[css] verschil in opmaak tinyMCE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

ik zou graag tinyMCE gebruiken om een nieuwsbrief mee op te stellen die vanaf een website verstuurd wordt. Het probleem is dat mijn bericht telkens een andere opmaak heeft in verschillende situaties. Nu zou ik ergens de css moeten kunnen aanpassen, veronderstel ik. Ik heb alleen geen idee hoe of waar. Ik heb me suf gegoogled, maar vind niets.
#tinyMCEnaam p { margin: 0px;} helpt al niet.
Het is vooral de opmaak in de mail zelf die me dwars zit.

1) in tinyMCE zelf
2) in mijn browser
3) in de mail die ik aankrijg

Afbeeldingslocatie: http://daan.realescape.be/tweakers/tinyMCEsmall.JPG

een link naar een grote versie:
http://daan.realescape.be/tweakers/tinyMCE.JPG

Hartelijk dank voor jullie tijd en moeite ! :)
Danny

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 02:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik mis precies waar het hier om gaat, oftewel in welke browser draai je tinyMCE, in welke browser preview je en je raadt de laatste al: in welke mailclient bekijk je de email :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de tinyMCE en preview zijn beide in firefox3, maar het resultaat is in de andere browsers bijna gelijk. De mailclient is thunderbird. Maar die laaste zou eigenlijk het probleem niet mogen zijn, want ik kan niet van elke ontvanger van de nieuwsbrief verwachten dat ze iets veranderen aan hun thunderbird.

Ik ging er van uit dat het iets te maken had met de instellingen van tinyMCE zelf en niet de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me dat je gewoon moet kijken naar de CSS van TinyMCE. Je zou ook gewoon de css kunnen includen in de nieuwsbrief en verder geen layout in de editor gebruiken, op dingen als h1, h2, p na.