan echt een persoonlijke mening. Ik heb nog geen enkele vastloper gehad, geen "plaats sim"-melding etc. etc. Ik heb eigenlijk ook helemaal geen last van bugs. Het grappige is dat ik juist de HTC Diamond ingeruild heb voor de N85, omdat ik daar helemaal niet tevreden mee was. Zo zie je maar. ;)

edit: zo te lezen op de laatste pagina's ga ik wél spijt krijgen als de ik de firmware ga upgraden. Daar wacht ik maar even mee.
Haha, wat raar. Ik vind alles precies het tegenovergestelde van jou :)

Ik vind door de nieuwe firmware mijn telefoon een stuk beter geworden. Ben er nu best tevreden mee.

Oh en trouwens ik zou, als je twijfelt, inderdaad wachten met de firmware, want volgens mij is er geen mogelijkheid tot downgraden naar oudere firmware.

[ Voor 9% gewijzigd door Pred op 22-05-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Geen matches
Ik heb vanmorgen mijn toestel helemaal maagdelijk schoon gereset, geheugenkaart geformateerd en daarna opnieuw geflashed met Phoenix (NSP software). Het eerste dat me opviel was dat het Muziek icoon weer een speakertje en muziektoontjes had. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken maar ik vermoed dat mijn batterij nu weer lang mee zal gaan. Op de achtergrond draaien Mail for Exchange, Nokia Mail (met Hotmail push) en is Voipbuster continu verbonden met de SIP server.

Mogelijk heeft het updaten via FOTA toch nog wat onverwachte verassingen achter gelaten. Ik denk dat opnieuw flashen met NSU ook prima zal werken, mocht je ook problemen hebben (accu snel leeg, kaal icoon voor muziek).

Over een paar dagen laat ik nog wel even weten of mijn accu capaciteit weer normaal is.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 22-05-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hallo,

Ik heb gister de nieuwe update opgehaald. Maar nu is de telefoon functie van m'n telefoon aardig ingeperkt.

Ik probeerde vandaag even te bellen, maar kon geen kiestoon vernemen. Selecteer ik echter "luidspreker" dan blijkt allang verbinding gemaakt te zijn. Selecteer ik weer "telefoon" dan is er weer noppes geluid.

Iemand enig idee hoe dit zit? Anders moet ik maar resetten en hopen op verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
YaYo86 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:30:
Heeft iemand enig idee wanneer de firmware voor de Duitse variant beschikbaar komt?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Geen matches
Vorige keer duurde het volgens mij een paar weken. Ik zit nog te twijfelen om m'n productcode te veranderen, dus ik wacht even op het resultaat van het gevecht tussen m'n luiheid en m'n nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
Blindfold schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:52:
[...]

Vorige keer duurde het volgens mij een paar weken. Ik zit nog te twijfelen om m'n productcode te veranderen, dus ik wacht even op het resultaat van het gevecht tussen m'n luiheid en m'n nieuwsgierigheid.
Ja inderdaad, same here. Naar welke code moet je het eigenlijk veranderen als je dat wilt doen?

Edit: Eeuro 2, thx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Na FOTA ook last van verdwenen muziek icoon en accu voor een dag syndroom (gemiddeld gebruik, geen push mail oid, ook geen nav, puur bellen en sms).. :( Hopelijk biedt NSU een oplossing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Geen matches
De accu is nog steeds dik in orde, ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het opnieuw installeren van de firmware geholpen heeft. Blijkbaar is FOTA voor deze update niet aan te raden. De vrienden van Nokia vertelde me dat bij FOTA er alleen nieuwe versies bestanden over de oude heen worden geïnstalleerd en dat dat in de meeste gevallen prima zou moeten werken.
Bij NSU worden alle bestanden overnieuw beschreven maar blijven de bestanden in het gebruikersgeheugen (instellingen en content) gewoon ongewijzigd (ook bekend als data preservation).
Bij Phoenix (NSP) gaat het nog grondiger, daar wordt het gehele geheugen geherpartinioneerd, geformateerd en opnieuw beschreven. Je bent dan echt ALLES kwijt.

