Toon posts:

HD4850 +black screen crash

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Verwijderd

Topicstarter
bij crysis als je zo die stad moet infiltreren nog vrij ver in het begin van de game, dan crasht de game altijd.
en dan valt mijn scherm in standby modus, alsof er geen dvi-kabel in zit... het geluid blokkeerd ook.. moet pc gans heropstarten..

Op een ander game heb ik het nog niet getest omdat ik net deze pc heb.

is dit harware gerelateerd? gelieve zo snel als mogelijk antwoorden want heb de pc slechts een 5 tal dagen. en morgen is de laatste dag dat ik mag een directe omruiling verwachten indien er iets mis mee was..

ik lees op andere fora dat er gamers zijn die een gelijkaardig probleem hebben maar in andere games..

de oplossing staat er wel nergens bij.

ik heb volgend systeem:

antec sonata 3 + 500W psu
Intel C2D 3.0GHZ
4gb ram 800mhz
sapphire HD4850 (allerlaatste drivers--> 8.8 dus)
Asus P5q Pro

nu net met 8.7 drivers geprobeerd, zelfde probleem.

het valt wel op dat er een vast patroon is zo blijkt.

als de pc niet op staat voor lange tijd, dan duurt het langer eer het gebeurd (10-15min ofzo)
hoe langer de pc op staat hoe sneller (dus lees binnen 5min of minder) en het is op een random moment.

ook als ik met rivatuner alle fans, inclu. die v/d kaart op 100% zet duur het ietsje langer maar nog steeds onder de 5min voor het weer gebeurd.

ik vermoed dat dit ofwel, de kaart is die stuk is of gewoon rap overhit geraakt (aangezien deze kaarten over het algemeen warmer draaien) ofwel de psu die niet goed werkt.. OF een mix van beide. hoe dan ook, als ik de pc morgen binnen breng krijg ik sowieso direct nieuwe producten in ruil.

zonet nog ATI tools geprobeerd en checken op artifacts en na iets meer dan 2minuten net hetzelfde probleem. wel geen artifacts gevonden.

ook memtest was negatief op fouten.

groetjes

@ mods: ik kan moeilijk testen met andere games aangezien dit het enige is dat ik in mn bezit heb. budget is beperkt en ik kan mij nu echt niet veroorloven gewoon een game kopen om te testen of het daar ook is.

demo's downloaden is ook uit de boze aangezien ik slechts 1gb per maand mag downloaden en ik nu al reeds aan 800mb zit (teller wordt gereset op 10 september)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
draai eens intel burn test om je cpu 100% te stressen en furmark om je gpu 100% te stressen, meet tijdens die testen de temperatuur met realtemp voor je cpu en gpu-z voor je gpu. op deze manier merk je op welke temps ze max draaien, cpu kan het beste onder 65 blijven, de gpu onder 90 graden. komen ze daar boven zal het waarschijnlijk een vastloper vanwege te hoge temps zijn. dan zul je iets aan de airflow moeten doen in je kast.

nb. het is wel moeilijk om met zo weinig info iets te zeggen. plaats even je exacte specs anders

[ Voor 10% gewijzigd door nedernakker op 02-09-2008 23:17 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Intel Core 2 Duo E8400 (3GHz, 6MB Cache, Box)
Asus P5Q Pro
Samsung 320GB SATAII
Sapphire Radeon HD4850 (512MB DDR3 - clock 625Mhz - met fan)
Artic Fan 120mm (Extra vooraan in case voor betere airflow)
Corsair 4096MB (2x2gb) 800Mhz(4-4-4-12)
Case: Antec Sonata III (daarbij komt PSU van 500W)

Heb hier ook nog Artic Silver 5 liggen maar dat kreeg ik erbij en weet niet of dit veel gaat helpen.

Mijn excuses aan mods als dit topic de regels verbreekt maar ik doe dit echt niet met opzet. Het kan gewoon niet anders. Gans mijn budget zat in deze pc, heb er lang voor gespaard. Voordien had ik een pc van 8 jaar oud.

Zal dadelijk eens die intel burn test doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 23:24 ]

• nedernakker
probeer ook eens de nieuwste bios van de asus site te downloaden, en in je bios handmatig de timings va nje geheugen in te voeren.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
heb nog nooit met bios gewerkt dus is dit wel aangeraden voor een relatief leek iemand?

idle GPU: 79°
idle CPU: 35°

stressed CPU: 57°
stressed GPU: 93°

owja en ik run vista x64

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 23:55 ]

• nedernakker
ga eens naa rdit forum en voer uit wat de 3e poster zegt
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=12224720

79 idle voor je videokaart is al best veel, het kan zijn dat je gpu te warm word.

stel die eerste regel in op manual en het percentage even op 50, dit moet de kaart veel koeler maken.

vergeet naderhand niet dat profiel te laden en dan kun je je game nog eens testen. succes..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Zonder overleg "heropende" topics gaan per definitie dicht.

Los daarvan:
@ mods: ik kan moeilijk testen met andere games aangezien dit het enige is dat ik in mn bezit heb. budget is beperkt en ik kan mij nu echt niet veroorloven gewoon een game kopen om te testen of het daar ook is.
Op GoT verwachten we een beetje creativiteit. Er bestaan legaal gratis downloadbare 3D spellen en 1001 demo's van spellen die vrij beschikbaar zijn, om nog maar te zwijgen van 3DMark en consorten. Een beetje zelfwerkzaamheid verwachten we wel degelijk van een Tweaker - je hoeft geen volledig spel te hebben om te zien of deze crashes ook optreden, daar zijn demo's prima voor.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.