Toon posts:

[Apache] Hoge serverload?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik snap iets totaal niet, na een tijdje krijgt mijn server de melding (12)Unable to fork new process.

Nu ben ik hier al enkele dagen mee aan het klooien, en vandaag heb ik maar eens Top in Putty uitgevoerd en zag ik tot mijn verbazing dat ik bijna geen geheugen meer beschikbaar heb. Maar waaraan? Geen enkel proces verbruikt zoveel!

Afbeeldingslocatie: http://www.zuidveste.eu/mysql.jpg

Snapt iemand wat ik kan doen?

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 21:00
Zolang hij niet heftig begint te swappen (meer dan honderden MB's dus) zou het mee moeten vallen, een hoop geheugen wordt namelijk gebruikt voor harddisk-cache, en een gedeelte buffers. Hier valt wat te lezen over memory gebruik in Linux, probeer dus eens free -m te runnen, en kijk hoeveel er nu echt gebruikt wordt, en hoeveel de harddisk-cache voor zich neemt.

Oh, en de processen op zich zelf gebruiken wellicht niet zo veel, maar meerdere instanties van die processen natuurlijk bij elkaar wel.

Edit:
"I've had this when (1) I've run out of memory, and (2) when the
pid table is full." aldus deze website over jouw error. Heb je de server al eens herstart? Kan zijn dat de pid's "opgebruikt" zijn, of dat er teveel processen runnen. En anders, wat extra geheugen kost (mits je niet de A-merk-parts neemt) tegenwoordig niet zo veel meer, misschien kun je zelfs tijdelijk ergens wat lenen, en er mee testen, of van de "Wet koop op afstand" gebruik maken (indien geen bedrijf).

Edit 2:
Komt nu in me op, heb je Apache/PHP in CGI mode draaien wellicht? Probeer eens in Handler mode, helpt dat? En anders sowieso even controleren of die Apache processen wel weer netjes afgesloten worden na een request, of dat ze onnodig blijven luisteren.

[ Voor 44% gewijzigd door AndriesLouw op 02-09-2008 23:30 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom post je een bijna onleesbaar screenshot van puur tekstuele informatie? :)