Ik heb ook nog wat eye candy gevonden, een N86 thema. Zo kan ik alvast wennen. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3576/3558861729_6263808361_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3403/3559671920_a3f05ebc77_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3337/3558862347_391aeafe12_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3610/3558862667_6cef43db8f_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3386/3559672858_9fa4325d09_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3588/3558864449_89694d28a5_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3314/3559674966_d2da50141a_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3654/3559676994_e65260625a_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3559677574_214076f8b5_m.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 24-05-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Laatst online: 11-09 19:27
Geen matches
hmm.. na 7 maanden, minimaal gebruik zitten de toetsen aan de front los :(

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/4844/dsc00974v.jpg

hebben meer van jullie dit of ben ik de enige?

[ Voor 6% gewijzigd door adem9elf op 25-05-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Geen matches
Nee, ik heb gezien dat dit vaker voorkomt. Schijnt dat witte licht er alleen langs als je dat frontje een beetje oplicht daar? (wat me niet bevorderlijk lijkt overigens)

Je kan het zo laten fixen bij een Nokia servicepunt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Laatst online: 11-09 19:27
Geen matches
ja je ziet em alleen schijnen als je em een beetje optilt... ik vrees alleen dat ik em 1 van dezer dagen kapot zal maken wanneer ik em in mn broekzak doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:43:
De accu is nog steeds dik in orde, ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het opnieuw installeren van de firmware geholpen heeft. Blijkbaar is FOTA voor deze update niet aan te raden. De vrienden van Nokia vertelde me dat bij FOTA er alleen nieuwe versies bestanden over de oude heen worden geïnstalleerd en dat dat in de meeste gevallen prima zou moeten werken.
Bij NSU worden alle bestanden overnieuw beschreven maar blijven de bestanden in het gebruikersgeheugen (instellingen en content) gewoon ongewijzigd (ook bekend als data preservation).
Bij Phoenix (NSP) gaat het nog grondiger, daar wordt het gehele geheugen geherpartinioneerd, geformateerd en opnieuw beschreven. Je bent dan echt ALLES kwijt.

Ik heb ook nog wat eye candy gevonden, een N86 thema. Zo kan ik alvast wennen. :)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Ik vind het errug vreemd dat een FOTA-update deze problemen veroorzaakt.Mijn vorige FOTA-update ging juist geweldig goed. Maar goed, ik denk dat ik deze nog maar even afwacht. Ik heb ook geen reden om te upgraden want alles werkt goed hier. Accu houdt het zonder problemen 3 dagen uit dus waarom zou ik upgraden?

Het N86-thema zit er nu wel op; dat is een leuke toevoeging moet ik zeggen, kwa looks.

Nog even wachten en dan is de N86 de opvolger van mijn, overigens zowat perfecte, N85. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

AERGH!

M'n N85 heeft een rateltje ontwikkeld. Er zit iets los in/bij de oorspeaker. -O- Is dat een bekend verschijnsel, en is het makkelijk op te lossen?

"Vloeipapier" geluid heb ik ook regelmatig. Ik zou alleen niet uit m'n hoofd weten welke firmware erop zit, dus kan ik niet zo even zeggen of 2.0 al op het toestel zit.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Het is enigszins offtopic, maar ik heb onlangs McGuider gekocht (voor m'n N85.) Keurig een doosje gekregen met daarin de SD-kaart, maar zonder serial. Ik heb McGuider gekopieerd naar de 8 GB kaart die bij de N85 zat en geinstalleerd en het draait op zich prima, buiten dat ik er niks mee kan doen, omdat ik geen serial heb. Teleatlas reageert via mail in elk geval niet. Iemand anders die dit ook heeft gehad?
Edit: Net via mail een serial ontvangen. Wel slordig. Als iemand dit dus ook heeft, gewoon mailen en een paar dagen wachten.

