Ik heb in mijn nieuwe studentenwoning een KPN abonnement afgesloten.
Hierbij kreeg ik de Speedtouch 780 met de firmware 6.2.29.2
Ik heb gegoogled en gegoogled maar weet niet of dit de nieuwste software is.
Het probleem.
Hij valt om de kwartier, zo neit erger steeds uit!
Ik speel online spellen en ik lag dan ontzettend na het weer instoppen van de stroomkabel.
Dit is natuurlijk niet te doen.
Ik gebruik draadloos en daardoor is de verbinding misschien minder, maar ik hiervoor heb ik een NETGEAR 300N router gekocht en deze verbonden met de speedtouch. Verbinding leek sterker maar blijft nog uitvallen (uitvallen gebeurd ook bij bekabeld).
Nu kan het aan het volgende liggen.
Ik heb een telefoonkabel van 30 meter (hoofdpunt naar modem). Hierdoor is veel ruis. Nou kan het echt neit anders omdat beneden niet van mij is. Momenteel heb ik 15 meter + 15 meter met daartussen zo een Blokje wat ze bij elkaar houden (ideeloos hoe dat heet). Is het misschien beter om 1x 30 meter kabel te kopen?
Wan het is me wel opgevallen, wanneer ik modem vastzet op 15 meter, is mijn internet wel betrouwbaarder.
Of zie ik het helemaal verkeerd en is de Speedtouch 780 een probleem opzich?
Hierbij kreeg ik de Speedtouch 780 met de firmware 6.2.29.2
Ik heb gegoogled en gegoogled maar weet niet of dit de nieuwste software is.
Het probleem.
Hij valt om de kwartier, zo neit erger steeds uit!
Ik speel online spellen en ik lag dan ontzettend na het weer instoppen van de stroomkabel.
Dit is natuurlijk niet te doen.
Ik gebruik draadloos en daardoor is de verbinding misschien minder, maar ik hiervoor heb ik een NETGEAR 300N router gekocht en deze verbonden met de speedtouch. Verbinding leek sterker maar blijft nog uitvallen (uitvallen gebeurd ook bij bekabeld).
Nu kan het aan het volgende liggen.
Ik heb een telefoonkabel van 30 meter (hoofdpunt naar modem). Hierdoor is veel ruis. Nou kan het echt neit anders omdat beneden niet van mij is. Momenteel heb ik 15 meter + 15 meter met daartussen zo een Blokje wat ze bij elkaar houden (ideeloos hoe dat heet). Is het misschien beter om 1x 30 meter kabel te kopen?
Wan het is me wel opgevallen, wanneer ik modem vastzet op 15 meter, is mijn internet wel betrouwbaarder.
Of zie ik het helemaal verkeerd en is de Speedtouch 780 een probleem opzich?