Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Muismat] Ervaring met stoffen (cloth) muismatten gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf alleen ervaring met harde muismatten. Ik heb ongeveer een jaar gespeeld op een Corepad Original (van glas.) Omdat deze erg koud aanvoelde en ik hem eigenlijk te klein vond, heb ik sinds ongeveer een half jaar een QPAD EC-R in bezit. Deze beviel me goed. Hij is groter, blijft beter liggen en voelt niet koud aan. Helaas, mijn nieuwe aanwinst had ook een nadeel: hij slijt ongelooflijk hard.

Nu zou ik misschien een stoffen (cloth) muismat willen. Graag zou ik andere tweakers' ervaring willen horen met één of meerdere van deze matten. Ik heb hier een lijstje gemaakt van de muismatten waar ik naar gekeken heb. Als je een ander, beter alternatief hebt, meld het gerust!

Corepad C1 Large
http://www.corepad.com/index.php?pagina=artikel&id=39

Razer Goliathus Control Alpha
http://www.razerzone.com/...rol-gaming-mouse-mat.aspx

SteelSeries QcK+
http://www.steelseries.co.../surfaces/qck/information

Ik heb talloze reviews gelezen, maar wijzer word je er niet van. De Razer Goliathus Control heeft trouwens wel erg weinig reviews. Het zijn meer reclame's dan echte kritische reviews.

Let op: Waar ik dus benieuwd naar ben is de duurzaamheid. Blijven ze even "glad" als toen ze net nieuw waren? Waar slijten ze? Wat zijn de eventuele gebreken? Ohja: bijna vergeten: ik heb nu een Logitech MX510, maar wil misschien een Logitech G5 Rev2 aanschaffen. Misschien is dit ook belangrijk als je een reactie achterlaat.

Bij voorbaat dank!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11 09:14
ik heb de steelpad, gebruik hem al anderhalf jaar en is nog helemala niets aan te zien. Zit dagelijks toch enige uren achter de pc :) Vooral games maar ook ander gerommel. Gebruik ze met een razer diamondback, zonder teflonvoetjes en al die andere prullen trouwens. Alles blijft heel precies en tot nu toe nog geen slijtage. Kost trouwens ook belachelijk weinig dacht ik...

Feel the fear and do it anyway...

Verwijderd

Ik gebruik een stoffen muismat met een Diamondback 3G... zeer goede ervaring. De voetjes verslijten bijna niet.

Alleen wat ik laatst had is een minpuntje; Ik speel af en toe een soort quake-achtig spel en dan vooral instagib, en dan heb je je sens zeer hoog staan natuurlijk. En als dan iemand ver weg staat, en je wilt hem neerschieten, dan moet je je muis een heel klein beetje bewegen.. maar omdat de weerstand van cloth natuurlijk groter is dan een icemat oid.. geef je net een beetje teveel kracht op je muis, en dan schiet je crosshair net voorbij je target,..

Trouwens, wat voor sens speel je? ( en wat voor spellen?) misschien handig om in de ts te vermelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 19:28 ]

Verwijderd

SteelSeries QcK+ in combinatie met Razor Deathadder is hier ook uitermate perfect.
Veel beter dan bv. Logitech G5 met een Qpad eronder (meer kunststof-achtig), op m'n tweede pc.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 17:59
Ik heb al 5 jaar een stoffen Allsop muismat ( groot, blauw en A3 formaat >:) ). Enige verschil met 5 jaar geleden is dat ze er iets doffer uitziet, maar geen van "voelbare" slijtage. Af en toe was ik deze wel eens met water en zeep maar zeker mooi dat deze het zo lang volhoud ( ga ze binnenkort wel vervangen, gewoon verandering ! )

Ik zie dat je een MX510 heb, ik heb er ook al 2 gehad ( 1ste 3.5 jaar, 2de nu al 1.5 jaar ) beide zijn nog als nieuw aan de onderkant !