Verder, wat betreft thema's. Ik mis eigenlijk een thema met een diep zwarte achtergrond. Dat is waar een oled scherm in uitblinkt en bij video's met een stuk zwart erin hoor je ook iedereen zeggen: "wow, wat een mooi scherm." De standaard achtergrond van de N85 is echter donkergrijs en van de N86 zo te zien dus ook weer. Gemiste kans in mijn ogen. Met een zwarte achtergrond kan je het niet aanwezig zijn van backlight bleeding tonen.

[ Voor 6% gewijzigd door jvo op 26-05-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Ik gebruik een vista theme(vista ultimate 4 by PiZero), die is zwart op plekken waar'ie donker is. Hij is niet pikzwart, want er zitten ook wel kleuraccenten in.

Volgens mij zijn er op de site van PiZero ook wel volledig zwarte themes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
adem9elf schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:41:
hmm.. na 7 maanden, minimaal gebruik zitten de toetsen aan de front los :(

[afbeelding]

hebben meer van jullie dit of ben ik de enige?
hetzelfde heb ik ook, maar na 1 maand had ik dat al. ik ga langs een servicepoint om het te laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 07:33:
AERGH!

M'n N85 heeft een rateltje ontwikkeld. Er zit iets los in/bij de oorspeaker. -O- Is dat een bekend verschijnsel, en is het makkelijk op te lossen?

"Vloeipapier" geluid heb ik ook regelmatig. Ik zou alleen niet uit m'n hoofd weten welke firmware erop zit, dus kan ik niet zo even zeggen of 2.0 al op het toestel zit.
hoor je gekraak???? mijn speakertje is ook niet goed ik ga dat laten vervangen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:57:
[...]

hoor je gekraak???? mijn speakertje is ook niet goed ik ga dat laten vervangen denk ik
Kraken is het verkeerde woord. Er resoneert iets mee, de vergelijking met vloeipapier is daarom wel een goeie. Lastig uit te leggen.

* JumpStart moet er maar mee naar een Nokia Servicepunt.

Die zit er eentje in de buurt, dus da's niet zo'n probleem.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Geen matches
robertwebbe schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:43:

Ziet er goed uit ! Heb ze zojuist geïnstalleerd.

Heb je er toevallig nog meer ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
Geen matches
Accu houdt het de laatste weer goed, maar ik ben er nog niet helemaal gerust op. Vanochtend werd het toestel weer flink warm na het ontvangen en verzenden van een smsje. Toch maar even de boel gereboot voor de zekerheid

Even een vraagje. Ik overweeg de aanschaf van een 16GB kaartje. Zou het qua performance wat uitmaken of je een class 2 of een class 4 aanschaft? Iemand al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
ik heb een 16GB sandisk kaartje (class 2). Die vind ik trager dan de bijgeleverde 8GB nokia kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eergisteren ook een N85 aangeschaft. Tot nu alles perfect draaiende gekregen. Alleen...
met mijn vorige toestel een 6230i kon ik zelf de spraaklabels maken en die werden, zelfs bij hoog motorgeluid in mijn auto feilloos herkent. In de N85 worden de spraaklabels door het apparaat zelf gegenereerd, maar de herkenning ervan is zeer foutgevoelig, zeg maar vrijwel nihil als je niet exact met een engelse tongval de ingevoerde naam uitspreekt. Is er nergens een tooltje te vinden waarmee je weer zelf de labels kunt inspreken of is er misschien een andere oplossing voor dit probleem. Je mag tenslotte in een auto geen telefoon in je hand houden. Daar ben ik zelf al eens voor aangehouden door de politie, terwijl ik alleen mijn toestel vanuit mijn binnenzak in de houder plaatste.
Wie heeft er een oplossing.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste