Toon posts:

KPN Speedtouch probleem op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn nieuwe studentenwoning een KPN abonnement afgesloten.
Hierbij kreeg ik de Speedtouch 780 met de firmware 6.2.29.2
Ik heb gegoogled en gegoogled maar weet niet of dit de nieuwste software is.

Het probleem.
Hij valt om de kwartier, zo neit erger steeds uit!
Ik speel online spellen en ik lag dan ontzettend na het weer instoppen van de stroomkabel.
Dit is natuurlijk niet te doen.
Ik gebruik draadloos en daardoor is de verbinding misschien minder, maar ik hiervoor heb ik een NETGEAR 300N router gekocht en deze verbonden met de speedtouch. Verbinding leek sterker maar blijft nog uitvallen (uitvallen gebeurd ook bij bekabeld).

Nu kan het aan het volgende liggen.
Ik heb een telefoonkabel van 30 meter (hoofdpunt naar modem). Hierdoor is veel ruis. Nou kan het echt neit anders omdat beneden niet van mij is. Momenteel heb ik 15 meter + 15 meter met daartussen zo een Blokje wat ze bij elkaar houden (ideeloos hoe dat heet). Is het misschien beter om 1x 30 meter kabel te kopen?

Wan het is me wel opgevallen, wanneer ik modem vastzet op 15 meter, is mijn internet wel betrouwbaarder.

Of zie ik het helemaal verkeerd en is de Speedtouch 780 een probleem opzich?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Speedtouch al beneden aangesloten (dus bij het ISRA-punt) met een telefoonkabeltje van niet meer dan 1 meter en daarna de rest overbrugd met gewoon CAT5?

Simpel gezegd; als een monteur van KPN langs zou komen en die ziet je huidige opstelling, suggereest 'ie ook bovenstaande en daarna gaat ie weg. Een telefoonkabel is niet gemaakt om dit soort afstanden te overbruggen.

Simpele search op Google leverde me meerdere resultaten op waar wordt aangeraden om de RJ11-kabel (telefoonkabeltje dus) op minder dan 10m lengte te houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik neem dus aan dat je het modem niet in de meterkast (o.i.d.) kan zetten.

Wat is de kortste afstand (van de telefoondraad) waarbij je het modem kan plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik snap wat jullie bedoelen alleen heb ik zo een rothuis gehuurd. Ik woon op bovenste verbinding en benedn is de isra punt
Kan alleen beneden niets zetten omdat de voordeur gedeelt wordt door 2 andere huurders en het is al zo smal.

maarja ik denk ook dat het voornamelijk daar aan ligt.
misschien moet ik maar eens paar gaten in de muur slaan voor een plankje.

Verwijderd

Zowieso moet je die experia een harde reset geven want je hebt al niet de laatste softwareversie erin zitten, die moet zijn: Softwareversie: 6.5.29.0 .

Dus paperclip aan de achterkant erin duwen, 15sec ingedrukt houden tot het rode lampje gaat branden, daarna uurtje wachtn en dan even kijken of je wélSoftwareversie: 6.5.29.0 erin hebt zitten.

Zo niet dan even kpn bellen en vragen of ze op afstand hem erin willen schieten. Ik denk (?) dat dan je troubels wel over zijn.

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is om een goede kwaliteit telefoondraad te gebruiken (als je er tenminste bij kan om hem te vervangen). Je zit nu waarschijnlijk net op het randje, en een betere kabel is misschien net genoeg voor stablei gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt marcel, ga ik zeker doen!

@ grizzly,
wat bedoel je met betere kwaliteit? heb je wat meer info daarover? Ik had toen zomaar een pakje met telefoondraad gekocht.

ohja waar ik nog geen antword op had gekregen. Ik heb momenteel 15 + 15 meter kabel met daartussen zo een blokje dat de 2 CAT5 lijntjes verbind, maar zou het niet beter zijn om 1x 30 meter te kopen? Dat zou sterker zijn?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:25:
ohja waar ik nog geen antword op had gekregen. Ik heb momenteel 15 + 15 meter kabel met daartussen zo een blokje dat de 2 CAT5 lijntjes verbind, maar zou het niet beter zijn om 1x 30 meter te kopen? Dat zou sterker zijn?
Nee, want je haalt kabeltypen door elkaar, lijkt het. In je startpost zeg je dat je x meter telefoonkabel hebt lopen van het ISRA-punt naar boven (waar je modem staat). Om te testen dat je internetverbinding stabiel is, raad ik je aan om het volgende te doen:

ISRA-punt ---> 1 meter telefoonkabel ---> Speedtouch ---> 30 meter netwerkkabel (CAT5) ---> PC.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 01:42:
Zowieso moet je die experia een harde reset geven want je hebt al niet de laatste softwareversie erin zitten, die moet zijn: Softwareversie: 6.5.29.0 .

Dus paperclip aan de achterkant erin duwen, 15sec ingedrukt houden tot het rode lampje gaat branden, daarna uurtje wachtn en dan even kijken of je wélSoftwareversie: 6.5.29.0 erin hebt zitten.

Zo niet dan even kpn bellen en vragen of ze op afstand hem erin willen schieten. Ik denk (?) dat dan je troubels wel over zijn.
Onzin, 6.5.29.0 krijg je van KPN gepushed als dat nodig is. Dit is ook een specifieke firmware voor InternetPlusBellen. Heb je deze firmware neit nodig, dan is 6.2.29.0 de nieuwste firmware die er te krijgen is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:25:
wat bedoel je met betere kwaliteit? heb je wat meer info daarover? Ik had toen zomaar een pakje met telefoondraad gekocht.
Tsja, ik weet natuurlijk niet wat je nu hebt. Ik ben geen telefoonkabel-expert maar goed afgeschermde kabel zal je probleem waarschijnlijk oplossen als je huidige kabel slecht afgeschermd is.

Dus ik zou 1x 30 mtr goede kwaliteit kopen en sowieso je modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:48:
[...]

Nee, want je haalt kabeltypen door elkaar, lijkt het. In je startpost zeg je dat je x meter telefoonkabel hebt lopen van het ISRA-punt naar boven (waar je modem staat). Om te testen dat je internetverbinding stabiel is, raad ik je aan om het volgende te doen:

ISRA-punt ---> 1 meter telefoonkabel ---> Speedtouch ---> 30 meter netwerkkabel (CAT5) ---> PC.
Je hebt gelijk MAX,

Ik weet dat dit de beste opstelling is, helaas kan ik dit niet doen, want beneden is een smalle trap/gang waar niets op gelegd kan worden (zonder dat iedereen er tegen aan gaat schoppen).

Ok ik heb dit nu gedaan.

Israpunt ===> 15 meter kabel telefoonkabel ===> speedtouch ===> 10 meter netwerkkabel ===>

Niet ideaal, maar de verbinding is duidelijk sterker nu!

Nog 1 vraag,
Ik wil graag porten openen voor Utorrent en heb toen een goede hulpsite gevonden, alleen wat moet ik hier invullen???

Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch780v6/Utorrent.htm
de ports die open moeten zijn 6881
en mijn lan ip van de pc = 192.168.1.71
wat moet ik waar invullen?

thnx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 14:20 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry plaatje is neit te zien, maar ik weet echt el hoe ik een poort moet openen.
Alleen staat het hier zo onduidelijk!

Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch780v6/Speedtouch780v66.jpg

Port range: 6880 en 6882 (de poort die geopend moet worden is 6881)
translate to: ......wat moet ik hier invullen?
Trigger port: 192.168.1.71 toch?

ik snap die translate to niet.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Gewoon dezelfde poorten, je kunt het ook instellen dat ze naar andere poorten verwijzen, maar dat heb je niet nodig.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:32:
Gewoon dezelfde poorten, je kunt het ook instellen dat ze naar andere poorten verwijzen, maar dat heb je niet nodig.
dus ik moet dit doen:
Port range: 6880 en 6882
Translate to: 192.168.1.71
Trigger port: 192.168.1.71
de rest op ANY

zo?
Pagina: 1