Hier is dezelfde muismat als de mijne maar grijs te bestellen
http://www.gamegear.be/product_info.php?products_id=1068

[ Voor 28% gewijzigd door Frag_Zero op 03-09-2008 22:09 ]

Frag_Zero

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ja, ik heb meerdere reviews bekeken Wiethoofd.
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:25:
Alleen wat ik laatst had is een minpuntje; Ik speel af en toe een soort quake-achtig spel en dan vooral instagib, en dan heb je je sens zeer hoog staan natuurlijk. En als dan iemand ver weg staat, en je wilt hem neerschieten, dan moet je je muis een heel klein beetje bewegen.. maar omdat de weerstand van cloth natuurlijk groter is dan een icemat oid.. geef je net een beetje teveel kracht op je muis, en dan schiet je crosshair net voorbij je target,..

Trouwens, wat voor sens speel je? ( en wat voor spellen?) misschien handig om in de ts te vermelden.
Hmm oke, WarSow toevallig? Ik speel eigenlijk verschillende shooters en ook instagib. Alleen ik gebruik nooit een hoge sens... Je zegt dat het natuurlijk is om hem daar hoog te zetten, maar dat vind ik niet!

De games: Unreal Tournament 99 & 2004 en Call of Duty 1 & 4.
Mijn sens: Ik prefereer low. Een paar keer mijn muis verplaatsen om een rondje te draaien vind ik niet erg.
Frag_Zero schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:03:
Ik zie dat je een MX510 heb, ik heb er ook al 2 gehad ( 1ste 3.5 jaar, 2de nu al 1.5 jaar ) beide zijn nog als nieuw aan de onderkant !
Ik neem aan dat je geen mouse skates/glides gebruikt, dat was ik nog vergeten te vermelden: Ik heb ze wel. Dus voor alle mensen die replyen: Ik wil een Logitech MX510 of G5 met skates/glides gebruiken op een cloth mat!

Daarnaast is mijn oog gevallen op een andere mat:

Everglide Titan MonsterMat
http://www.everglide.com/...task=view&id=14&Itemid=42

Iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:44:
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ja, ik heb meerdere reviews bekeken Wiethoofd.

Daarnaast is mijn oog gevallen op een andere mat:

Everglide Titan MonsterMat
http://www.everglide.com/...task=view&id=14&Itemid=42

Iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt!
Als je die reviews had doorgebladerd, had je mijn review over die Everglide Titan Monstermat Fnatic kunnn zien, ze zijn hetzelfde, op de kleur na.

Verwijderd

Hmmm... ik kocht welles bij bruna 'gewone zwarte stoffe muismatjes .. voor een eurotje......

was pas bij IKEA, en daar liggen ze (ronde stoffe muismatjes) voor 50eurocent, dus daar neem ik er dan een stapeltje van mee....... kan ik weer 3 jaar mee vooruit ^O^

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:10:
[...]

Als je die reviews had doorgebladerd, had je mijn review over die Everglide Titan Monstermat Fnatic kunnn zien, ze zijn hetzelfde, op de kleur na.
Wiethoofd, ik heb al twee keer gezegd dat ik al meerdere reviews heb gelezen van elk product. Ik weet dat de Fnatic versie hetzelfde is als de normale versie. En toevallig heb ik ook jouw review gelezen. Waar ik erg benieuwd naar ben is de duurzaamheid op langere termijn. (Wat ik ook in mijn TS heb gezet.) En daarnaast de vergelijking tussen de 4 matten. Welke slijt het minst? Welke glijd het fijnst?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:44:

[...]

Hmm oke, WarSow toevallig? Ik speel eigenlijk verschillende shooters en ook instagib. Alleen ik gebruik nooit een hoge sens... Je zegt dat het natuurlijk is om hem daar hoog te zetten, maar dat vind ik niet!
Cube, en (vooral) Cube 2 Sauerbraten het is een best wel vet open-source spel. Omdat je vaak rondjes om elkaar heen draait met instagib (en je loopt best wel hard) , is het moeilijker te richten met low-sens omdat je je muis veel moet verplaatsen..

Met high-sens bedoel ik trouwens 5,5 cm je muis verplaatsen om je character een 360 te laten maken..

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ XPloDe88, je hoeft niet steeds mijn naam dik te drukken, ik snap het ook wel als je m'n naam er gewoon neerzet.

Verder had je niet gezegd dat je mijn review had gelezen of welke reviews over welke matten je gelezen hebt, dus don't blaime me als ik je er op wijs.

Verder ben ik zeer blij met mijn Fnatic en is deze nu al een half jaar in trouwe dienst, geen slijt sporen, wel een beetje randslijtage, maar dat komt omdat je daar altijd overheen gaat. Verder moet de mat de eerste 2 uur inglijden en heb je geen skates nodig. De muis zelf slijt ook niet en de pootjes glimmen mooi.

Verder heeft Roccat nu 2 nieuwe muismatten uitgebracht, de Sense en de Taito. De eerste is al verkrijgbaar, de tweede werd uitgedeeld op de Games Convention.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mijn ervaring is dat matjes van de Hema, Ikea, Blokker, Bruna, etc. niet lekker werken. Ze zijn veelal te dik, te licht en hebben veelal geen grip.

Als je een muismat koopt let er dan op dat deze dun is en een onderkant van rubber heeft, dit geeft grip en voorkomt schuiven.

Ik heb nu een Steelpad QcK en daarvoor een Corepad Eyepad. Tussen beide matjes totaal geen verschil gemerkt qua gebruik met mijn Razer Diamondback die ik al een paar jaar heb.

Slijten doen ze niet, de muisvoetjes slijten ook niet. Het enige wat hinderlijk kan zijn, dat zijn dode huidcellen die in het matje achterblijven op de plek waar je pols rust. Niet direct zichtbaar, wel als je met je nagel over de plek wrijft.

Meestal dompel ik het matje dan in een bakje water en laat ik hem een paar uur doorweken. Wel iets erop leggen anders blijft hij drijven. Een handdoek van badstof die je nat maakt werkt ook goed, wel regelmatig doen anders moet je hem alsnog laten doorweken. Daarna droogdeppen en een paar uur in de zon laten drogen. Deze methodes hebben bij mij nooit voor slijtplekken gezorgd. Matje werd altijd weer als nieuw.

Zorg wel dat je een reservematje hebt mocht er een keer koffie of andere drank overheen pleuren. Veelal heb je dan geen tijd om 'm schoon te maken, wat misschien ook niet helpt bij kleefzooi. De matjes zijn niet algemeen verkrijgbaar en met een dag of langer zonder mis je 'm echt.

Met muismatten van glas en staal heb ik nooit lang kunnen werken. Stoffen matjes zijn een blijvertje bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 04-09-2008 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:19:
Verder ben ik zeer blij met mijn Fnatic en is deze nu al een half jaar in trouwe dienst, geen slijt sporen, wel een beetje randslijtage, maar dat komt omdat je daar altijd overheen gaat. Verder moet de mat de eerste 2 uur inglijden en heb je geen skates nodig. De muis zelf slijt ook niet en de pootjes glimmen mooi.
Bedankt voor je reactie. Mooi om te weten dat de mat het nog steeds goed doet.
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:47:
Ik heb nu een Steelpad QcK en daarvoor een Corepad Eyepad. Tussen beide matjes totaal geen verschil gemerkt qua gebruik met mijn Razer Diamondback die ik al een paar jaar heb.

Slijten doen ze niet, de muisvoetjes slijten ook niet.
Ook bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik weet welke ik ga kopen. De dikte van de mat maakt mij niet zo veel uit. Ik heb goede reviews gelezen over de Everglide Titan MonsterMat. Alleen wil ik liever de originele versie en niet die van Fnatic. Bedankt allemaal, als ik de mat heb zal ik zelf mijn ervaring posten!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Ik heb een ulti-mat breathe. Deze kwal opgerold en een hoek was al sinds het begin niet meer recht te krijgen. Ik heb hem gewassen, in koud water gelegd en gestreken. Niets van dit alles hielp. En de fabrikant mailen, is een onbegonnen zaak want ze helpen je gewoon weg niet! De muismat zelf is prima, maar het is dan wel te hopen dat je een rechte mat krijgt want anders heb je een probleem.

Ik zou er niet op gokken en je een andere aanraden.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

BioHazard

*\o/*

Mijn ervaring hiermee is dat je niet zon goede glide hebt als met glazen muismatten, maar voordeel van het stof is dat je voetjes niet slijten, en dat je niet constant vuil onder je muis hebt hangen.

Ik heb ook een tijd een glazen Corepad gebruikt, maar om de zoveel tijd begon die dan te krassen. Dan is zon stoffen mat echt een verademing. Ik gebruik trouwens de QcK+.

[ Voor 4% gewijzigd door BioHazard op 05-09-2008 09:02 ]

Verwijderd

"maar voordeel van het stof is dat je voetjes niet slijten, en dat je niet constant vuil onder je muis hebt hangen."

precies, en dat waren voor mij ook de reden om van de harde muismatten af te stappen

Verwijderd

Zelf heb ik deze nu 2 jaar: http://www.muizenshop.nl/p/fatpad-fatal1ty-pad/365/
Nog geen slijtage. :)

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:30
Ik mis in dit rijtje toch echt de QPAD lowsense, een erg fijne muismat die wel redelijk slijt (lees: de afbeelding wordt wat grijs), maar daarbij niet in gevoeligheid vermindert. Maar aangezien je je keus al hebt gemaakt is het niet echt relevant meer.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Verwijderd

Topicstarter
AvanCade schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 06:18:
Ik heb een ulti-mat breathe. Deze kwal opgerold en een hoek was al sinds het begin niet meer recht te krijgen. Ik heb hem gewassen, in koud water gelegd en gestreken. Niets van dit alles hielp. En de fabrikant mailen, is een onbegonnen zaak want ze helpen je gewoon weg niet! De muismat zelf is prima, maar het is dan wel te hopen dat je een rechte mat krijgt want anders heb je een probleem.

Ik zou er niet op gokken en je een andere aanraden.
Hmm... Ik heb de mat al besteld en betaald. Je bent voor mij tot nu toe de enige die iets over een kromme mat vertelt. Laat ik maar hopen dat ie recht is :P
Pavla schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:43:
Ik mis in dit rijtje toch echt de QPAD lowsense, een erg fijne muismat die wel redelijk slijt (lees: de afbeelding wordt wat grijs), maar daarbij niet in gevoeligheid vermindert. Maar aangezien je je keus al hebt gemaakt is het niet echt relevant meer.
Ik heb er wel naar gekeken. Hij kwam ook goed uit de reviews, maar ik vind het plaatje echt ontiegelijk lelijk om eerlijk te zijn. (Wil eigenlijk helemaal geen plaatje op de mat... Een klein logo vind ik nog wel ok.) En de slijtage waar je het over hebt: Ik heb al een plastic QPAD gehad en die sleet ook heel erg. Tot nu toe niet zo'n hele goede ervaring met QPAD. Ik heb ze gevraagd hoe het zit met slijtage, en of er matten zijn die niet slijten, maar ze mailen gewoon niet terug.

Over mijn bestelde mat: Ik zal maandag waarschijnlijk pas weer een berichtje posten over hoe hij bevalt, en of hij recht of krom is ;) !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de muismat eindelijk binnen. Er is een weekje overheen gegaan vanwege mijn studie.

Maar goed ik heb hem. De mat kwam niet in een koker, wat ik wel verwachtte. Maar goed, het maakt mij niet uit, ik gebruik die waarschijnlijk toch niet. Een voordeel: hij is wel goed recht! Ik legde hem 1 keer neer, en hij lag meteen goed. Ik heb hem nu ongeveer een uurtje gebruikt, en hij bevalt me erg goed. Hij is iets minder glad dan een glazen of plastic mat, maar dat maakt niet uit. Extra skates zijn denk ik niet nodig.

Meer gebruikerservaring zal ik wellicht binnekort posten.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:56:
Hij is iets minder glad dan een glazen of plastic mat, maar dat maakt niet uit. Extra skates zijn denk ik niet nodig.
Trust me, hij wordt nog gladder, dan zijn de 'skates' van je muis aangepast aan je muismat en is je muismat al ingegleden en werken ze heerlijk samen :+

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:40:
[...]

Trust me, hij wordt nog gladder, dan zijn de 'skates' van je muis aangepast aan je muismat en is je muismat al ingegleden en werken ze heerlijk samen :+
Wat bedoel je precies? Zou ik er andere skates onder moeten doen? Ik vind hem nu al fijn :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:21:
[...]
Wat bedoel je precies? Zou ik er andere skates onder moeten doen? Ik vind hem nu al fijn :P
Daarom dus 'skates' tussen aanhalingstekens. De huidige skates/pads/gliders onder je muis, aka de standaard, glijden al goed, en zullen 'inglijden' naarmate je je muismat meer gebruikt.

Vandaar dat je dus niets meer hoeft te doen dan alleen muizen :+

Pagina: 1