Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PLANET] Relayen op poort 25 naar "smarthost" niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is een bekend probleem dat je mail niet meer op poort 25 binnen kunt halen achter je ADSL lijn.

Het zou daarintegen wel mogelijk moeten zijn om vanaf je server over poort 25 te versturen.

Je kan hier de mailrelay van je provider, in dit geval Planet, voor gebruiken, echter zie ik een probleem met planet.

Ik ondervindt problemen ook met telnet op poort 25 naar mailrelay.planet.nl, mail.planet.nl, en de rest van de domeinen welke zij hebben zoals wxs enz.

In mijn beleving is een ADSL IP gewoon geallowed om vrij te relayen zonder verificatie, het IP is niet geblocked maar telnet op poort 25 werkt niet en exchange kan geen mail versturen via de smarthost welke ik dus in stel als planet zijnde.

Is dit een bekend probleem op dit moment omdat ik over wat ik beschrijf niets kan vinden en volgens planet niets dicht of geblokkeerd staat.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
Als ik het goed begrijp lukt het je, simpel gezegd, niet om een mailtje te versturen vanaf je server via Planet's mailrelay?

In feite is dat toch niet anders dan wat honderdduizend andere 'gewone gebruikers' van Planet doen, die als verzendende mailserver iets als 'mail.planet.nl' of zo instellen in hun Outlook Express? En dan gaat het vanaf een simpele consumenten-PC via poort 25 toch naar diezelfde machine?

Mogelijk dat ik het probleem niet snap, maar ik krijg het idee dat je ergens iets fout doet, een firewall hebt die moeilijk doet of een ander verbindingsprobleem hebt. Het lijkt mij in elk geval sterk dat Planet poort 25 naar een verzendende mailserver dicht zet voor de eigen abonnee's.
Ik ondervindt problemen ook met telnet op poort 25 naar mailrelay.planet.nl, mail.planet.nl, en de rest van de domeinen welke zij hebben zoals wxs enz.
Wat voor problemen? Geef is een gedetailleerd voorbeeld van wat je precies doet en terugkrijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, leuk een systeembeheerder welke een poort dicht welke open moet staan ;)

(deze reactie is wat verlaat overigens)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 19:16 ]